مصالح ساختمانی

چوب ترموود و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

چوب ترموود و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

چوب ترموود و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی
ترمووود، چوب ترمو یا ترموود چیست ؟ به چوبی که در طی مراحل مختلف با روش های اصولی در معرض حرارتهای مختلف از حدود 100 درجه سانتیگراد تا بالاتر از 200 درجه سانتیگراد در حضور مقادیر کم اکسیژن قرار گرفته باشد و دیواره سلولی آن تغییر شکل داده باشید ، اصطلاحا ترموود می گوییم . این فرایند باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت آن و بالا رفتن مقاومت چوب می شود .

تاریخ مقاله : 1398/10/16

در این نوشتار از تیم تخصصی ایرانادکور در تلاشیم ترموود یا چوب ترمو را به شما خوبان و همراهان معرفی کنیم . استفاده خلاقانه از مصالح جدید در ساختمان ، تنها به دست افرادی چیره دست و کاردان امکان پذیر است و گرنه بدون آگاهی کامل از مصالح ، بودجه و زمان شما به هدر خواهد رفت و نتیجه خوبی هم در نهایت حاصل نخواهد شد .

چوب ترمو

شناخت چوب ترموود و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

ترمووود ، چوب ترمو یا ترموود چیست ؟ به چوبی که در طی مراحل مختلف با روش های اصولی در معرض حرارتهای مختلف از حدود 100 درجه سانتیگراد تا بالاتر از 200 درجه سانتیگراد در حضور مقادیر کم اکسیژن قرار گرفته باشد و دیواره سلولی آن تغییر شکل داده باشید ، اصطلاحا ترموود می گوییم .  این فرایند باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت آن و بالا رفتن مقاومت چوب می شود . میزان واکشیدگی چوب تا میزان 50 درصد از این طریق کاهش می یابد . در این پروسه کلیه صمغ ها و رطوبت داخلی چوب از بین میرود و علاوه بر آن، بر اثر فرآیند ترمو ، قارچ های چوب خوار نیز به کل نابود می شوند .

اما در کنار تمام مزایای آن برای چوب ، برخی ویژگی های مکانیکی چوب ترمو به علت بخار شدن مواد چوب ضعیف می شود که ممکن است دیگر آن چوب مناسب برای برخی استفاده ها نباشد .

چوب ترمو سونا

کاربرد و انواع ترموود

رنگ یکنواخت و زیبا در سراسر طول چوب ، وزن کمتر آن نسبت به چوب عادی و امکان نظافت و شستشوی آسان این نوع از چوب آن را برای امور مختلفی مانند نمای چوبی ساختمان ، کف چوبی ، سایه بان چوبی ، دکوراسیون داخلی بر پایه ترمووود و موارد دیگر مناسب می کند .

در بازار دو نوع ترموود وجود دارد : نرم چوب و سخت چوب

نرم چوب را از درختانی مانند کاج یا صنوبر که همیشه سبز هستند و سرمای پاییز و زمستان مانند درختان دیگر بر آنها تاثیر ندارد بدست می آورند . قیمت مناسب و سبکی ، باعث شده در نمای چوبی ساختمان کاربردی عالی پیدا کنند .

درختان کاج فنلاند به دلیل کوتاهی تابستان در این کشور و رشد سریع درختان به سمت آفتاب چوبی بسیار صاف و مستقیم دارند . از این درختان برای بدست آرودن چوب ترممو نوع نوم چوب استفاه می شود .

سخت چوب ها از درختانی مانند ash بدست می آیند که مانند درختان دیگر در پاییز و زمستان خواب هستند و در بهار بیدار می شوند . قیمت بالاتر و همچنین وزن بیشتر از خصوصیات سخت چوب هاست . کاربرد این نوع از چوب ها درکف چوبی است .

چوب ترمو

مقالات زیر برای شما جذاب است :

enlightenedفرآورده های چوب ، MDF و کاربرد های آن

enlightenedکاربرد چوب در معماری و طراحی داخلی

enlightenedانواع چوب و کاربرد آن

enlightenedکف پوش چوب پلاست ، انتخاب کف پوشی متفاوت

استخر دور چوب

مشاوره در خصوص دکوراسیون داخلی

تمام این ها را گفتیم ، اما این مهندس معمار است که خلاقیت و تفکر خلاق در معماری تصمیم می گیرد ، از متریالی در کجا بهترین استفاده را داشته باشد . برای ارائه بهترین دکوراسیون داخلی و خارجی در شیراز و جنوب کشور با ما در تماس باشید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید .

همین حالا با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه