دکوراسیون

چیدمان و دیزاین خانه‌های ایرانی

چیدمان و دیزاین خانه‌های ایرانی

چیدمان و دیزاین خانه‌های ایرانی
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هر خانه یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین تصمیمات هر خانواده در زندگی است. این طراحی و دکوراسیون باید زیبا و منحصر بفرد باشد. رعایت اصول طراحی و دکوراسیون منزل ایرانی در هر خانه بسیار مهم است.

تاریخ: 1398/10/9

سبک شناسی

علم سبک‌شناسی یک دانش و حرفه جدید است که امروزه از آن بسیار استفاده می‌کنیم. با علم سبک‌شناسی و استفاده از آن در چیدمان و دیزاین خانه‌ها متوجه می‌شویم که هر کدام از انواع مبلمانی که استفاده می‌کنیم در اصل چه مدلی از مبلمان است و این مبل را می‌توانیم در کنار چه مبلمان یا لوازم دکوری و خانگی دیگری استفاده کنیم. مبلمانی که استفاده می‌کنیم باید از نظر علم زیبایی صحیح باشد و در چیدمان خانه نیز از اصول زیبایی شناسی استفاده کرد. ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در اجرای چیدمان و دیزاین خانه‌های ایرانی همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. آشنایی با سبک شناسی مبلمان به ما در انتخاب مبلمان صحیح کمک خواهد کرد.

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل ایرانی

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی دارای ویژگی‌های خاصی است که از ارزشی ویژه برخوردار هستند. این ویژگی‌های خاص باعث شده‌اند تا سبک دکوراسیون داخلی ایرانی از زیبایی و شکوه بسیاری در تمام ادوار تاریخ برخوردار باشد. ویژگی‌هایی همچون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم صحیح چیدمان مبلمان، رعایت مسایل فنی و علمی در ساختمان همگی از اصولی هستند که در سبک چیدمان و دیزاین خانه‌های ایرانی همیشه مورد استفاده بوده‌اند. رعایت اصول طراحی داخلی باعث می‌شود تا زیبایی و کارآیی خانه چندین برابر شود.

چیدمان و دیزاین خانه ایرانی

اصول ترکیب بندی

اصول ترکیب‌بندی در اصل نسبت‌ها، مفاهیم و تعاریفی هستند که در بیشتر شاخه‌های هنرهای تجسمی و چیدمان و دیزاین مبلمان و لوازم خانه می‌توان از آن استفاده کرد. رعایت این اصول باعث می‌شود تا همانند رعایت اصول فنگ‌شویی در خانه، زیبایی و آرامش خاصی به فضا افزوده شود. دانستن این اصول و استفاده آگاهانه از آن‌ها می‌تواند به زیبایی بصری در خانه کمک کند. مثلاً اگر شما پذیرایی مستطیل شکل در خانه خود دارید، می‌توانید از اصول چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل بهره ببرید.

برای مثال نسب‌های طلایی در مستطیل، قانون دو سوم‌، فضای منفی، تقارن و دیگر اصول ترکیب‌بندی که رعایت تمامی آن‌ها در دکورایون داخلی خانه باعث زیبایی دو چندان می‌شود. جای دادن منطقی لوازم دکوری خانه و مبلمان، رعایت اصول ترکیب رنگ و چیدمان یکی از قوانینی است که در دیزاین خانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیب‌بندی همیشه تحت قواعد و اصول معین و محاسبات دقیق انجام می‌گردد و بین عناصر تصویری ارتباط، پیوند و روابط منطقی ایجاد می‌کند. نظم و ترتیب دادن، برنامه ریزی کردن بین عناصر تزیینی و مبلمان، منسجم نمودن قسمت‌های مختلف با هم، ترکیب کردن و قرار دادن لوازم در کنار یکدیگر از اصول مهم ترکیب بندی محسوب می‌شوند.

طراحی داخلی 3

ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن سابقه‌ای درخشان و طولانی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منازل ایرانی همواره آماده ارائه بهترین خدمات و مشاوره به شما همراهان عزیز و گرامی است. به منظور ثبت سفارش خود می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

چیدمان و دیزاین خانه ایرانیاصول چیدمان خانه ایرانیطراحی و اجرای دکوراسیون منزل ایرانیدکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه