مصالح ساختمانی

اجرای سقف کاذب کناف

اجرای سقف کاذب کناف

اجرای سقف کاذب کناف
کناف یکی از محصولات پرکاربرد در ساختمان است که هم برای اجرای سقف و هم برای اجرای دیوارهای غیرباربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کناف دارای تنوع مختلفی در محصول است که هر کدام کاربردهای ویژه و متفاوت خود را دارند.

تاریخ: 1398/11/19

معرفی کناف

شاید برای بیشتر شما پیش آمده باشد که بپرسید کناف اصلاً چیست؟ چه کاربردی دارد؟ نام کناف از کجا آمده است؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ و همچنین سوالاتی از این قبیل ذهن شما را درگیر کرده باشد. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی قصد دارد تا در این مقاله شما را با کناف آشنا کند.

انواع سقف کاذب

سقف کاذب کناف (تخته گچی)

این صفحات فرآورده‌های پیش‌ساخته‌ای هستند که کاربردهای متفاوتی دارند. صفحات پیش‌ساخته گچی هم برای تیغه‌چینی و اجرای دیوارهای غیرباربر مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب است بدانید این پنل‌های گچی یا گچ برگ‌ها در ضخامت‌های خیلی کم به جای اندود گچ بر روی دیوار و سقف مورد استفاده نیز قرار می‌گیرند.

جهت نصب این صفحات بر روی دیوار از قبل اجرا شده، از ملات‌های گچی استفاده می‌کنند یا آن‌ها را توسط میخ یا پرچ مخصوص به سطح موردنظر متصل می‌کنند. کاربرد کناف در ساختمان‌های مسکونی بسیار گسترده است.

اجرای متفاوت کناف سقف

انواع ورق‌های کناف (پنل گچی)

صفحات گچی از ملات گچ ساخته می‌شوند که در آن‌ها از خمیرهای کاغذ یا الیاف چوب جهت افزایش استحکام استفاده می‌شود. برای کاهش جرم این پنل‌های گچی از تمهیداتی نظیر کاربرد پرلیت یا دانه‌های سبک معدنی دیگر در مخلوط گچ استفاده می‌کنند. کناف دارای انواع مختلفی است که با توجه به خواص و ویژگی‌های خاص خود در مکان‌‌های متفاوت از آن استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی مختصری از انواع کناف می‌پردازیم.

– کناف معمولی: از ورق کناف معمولی در حالت عادی برای اجرای سقف، دیوار غیر باربر، دیوار پوششی و … استفاده می‌شود.

– کناف ضد رطوبت: از اسم کناف پیداست که به دلیل اینکه ضد رطوبت است پس می‌توان در مکان‌های مرطوب از آن استفاده کرد.

– کناف ضد حریق: کناف ضد حریق در اصل به دلیل داشتن ترکیباتی خاص می‌تواند در برابر آتش و حریق مقاومت از خود نشان دهد، به همین دلیل معمولاً برای پوشش ستون و تیر ساختمان مناسب است.

– کناف ضد رطوبت و ضد حریق: این کناف هر دو خاصیت را با هم دارد. کاربردهای کناف در ساختمان به دلیل تنوع در محصول و نوع ساخت آن‌ها بسیار گسترده است. شناخت انواع کاربردهای کناف در ساختمان نیز به ما در انتخاب انواع مناسب کناف کمک می‌کند.

سقف دکوراتیو کناف

اجرای سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف در انواع مختلفی تولید می‌شود. دو مدل مختلف پر کاربرد در اجرای سقف کاذب کناف عبارت است از: سقف کاذب کناف متحرک و سقف کاذب کناف ثابت. در ساختار سقف کاذب کناف متحرک زیرسازی این ساختار شبکه کلیک بوده و توسط تایل‌های گچی در وسط فضاها پر می‌شوند. این تایل‌ها دارای دو نوع ساده و آکوستیک می‌باشد.

نوع دیگر آن که سقف کاذب کناف ثابت می‌باشد، خود در دو نوع سقف کاذب کناف طرح‌دار (دکوراتیو) و سقف کاذب کناف یکپارچه (ساده) تولید و اجرا می‌شود. هر کدام از این دو مدل سقف کاذی ویژگی‌های خاص خود را دارند که در نهایت به کاربردهای متفاوت منتهی می‌شود.

اجرای سقف کاذب کناف

ایرانادکور، مجری تخصصی طراحی و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از کادری متخصص و مجرب در اجرای سقف کاذب و کناف در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه