رنگ آمیزی

روانشناسی رنگ‌ها در زندگی

روانشناسی رنگ‌ها در زندگی

روانشناسی رنگ‌ها در زندگی
روانشناسی رنگ‌ها در زندگی انسان نقش مهم و گسترده‌ای را بازی می‌کند. انسان می‌تواند با شناخت هر رنگ و تاثیرات آن در زندگی خود بهترین انتخاب را برگزیند.

تاریخ: 1398/9/17

روانشناسی رنگ‌ها و بررسی تاثیرات روانی آن‌ها

رنگ‌ها سراسر زندگی ما هستند. رنگ‌ها تقریباً تمام زندگی و احساسات ما را در زندگی کنترل کرده و بر روی حس و حال ما تاثیر می‌گذارند و در اصل رنگ‌ها و تاثیر آن‌ها در زندگی غیرقابل اجتناب هستند. نکته جالب اینجاست که هر رنگی داستان خودش را دارد و هر رنگ خاصی در هر فرهنگ و تمدنی معما و حال و هوای مختص خودش را دارد. در اینجا ضروری است که هر رنگ و تاثیرات آن‌ها را بشناسیم، آگاهانه تصمیم بگیریم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. این کار به معنای روانشناسی رنگ است! رنگ عنصر اصلی طراحی داخلی به حساب می‌آید و تاثیر زیادی بر روابط اعضای خانه با یکدیگر و حس و حال آنان می‌گذارد.

با روانشناسی رنگ‌ها، فرد می‌تواند وضعیت روحی و ضمیر ناخودآگاه خویش را بهتر بشناسد. در ادامه به بررسی جزئی شخصیت افراد بر اساس روانشناسی رنگ‌ها می‌پردازیم. قابل به ذکر است که رنگ فق بخشی از شخصیت انسان را بیان می‌کند و دیگر مسائل محیطی و تربیتی نیز بر شخصیت افراد تاثیرگذار است.

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

* سبز: کنجکاوی

رنگ سبز رنگی است که به وفور در طبیعت و دنیای پیرامون ما یافت می‌شود. رنگ سبز مظهر طبیعت است و از ترکیب رنگ آبی و زرد به دست می‌آید. هرچه رنگ زرد در این ترکیب بیشتر باشد، رنگ گرمتر است و هرچه آبی آن بیشتر باشد، آن رنگ را سبزآبی و جزو گروه رنگ‌های سرد می‌دانیم.

* ارغوانی: رنگ عارف‌ها و روانگران

ارغوانی در اصل یک رنگ سلطنتی است و نشانگر تجمل، ثروت و ظرافت است. این رنگ حس یک فضای روحانی و آرامش‌بخش را به انسان القا می‌کند و به همین دلیل عارف‌ها و روانگران در فضاهای داخلی اتاق خود از این رنگ بسیار استفاده می‌کنند.

مقاله 10 رنگ خاص برای دکوراسیون منزل اطلاعات مفیدی را در رابه با رنگ‌های مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل در اختیار شما قرار می‌دهد.

رنگ ارغوانی در دکوراسیون داخلی

* قهوه‌ای: قابل اعتماد

رنگ قهوه‌ای یک رنگ خاص است. اگر شخصی رنگ قهوه‌ای را دوستداشته باشد یعنی می‌توان به راحتی روی آن شخص حساب باز کرد. خصوصیات اخلاقی اینگونه افراد معمولاً باثبات و مقدس، شاعر پیشه و کمی فیلسوف مآب هستند. رنگ قهوه‌ای معمولاً رنگی با تداعی خاطره و زندگی و وابسته به گذشته است و همیشه خاطرات را به یاد انسان می‌آورد.

رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون داخلی

* فیروزه‌ای: اسرارآمیز و پندناپذیر

افرادی که معمولاً رنگ فیروزه‌ای را دوست دارند اسرارآمیز و احساساتی هستند و کارهای شخصی خود را به خوبی اداره می‌کنند. رنگ فیروزه‌ای یکی از رنگ‌های فرعی است و از ترکیب رنگ دیگر رنگ‌های اصلی به دست می‌آید ولی با این حال یکی از رنگ‌های محبوب مخصوصاً میان خانم‌ها به حساب می‌آید.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون خانه همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

روانشناسی رنگ‌هاانواع رنگ‌ها در دکوراسیون داخلیبهترین ترکیب رنگ برای خانهطراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه