آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه
در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه رعایت اصول ایمنی و فنی ساختمان، ارگونومی و طراحی مناسب و همچنین نصب صحیح تجهیزات آشپزخانه بسیار اهمیت دارد.

تاریخ: 1398/9/20

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه

محیط آشپزخانه از گذشته تاکنون دستخوش تغییرات بسیاری شده است. امروزه آشپزخانه فضایی متفاوت نسبت به گذشته شده است و همین تفاوت نیز باعث شده است تا طراحی فضای داخلی آشپزخانه نیز متفاوت شود. امروزه، آشپزخانه محیطی صمیمی، خودمانی و ساده است و باید فضایی دلنشین و جذاب داشته باشد. نکته اصلی این است که فضای داخلی آشپزخانه را فقط با لوازم الکترونیکی آشپزخانه، کابینت‌ها و دیگر تجهیزات می‌توان به فضایی دلنشین و زیبا تبدیل کرد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

کابینت مدرن

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه به مجموعه‌ای از قفسه‌ها و جعبه‌هایی گفته می‌شود که کاربرد و اهداف مختلفی را به دنبال دارند، از جمله: تقسیم و جاگذاری وسایل موجود در آشپزخانه مانند ظرف و ظروف و لیوان‌ها، استفاده بهینه از فضا و سهولت دسترسی به آن‌ها و همچنین مدیریت بهتر فضای آشپزخانه و تمیز و زیبا نگه‌ داشتن فضای داخلی آشپزخانه. طراحی و چیدمان کابینت‌ها از فاکتورهای بسیار مهم در طراحی داخلی یک آشپزخانه است، به طوری که با طراحی و اجرای مناسب می‌توان بهترین کارآیی را از آشپزخانه انتظار داشت و زیبایی خاصی را به خانه بخشید. انواع آشپزخانه و چیدمان آن به شما کمک می‌کند تا با انواع آشپزخانه آشنا شوید.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

انواع کابینت در آشپزخانه

بر اساس دسته‌بندی سازمان استاندارد تحقیقات صنعتی ایران در یک آشپزخانه کابینت‌ها می‌تواند به حالت‌های زیر وجود داشته باشد:

* کابینت زمینی: کابینت زمینی بر روی زمین در آشپزخانه نصب می‌شود و دارای حالات مختلفی مانند یک در، دو در، گوشه، کشو دار و قدی است. هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند و برای یک فضای خاص مناسب هستند. کابینت هایگلاس آشپزخانه یک انتخاب خوب است.

* کابینت دیواری: کابینت دیواری را می‌توان در فضاهای بیشتری استفاده کرد و نسبت به کابینت زمینی از تنوع بیشتری برخوردار است، مانند: یک در، دو در، گوشه، فلپ، هود، شلف و بالای یخچال نیز استفاده کرد.

* کابینت نیمه ایستاده، کابینت ویترین و کابینت پیشخوان نیز از انواع دیگر کابینت هستند. این نوع کابینت‌ها به توجه به فضای آشپزخانه و دیگر عوامل موثر بر طراحی کابینت مشخص می‌شوند. بهترین ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه کوچک شامل ایده‌های کاربردی در آشپزخانه می‌شوند.

اجرای کابینت آشپزخانه

به یک واحد کابینت، یونیت (Unit) گفته می‌شود. یونیت به جعبه‌ای گفته می‌شود که شامل دو بدنه، سقف، کف، پشت‌بند و در است. فضای داخلی یونیت می‌تواند توسط طبقات ثابت یا متحرک به دو یا چندین قسمت تبدیل گردد و از هر فضا به صورت جداگانه برای جا دادن وسایل استفاده کرد. کشو نیز به محفظه‌ای گفته می‌شود که به روش ریلی باز و بسته می‌شود و در کنار کابینت‌ها می‌توان برای جا دادن ظروف از آن استفاده کرد. ساماندهی آشپزخانه کوچک بسیار مهم است.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه مدرن در شیراز همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. برای سفارش دکور می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه