دکوراسیون

طراحی داخلی مجتمع های تجاری

طراحی داخلی مجتمع های تجاری

طراحی داخلی مجتمع های تجاری
طراحی داخلی مجتمع های تجاری بحث این نوشتار است ، پیشتر ، بازار های سنتی در بین مردم جایگاه خاصی داشتند و به زندگی مردم گره خورده بودند . امروزه دیگر بازارهای سنتی در شهرهای جهان سوم هم جایی ندارد و این مجتمع های تجاری هستند که داده و ستد در آن ها رونق و رواج دارد . شهر نشینی به رواج و رونق مجتمع های تجاری کمک کرده است .

تاریخ مقاله : 1398/10/03

ایرانادکور ، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی ، خلاقیت و تفکر خلاق در معماری را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است .

enlightenedدر همین ابتدا دعوت می کنیم مقاله جامع دکوراسیون فروشگاهی در شیراز از طراحی تا اجرا را بخوانید تا با تمام اصول صحیح طراحی و اجرای دکور فروشگاه آشنا شوید.

طراحی مجتمع

بررسی طراحی داخلی مجتمع های تجاری

افزایش ساخت مجتمع های تجاری در شهر های بزرگ و عادت کردن مردم به خرید از مجتمع های مدرن تجاری سبب شد بازار های سنتی هم به بازار های مدرن تغییر حالت دهند .

استقبال عموم مردم از مجتمع هایی چند کاره که هم محل خرید هستند و هم تفریح و سرگرمی بسیار جذاب تر است . مردم می توانند علاوه بر خرید ، ساعاتی را به تفریح و صرف غذا بگذراند و حتی توریست ها و مسافران هم از مجتمع های تجاری باری تفریح و گردش بهره می برند .

در کشورهای جهان سوم که بیشتر مصرف کننده هستند تا تولید کننده ، مجتمع های تجاری رونقی غیرقابل تصور دارد ، طوریکه برند ها در آن ها به احداث فروشگاه های زنجیره ای مشغولند و تلاش می کنند شعب خود را در بزرگترین مجتمع های تجاری بنا کنند .

طراحی مجتمع تجاری

نیاز انواع مجتمع های تجاری به طراحی داخلی

کلیه واحد های تجاری از یک واحد تجاری کوچک گرفته تا بزرگ ترین مراکز و پاساژ ها ، همگی نیازمند طراحی داخلی هستند . در این خصوص مجتمع های تجاری دو گونه اند : اول آن ها که انحصارا به داد و ستد نوعی خاص از کالا می پردازند مثلا کتاب ، لباس زنانه ، لوازم خانگی و نوع دوم آن ها که ترکیبی از تمام کالاها و خدمات در آن ها ارائه می شود . طراحی داخلی این دو نوع مجتمع با هم متفاوت است .

هر مجتمع تجاری یک واحد اداری دارد که جهت رسیدگی به امورات هماهنگی فروشگاه ها ، امنیت و مسایل مالی و … رسیدگی می کند .

طراحی مجتمع تجاری

باید ها و نباید های طراحی مجتمع تجاری

  1. طراحی ورودی و مسیر های پر تردد ، مسیرهای پرتردد باید به گونه‌ای باشد که سبب سرگیجه و گمراهی مردم نباشد . درک مسیرهای ساده‌تر برای مخاطب آسان‌تر است و این نوع شناخت از فضا سبب جذب مخاطب خواهد شد .
  2. ارتباط دیداری طبقات : کاربر باید احساس کند بر فضا تسلط دارد ، ارتباط بصری بین طبقات باید برقرار باید تا هم نور در جریان باشد و هم ساختاری‌های عمومی از جمله مکان پله ، مکان آسانسور ، مکان سرویس‌ بهداشتی در الگوی ذهنی کاربران تشکیل شود .
  3. فضای با شکوه و بزرگ : هرچه مجتمع تجاری بزرگ تر و دلباز تر باشد و المان های مجلل در آن به چشم بخورد ، بیشتر در جذب مردم موفق است .
  4. محل قرار گیری : خیابان های اطراف مجتمع باید از خیابان های اصلی شهر و در مدرن ترین قسمت ها باشد ، مسیر های یک طرفه ، بن بست ، مسیر های پر ترافیک و قفل جاهای خوبی برای تاسیس مجتمع تجاری نیستند .
  5. داشتن پارکینگ بزرگ و ایمن : پارکینگ مناسب در مجتمع تجاری یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آید .
  6. کاربری‌های متعدد مانند سینما ، رستوان ، کافه ، انواع فروشگاه‌ها ، شهر بازی های سر بسته ، محل های نگهداری کودکان ، سالن های کنسرت و … امکاناتی است که مخاطب جذب می کند .
  7. تهیه هوا : مجتمع های تجاری با هوای گرفته ، سرد و یا گرم و کم نور و تنگ هرگز اقبال خوبی برای جذب مردم نخواهند داشت .

طراحی مجتمع تجاری

ایرانادکور با سال ها سابقه در زمینه طراحی مجتمع های تجاری ، با در اختیار داشتن ایده‌های ناب طراحی داخلی در خدمت شما همشهریان عزیز در شیراز و جنوب کشور خواهد بود . بهترین اجرای طراحی مجتمع های تجاری در شیراز را به ما بسپارید . نمونه پروژه های اجرا شده ما را همین امروز با تماس تلفنی از کارشناسان ما جویا شوید .

جهت طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه در شیراز میتوانید از کارشناسان ایرانادکور کمک بگیرید و یا مقاله کامل طراحی دکور مغازه در شیراز را مرور و مطالعه کنید.

نویسنده : ص.توکلی / سرپرست تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طراحی پاساژمجتمع تجاریدکوراسیون تجاریطراحی مالطراحی مغازهواحد های تجاریدکوراسیون داخلی شیرازاجرای دکوراسیون داخلیدکوراسیون تجاری در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه