دکوراسیون

تزئینات داخلی منزل

تزئینات داخلی منزل

تزئینات داخلی منزل
تزئینات همیشه بخشی مهم و جدانشدنی از معماری و طراحی داخلی بوده‌ است. تزئینات داخلی منزل باعث می‌شود تا خانه شکوه و زیبایی متفاوتی داشته باشد.

تاریخ: 1398/12/18

تزئینات در هر منزل و خانه‌ای بخشی جدا نشدنی به حساب می‌آیند و همواره زیبایی منحصر بفردی را به فضای داخلی خانه می‌بخشد. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با ارائه برترین و متفاوت‌ترین تزئینات داخلی منزل زیبایی و خاص بودن را برای منازل شما به ارمغان می‌آورد.

تزیینات داخلی منزل در شیراز

تزئینات وابسته به معماری

استفاده ازتزئینات در ساخت منازل مسکونی و ابنیه تاریخی از همان ابتدای ساخت و ساز وجود داشته است و معمار همواره به آن اهمیت بسیاری می‌داد. در ادامه این نوشتار قصد داریم تا برای شما از تزئینات داخلی خانه‌های قدیمی و سنتی، بخش‌های مختلف آن و کاربرد آن‌ها صحبت کنیم. معماری داخلی در زندگی ایرانیان نقش مهمی را ایفا می‌کرده است.

گچبری سقف

گچ‌بری

از آثار برگرفته شده از بناهای سنتی چنین برمی‌آید که در هنگام تزئین دیوار یا سایر قسمت‌های داخلی و خارجی بنا از روش خاصی استفاده می‌شده است که گچ‌بری نام داشته است. به این معنی که استوک‌های کچی گاهی اوقات بر روی آجر و به صورت روکش دیواره‌ها تعبیه می‌شده است. تاریخچه معماری در ایران بسیار غنی و گسترده است.

هنر گچ‌بری دارای سابقه طولانی و شواهد فراوانی در معماری پیش از اسلام است. در دوران اسلامی با استفاده از نقوش هندسی و طرح‌های گل، بوته و شاخ و برگ در محراب مساجد نیز از این طرح‌های گچ‌بری استفاده نمودند. قابل به ذکر است که در عصر مغول و قرن هفتم و هشتم هجری هنر گچ‌بری به کمال و اوج خود دست یافت. برای نمونه می‌توان به گچبری محراب مسجد جامع ورامین اشاره کرد.

کاشی کاری

کاشی‌کاری

کاشی‌کاری نیز یکی از هنرهای تزئینی اصیل دوره اسلامی به حساب می‌آید که در تمامی دوره‌های اسلامی با اهداف متفاوتی مانند هدف سازه‌ای و سیمایی مسیر خود را در تزئینات داخلی منزل در شیراز و همچنین اماکن تاریخی باز کرد. کاربرد انواع کاشی‌کاری مانند یک رنگ، معرق، هفت‌رنگ، طلایی (زرین فام) و تلفیق کاشی و آجر را می‌توان در بناهای ایران مشاهده کرد. معماری ایرانی به سبک پیرنیا گویای تمام اصول است.

منبت کاری

چوب و تزئینات چوبی

تزئینات چوبی بسیار متنوع و گسترده هستند و دارای انواع مختلفی از جمله معرق، منبت، مشبک، کنده‌کاری، خاتم سازی و نقاشی روی چوب است. از چوب استفاده‌های متفاوتی در اماکن عمومی و بناهای تاریخی می‌شده است. انواع چوب و کاربرد آن‌ها در دکوراسیون نیز بسیار متنوع و زیبا هستند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد سبک‌های متفاوت معماری جهان و ایران و همچنین آشنایی با انواع تزئینات داخلی منزل در شیراز می‌توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

enlightenedمعماری معاصر ایران

enlightenedسبک‌ها و ویژگی‌های معماری ایرانی

enlightenedمعرفی اجزای ورودی خانه‌های قدیمی

تزیینات داخلی منزل

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان همواره آماده اراه برترین خدمات تزئینات داخلی منزل در شیراز به شما عزیزان می‌باشد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

تزئینات داخلی منزلتزیینات داخلی منزل در شیرازطراحی و دکوراسیون داخلیبهترین تزیینات داخلی منزل

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه