رنگ آمیزی

انواع نقاشی ساختمان در شیراز

انواع نقاشی ساختمان در شیراز

انواع نقاشی ساختمان در شیراز
نقاشی ساختمان دارای انواع مختلف و متعدد است و هر کدام از انواع نقاشی ساختمان دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشند که هم مزایا و هم معایب متناسب با خود را به همراه دارند. شناخت انواع نقاشی ساختمان و رنگ‌ها به شما در انتخاب بهترین رنگ کمک خواهد کرد.

تاریخ: 1398/11/14

رنگ یکی از مصالح محبوب و پرکاربرد در میان پیمانکاران و طراحان دکوراسیون داخلی برای پوشش سقف و دیوارها است. ایرانادکور، با داشتن سابقه‌ای درخشان در طراحی و دکوراسیون داخلی و انتخاب بهترین نقاشی ساختمان همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان دارای انواع مختلفی است و همین تنوع باعث شده است تا رنگ در نقاشی ساختمان به یک پوشش بسیار محبوب و کاربردی برای دیوارها، پنجره و سقف‌ها استفاده شود. به هنگام انتخاب رنگ برای ساختمان به این نکته باید توجه داشتکه آیا رنگ را برای محیط داخلی می‌خواهیم یا خارجی! برای محیط خارجی ساختمان باید از رنگ‌های مقاوم‌تر استفاده کرد. از آنجایی که رنگ کردن، آخرین مرحله در ساختمان‌سازی به حساب می‌آید می‌توان با در نظر گرفتن وقت و هزینه یک انتخاب کاملاً صحیح داشت. در ادامه به معرفی انواع مختلف رنگ ساختمان و ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

رنگ روغن

* رنگ روغن

رنگ روغن از رنگ‌های حلال در نفت است که دیرتر خشک می‌شود و برای رنگ کردن سطوح فلزی و چوبی بسیار عالی است. یکی از مزیت‌های رنگ روغن این است که در سه حالت براق، نیمه براق و مات تولید می‌شود. رنگ روغن برای سوح احتیاج به زیرکاری تمیز و مناسب دارد و همچنین رنگ روغن برخلاف دیگر رنگ‌ها ماندگاری و دوام بیشتری دارد، به همین دلیل برای فضاهایی استفاده می‌شود که قرار است مدت زمان طولانی از همان رنگ استفاده کنند. شناخت فرق رنگ روغن و اکرلیک در نقاشی ساختمان بسیار حائز اهمیت است.

رنگ پلاستیکی

* رنگ پلاستیکی

رنگ‌های پلاستیکی نیز به دلیل داشتن برخی از خصوصیات دیگر در رنگ‌آمیزی ساختمان نیز به صورت مکرر استفاده می‌شود. رنگ‌های پلاستیکی سریع خشک می‌شوند، بدون بو هستند و قابلیت پوشانندگی بالایی نیز دارند. رنگ پلاستیک از قدیمی‌ترین و ساده‌ترین روش‌های رنگ‌کاری ساختمان است که پیمانکاران بسیار از آن استفاده می‌کردند. در رنگ پلاستیکی به دلیل اینکه حلال آن آب است روش اجرایی ساده‌ای دارد. از آنجایی که رنگ پلاستیکی غیرقابل شستشو است معمولاً برای رنگ‌کاری سقف و داخل کمد دیواری استفاده می‌شود. همیشه رنگ عنصر اصلی طراحی داخلی محسوب می‌شود.

رنگ مولتی کالر

* رنگ مولتی‌کالر

رنگ مولتی‌کالر نیز به دلیل تنوع در طرح و رنگ خود امروزه کاربرد بسیاری پیدا کرده است. رنگ مولتی‌کالر در اصل دارای یک رنگ زمینه می‌باشد و رنگ‌های دیگر مانند رگه‌هایی در داخل آن رنگ زمینه هستند. رنگ زمینه و رگه‌های رنگی هر کدام می‌توانند رنگ‌های متفاوتی باشند. رنگ مولتی کالر به دلیل سطح مقاوم و با دوامی که دارند اصلاً پوسته پوسته نمی‌شوند و در مقابل رنگ پریدگی و زرد شدن بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل به راحتی آلودگی و گردوغبار را جذب می‌کنند و نسبت به رنگ‌های دیگر خیلی کمتر احتیاج به شستشو و گردگیری دارند. نکته مهم در هنگام استفاده از رنگ مولتی‌کالر این است که برای استفاده از رنگ مولتی‌کالر باید زیرسازی رنگ روغنی، پلاستیکی یا اکرلیکی داشته باشد. انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون خانه بسیار اهمیت دارد.

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص طراحان حرفه‌ای و داشتن سابقه‌ای درخشان و طولانی در بازسازی و تعمیرات منزل در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

انواع نقاشی ساختمان در شیرازانواع رنگ ساختمانرنگ روغن و پلاستیکیرنگ مولتی کالر در نقاشی ساختمان

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه