مصالح ساختمانی

انواع چوب و کاربرد آن ها در دکوراسیون

انواع چوب و کاربرد آن ها در دکوراسیون

انواع چوب و کاربرد آن ها در دکوراسیون
تزیینات چوبی طرفداران بسیار متعصبی دارد که می خواهند همه چیز را به چوب ربط دهند ، برای هر کاربردی چوبی مناسب است ، برخی اوقات چوب سفت و گاهی نرم. نقش و شکل‌های چوب ها با هم تفاوت دارد. به دلیل همین ویژگی‌ها این راهنمای کوتاه توسط تیم ایرانادکور تهیه شده است تا اطلاعات مفیدی را به شما بدهد .

تاریخ مقاله : 1398/11/03

در این نوشتار از تیم تخصصی ایرانادکور در تلاشیم انواع چوب و کاربرد آن ها را برای شما خوبان و همراهان معرفی کنیم . استفاده خلاقانه از مصالح جدید در ساختمان  ،  تنها به دست افرادی چیره دست و کاردان امکان پذیر است و گرنه بدون آگاهی کامل از مصالح ، بودجه و زمان شما به هدر خواهد رفت و نتیجه خوبی هم در نهایت حاصل نخواهد شد .

خانه چوبی

بررسی انواع چوب و کاربرد آن ها در دکوراسیون

چوب بلوط (Oak Wood)

چوب بلوط برای بکار گیری در مبلمان‌ مدرن و کفپوش‌ ها بسیار مناسب است . این چوب بسیار با دوام است و با رنگ‌های قرمز و طیف‌های مختلف سفید هم هماهنگی خوبی ایجاد می کند که امروزه بسیار مد است . این چوب هم در سبک کلاسیک و هم در سبک طراحی خانه های مدرن کاربرد دارد .

چوب گردو (Walnut Wood)

چوب گران گردو به تزیینات مدرن داخلی منزل و دکوراسیون رنگ قهوه‌ای لعاب و زیبایی می‌بخشد. این چوب خاص باعث می‌شود مبلمان شما فوق‌العاده زیبا به نظر برسد . چوب گردو بیشتر مناسب سبک دکوراسیون کلاسیک است .

چوب راش (Beech Wood)

چوب راش یک چوب همه کاره است ، چوبی بسیار زیبا و با دوام است . معمولا زرد خامه‌ای یا قهوه‌ای مایل به زرد است که به محیط شما گرما و روشنی می بخشد . این چوب معمولا مناسب سبک دکوراسیون‌ مدرن است . چوبی مناسب برای مبلمانی است که مقدار زیادی از چوب در آن دیده می شود .

چوب صنوبر یا سپیدار (Poplar Wood)

یکی از ارزان‌ترین و همه‌گیرترین چوب‌ها ، چوب صنوبر است که معمولا نرم هم هست . این نوع چوب برای ساخت مبل‌ها یک انتخاب خوب است و معمولا ارزشمندتر از ظاهرش به نظر می‌رسد.

تزیینات چوبی

چوب افرا (Maple Wood)

چوب افرا به دو صورت دیده می شود : نرم و سفت . اگر می خواهید چوبی مصرف کنید که از همه چوب‌ها راحت‌تر پاک و تمیز شود ، چوب افرا را برگزینید . این چوب ارزان است و کاربرد های فراوان دارد .

چوب کاج (Pine Wood)

یکی از ارزان ترین چوب ها است و جالب است که تنوع رنگ فراوانی دارد. برای تزیین از این چوب استفاده می شود ، چوب کاخ بطور ذاتی عطر خوبی به فضا می‌دهد و در عین حال برای طراحی فضاهای دنج و گرم بکار میرود.

چوب زبان گنجشک (Ash Wood)

چوب درخت زبان‌گنجشک کم‌وبیش به رنگ است . چوب ، بادوامی است . برای مصرف به عنوان چوب کف و سازه‌هایی بادوام و محکم ایده‌آل به نظر می‌رسد. با این چوب می‌توانید رنگ طلایی روشن را به دکورهای مدرن‌تان وارد کنید.

دکوراسیون با چوب

چوب گیلاس (Cherry Wood)

چوب گیلاس گران اما بسیار زیباست . چوب گیلاس در واقع چوب دکوراسیون‌های لوکس و لاکچری است . بیشتر ساخت مبلمان و درها استفاده می‌شود و به آنها جلال و شکوه خاصی می‌بخشد. اگر می خواهید پول بابت زیبایی بدهید ، چوب گیلاس انتخاب شماست .

چوب توسکا (Alder Wood)

مبلمان‌هایی که از چوب توسکا ساخته شده باشند ، همین‌طور درها و پنجره‌های چوبی با این چوب و به دلیل رنگ طلایی خاص ان ،  حالت طلایی‌رنگ و روشنی به خانه می‌بخشند. در اتاق کودک بکار بردن این چوب ایده‌آل است و رنگ گرمی به فضا می دهد ، اما روشنی رنگ آن محیط شما را دلنشین می کند .

کابینت چوبی

مقالات زیر مخصوص شماست

enlightenedمزایای کاربرد چوب در معماری

enlightenedکاربرد چوب در معماری و طراحی داخلی

enlightenedچوب ترموود و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

enlightenedطراحی میز و بار چوبی

enlightenedانواع درب های چوبی لاکچری

انواع چوب را شناختید ، اما این مهندس معمار است که خلاقیت و تفکر خلاق در معماری تصمیم می گیرد ، از متریالی در کجا بهترین استفاده را داشته باشد . برای ارائه بهترین دکوراسیون داخلی و خارجی در شیراز  و جنوب کشور با ما در تماس باشید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید .

همین حالا با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه