دکوراسیون

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل ایرانی

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل ایرانی

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل ایرانی
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در طراحی حتی کوچک‌ترین بخش از یک منزل مسکونی اصول و قواعد خاصی وجود دارد که اجرای آن‌ها برای همه طراحان ضرورت دارد؟

تاریخ: 1398/10/10

در طراحی و اجرای دکوراسیون هر منزل مسکونی در هر کجای دنیا یک سری اصول و قواعد خاص وجود دارد که همیشه معماران و طراحان به این اصول پایبند بوده‌اند و از این اصول در طراحی خود استفاده می‌کردند. خانه در اصل چیزی بیشتر از خشت و آجر است و باید علاوه بر تامین نیازهای مادی و جسمی انسان، به تامین نیازهای روحی و روانی او نیز بپردازد. چیدمان و دیزاین خانه‌های ایرانی همیشه از بهترین و معروف‌ترین چیدمان‌ها بوده است. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

خانه ایرانی

نکات مربوط به طراحی

در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هر خانه یک سری اصول وجود دارند که در ادامه به بررسی این نکات در طراحی داخلی می‌پردازیم و نگاهی مختصر و مفید به تمامی بخش‌های مختلف خانه می‌اندازیم.

* فضایی آرام و دور از سروصدا

فضای داخلی خانه باید حدالامکان آرام و دلنشین باشد. این اصل در بعضی از قسمت‌های خانه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در طراحی بهتر است اتاق‌های خواب همیشه دور از سروصدا و محل رفت‌وآمد اصلی یا خیابان در نظر گرفته شود. طراحی دیوار اتاق خواب نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا بخش اصلی و مهم اتاق خواب در اصل دیوارهای آن است که به فضا زیبایی و جذابیت خاصی می‌بخشد.

کمد دیواری پذیرایی

* راهروها

در حالت کلی حداقل عرض راهروها یک متر است. اما این مقدار و افزایش آن به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. به طور کلی عرض راهرو بستگی به تعداد درهای بازشو به دال راهرو دارد. گاهی اوقات راهرو ارتباط دهنده چند اتاق با یکدیگر است، در این حالت افزایش عرض راهرو ضروری است. همچنین یک عامل مهم دیگر نیز جهت باز شدن درب‌های اتاق‌ها است. اگر درب‌های اتاق به سمت فضای بیرونی و راهرو باز می‌شوند، حتما باید عرض راهرو را افزایش داد. کاربرد فنگ‌شویی در دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیاری برخوردار است و به شما کمک می‌کند تا فضایی اصولی و زیبا داشته باشید.

چیدمان و دیزاین لوازم خانه

* کمدهای دیواری

کمدهای دیواری نباید کمتر از 60 سانتی‌متر عمق و پهنا داشته باشند. کمدهای دیواری می‌توانند علاوه بر اتاق در فضاهای دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرند. بهترین مکان برای فضاهای ابزار و لوازم در جهت شمال است. این فضاها باید به صورت ایده‌آل چسبیده به در و یا نزدیک به آن بوده تا دسترسی به کمدهای دیواری آسان و راحت باشد. طول لازم برای فضای ایستادن و یا سطح کار باید حداقل 3 متر و 80 سانیت متر باشد و می‌توان از فضای کمد دیواری به منظورهای مختلف و کاربردهای متفاوت علائه بر جای دادن لباس در آن نیز استفاده کرد. دکوراسیون اتاق دو تخت خوابه نیز به دلیل وجود دو تخت خواب در اتاق باید از اصول خاصی پیروی کرد.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نورپردازی همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق خوابطراحی دکوراسیون داخلی خانه ایرانیاصول طراحی داخلیچیدمان و دیزاین خانه ایرانی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه