رنگ آمیزی

چگونگی نقاشی ساختمان

چگونگی نقاشی ساختمان

چگونگی نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان کاری حرفه ای است که نیازمند تخصص و مهارت های خاص است. ترکیبی از نقاش هنرمند ، سفارش کار صحیح ، رنگ های مرغوب و زمان مناسب ، یک نقاشی را در ساختمان به حالت ایده آل می رساند . در این مقاله بر آنیم تا نکاتی در مورد چگونگی نقاشی ساختمان در اختیارتان قرار دهیم . با ما در ایرانادکور همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1398/12/08

ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و شناخت اصول رنگ شناسی و کاربرد رنگ  آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است

نقاشی ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان

نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان ها از روش های تغییر دکوراسیون برای بدست آمدن زیبایی دیداری در فضای داخلی و یا حتی خارجی است .

بر خلاف نظر عده ای نقاشی ساختمان هرگز از مد نیفتاده است بلکه همیشه در حال پیشرفت و زیبا و مدرن تر شدن بوده است .

برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان از انواع رنگ ها بهره می بریم :

رنگ پلاستیک

رنگ  روغنی مات

رنگ روغنی براق

رنگ اکریلیک

رنگ بلکا

رنگ آمیزی ساختمان

انواع مدل نقاشی ساختمان

برای پاشیدن یا کشیدن رنگ بر روی دیوار و سطوح از انواع روش ها می توان استفاده کرد که بسته به جنس ، بزرگی و نوع رنگ متفاوت است . نقاشی با غلطک، نقاشی ساختمان با پیستوله، نقاشی ساختمان با شابلون، نقاشی ساختمان با قلمو و حتی پتینه کاری از انواع روش های نقاشی یک ساختمان هستند .

مراحل نقاشی ساختمان

در این قسمت از نوشتار چگونگی نقاشی ساختمان در نظر داریم مراحل کار نقاشی را طور مختصر بیان کنیم تا بیشتر با این فرایند آشنا شوید :

یک – سمباده کشی دیوار

قبل از شروع به کار سطوح افقی و عمودی را سمباده می کشند تا ناهمواری ها و زبری ها و زوائد حذف شوند. البته سمباده کشیدن بیش از حد به دیوار آسیب میزند . پس برای اینکار دقت و تجربه نیاز است .

دو – بتونه کاری و یا پرایمر

برای اینکه نواقص دیوار از بین برود ، باید از زیر کار استفاده کنید.  بتونه ترک ها و سوراخ های دیوار را پر می کند و سطحی یک دست در اختیار نقاش قرار می دهد . بتونه معایبی هم دارد ، گاهی بتونه باعث جذب رطوبت رنگ و کاهش زیبایی کار میشود .

نقاشان حرفه ای ساختمان از پرایمر رنگی قبل از رنگ اصلی استفاده می نمایند .پرایمری که به رنگ نهایی نزدیک است .

نقاشی دیوار

سه – از بین بردن رد قلم مو

اگر بخواهید بلافاصله رنگ آمیزی را شروع کنید یا مجددا رنگ بزنید برای اینکه  با مشکل مواجه نشوید باید رد قلم مو ها رو از بین ببرید .

چهار – دقت در رنگ آمیزیِ مرزها

هنگام رنگ آمیزی دیوار ها مراقب رنگی نشدن سقف باید بود . از پارچه های برزنت برای تمیز ماندن کف استفاده کنید. بایستی با دقت زیاد طول اتاق و موازی دیواری که رنگ می کنید را با پوشش مناسب بپوشانید . با چسباندن چسب مخصوص به قرنیز ها و بعد جدا کردن به موقع آن ها از رنگی شدن قرنیز جلوگیری کنید .

مطالب کاربردی :

شناخت رنگ جوتن و اکرلیک در ساختمان

راهنمای انواع رنگ ساختمان

نقاشی ساختمان یا کاغذ دیواری

نکات کاربردی ایرانادکوری

دیوارها را به ترتیب رنگ کنید ، هر یک از قسمت های اتاق را کامل تمام کرده و بعد به سراغ ضلع و یا قسمت بعدی بروید.

غیر حرفه ای ها، ابتدا گوشه های همه دیوارها را رنگ می کنند اما این کار نتیجه جالب ندارد . گاهی  هم تازه کارها رنگ اضافی قلم مو را مدام میگیرند در صورتی که اگر قلم مو را کاملا آغشته به رنگ کنید ، طوری که رنگ آز آن چکه کند، رنگ آمیزی بهتر و با کیفیت تری را انجام خواهید داد . این روش نشان دهنده مهارت شما در کارتان است.

نقاشی حرفه ای دیوار

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران و طراحان حرفه‌ای در انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون خانه همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. با مشاورین و متخصصین ما در شیراز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و مفید برای دکوراسیون داخلی خانه در شیراز بهره‌مند شوید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

رنگ آمیزی ساختماننقاشی ساختماننقاشی دیواررنگ روغنیرنگ پلاستیکدکوراسیون داخلیدکوراسیون داخلی شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه