مقالات تخصصی معماری

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری
دکوراسیون اداری شامل تمام فضاهای اداری می‌شود که روزانه با آن‌ها سروکار داریم. معمارباید تلاش کند تا به نحوی طراحی این فضاها را انجام دهد که مراجعین احساس راحتی کنند و مسیر خود را به راحتی پیدا کنند. احی

تاریخ: 1398/9/03

ساماندهی عملکردهای فضاهای اداری

عملکرد یک فضای اداری شبیه به یک ماشین بسیار بزرگ است که باید در عین حال که هر بخش مجزا عمل می‌کند، با یکدیگر مرتبط و هماهنگ باشند و به درستی نیز وظایف خود را انجام دهند. هر عملکرد اداری باید به سادگی و وضوح با بخش‌های دیگر در ارتباط باشد و ضمن آنکه حداقل اصطکاک را با یکدیگر دارند، بتوانند تعامل صحیح و خوبی با یکدیگر داشته باشند. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص طراحان حرفه‌ای و سابقه‌ای درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون اداری آماده ارائه خدمات به شما همراهان گرانقدر است.

اجرای دکوراسیون اداری در شیراز

شش عملکرد اداری مبنا عبارتند از: مدیریت، امور مالی، فروش، خدمات عمومی، خدمات فنی و تولیدی است. در ادامه به تشریح عملکرد این فضاها و ذکر نکات مربوط به طراحی فضاهای اداری می‌پردازیم. با ما همراه باشید. آشنایی با اصول طراحی داخلی در این روند به شما کمک می‌کند.

  • بخش مدیریت:

بخش مدیریت همیشه با سلسله مراتب خاص خود در یک محدوده متمرکز است. این بخش معمولاً از رفت و آمد عموم و دسترسی مستقیم دور است. در طراحی بخش مدیریت یک نکته بسیار حائز اهمیت است و آن هم این است که به دلیل تشخص و ارزش بخش مدیریت و همچنین تکریم ارباب رجوع، بزرگترین و بهترین دفاتر کار در بخش‌های اجرایی مختص به گروه مدیریتی هستند. نکته مهم در طراحی این است که رنگ عنصر اصلی طراحی داخلی محسوب می‌شود.

  • امور مالی:

مسئولیت‌های بخش مالی در ادارات عمومی گستردگی زیادی دارد و درصد قابل توجهی از نیروی دفتری را شامل می‌شود، به همین دلیل باید در طراحی و اجرای دکوراسیون اداری به این موارد دقت بسیار داشت، زیرا هم بر نحوه در ارتباط بودن فضاها تاثیرگذار است و هم بر متراژ فضایی که باید برای آن‌ها در نظر گرفت. بخش‌های مربوط به خرید در ارتباط با ارباب رجوع هستند و به همین دلیل هم باید در نزدیکی پذیرش قرار داشته باشند. در کنار این موضوع، بخش‌های پرسنلی هم باید در نزدیکی بخش پذیرش قرار بگیرند تا بتوان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشت و احتیاجی به حرکت زیاد و سیرکولاسیون فضایی طولانی برای دسترسی نداشته باشند.

دکوراسیون اداری

نکات مربوط به طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

– عامل نور و روشنایی در یک ساختمان اداری بسیار مهم است. این امر در صورتی است که یک ساختمان اداری علاوه بر اینکه پذیرای نور و روشنایی مفید روز است، در عین حال نباید این نور منجر به خسته شدن چشم‌ها و جذب حرارت بیش از حد خورشید باشد.

– علاوه بر فضاها و بخش‌های ذکر شده در بالا، فضای دیگری که در ساختمان‌های اداری در نظر گرفته می‌شود، فضای رفت و آمد است که برای ارتباط فضاهای عملکردی در نظر گرفته می‌شود. اصول نورپردازی دفترکار شامل نکات مهمی است که باید حتما آن را در نظر گرفت.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور همواره با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون اداری در شیراز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. با مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه