مصالح ساختمانی

کف پوش چوب پلاست ، انتخاب کف پوشی متفاوت

کف پوش چوب پلاست ، انتخاب کف پوشی متفاوت

کف پوش چوب پلاست ، انتخاب کف پوشی متفاوت
شاید شما هم نام چوب پلاست را به عنوان یک کفپوش تقریبا نوین در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی شنیده باشید . چوب پلاست ، کفپوشی شیک ، زیبا و با دوام است که با ظاهر چوب مانند خود فضایی گرم و دلنشین را در اختیارتان خواهد گذاشت . این نوع کفپوش در فضاهای مختلفی در داخل و خارج ساختمان قابل استفاده است ، از اطراف استخر و روف گاردن گرفته تا زمین های ورزشی و آلاچیق و گاهی کف بالکن ها و فضاهای داخلی را می توان با چوب پلاست ها فرش کرد . برای آشنایی بیشتر با این نوع از کف پوش ها با ما همراه باشید

تاریخ مقاله : 1398/08/21

ما در ایرانادکور ، همواره در تلاشیم به روز ترین و کاربردی ترین متریال ها را برای ساختمان سازی یا دکوراسیون داخلی از جمله انواع کف‌پوش های رایج در ساختمان را به مشتریان عزیزامان معرفی کنیم . چراکه بر این باوریم ساختن فضایی جذاب ، کاربردی و ایمن ، شایسته شما ست .

چوب پلاست

آشنایی با کف پوش چوب پلاست

چوب پلاست ، پلاستوود یا کامپوزیت چوب پلاستیک (Wood-plastic composite-WPC) به صفحاتی گفته می شود که از ترکیب پلاستیک و ذرات چوب کوچک (یا الیاف چوب) ساخته شده است . در تولید پلاستوود یا کامپوزیت چوب پلاستیک ۳ دسته از متریال ها مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از:

  1. پر کننده (چوب یا الیافهای و پرکننده های سلولزی)
  2. پلیمرهای گرمانرم ( پلی اتیلن ) ، پلی ونیل کلراید PVC ،پلی پروپیلنPP و …
  3. مواد افزودنی ( مواد جفت کننده، تثبیت کننده ها،رنگ،روان کننده ها و کند سوز کننده ها،مواد مقاوم به قارچ و ….)

میزان ترکیب این سه نوع متریال برای محصولات مخلفت متفاوت است .

چوب پلاست

اجرای چوب پلاست

چوب پلاست ظاهری شبیه چوب دارد اما مقاومت بالاتری نسبت به سطوح چوبی دارد . معمولا در جاهایی که می خواهیم از سرخوردن جلوگیری کنیم از چوب پلاست استفاده می کنیم .

اجرای ساده چوب پلاست یکی از مهمترین نقاط قوت آن محسوب می شود. نصب و اجرای چوب پلاست بسیار ساده و راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد ، به طور کلی نصب چوب پلاست را در سه مرحله اصلی زیر میتوان خلاصه کرد.

مرحله اول : اجرای زیر سازی

مرحله دوم : نصب پروفیلهای پلاستوود

مرحله سوم : نصب قطعات جانبی

چوب پلاست

کیفیت چوب پلاست و کاربرد آن

نوع اول : بالاترین کیفیت چوب پلاست از لحاظ مواد اولیه و فشردگی خوب  محصول

مناسب برای مناطق پر رطوبت و شرجی ، مناطق گرمسیر ، مناطق سردسیر ( شمال و جنوب کشور ) تابش مستقیم خورشید ، مناطق کوهستانی ، کنار دریا و… برخلاف چوب که مقاومت کمی در برابر رطوبت دارد چوب پلاست حتی زیر باران هم خراب نمی شود .

نوع دوم : کیفیت متوسط محصولات چوب پلاست از لحاظ مواد اولیه

نوع سوم : کیفیت پایین محصولات و 80% PVC بازیافت شده

مناسب جهت آب و هوای معتدل و ترجیها تابش آفتاب کم و محل های کم تردد

موارد استفاده چوب پلاست سبک وزن  : مناسب نما ، فلاورباکس ،کف بالکن های کم تردد ، نما ، دیوار ، محوطه سازی ، انواع کاور ، آلاچیق ، نیمکت ، سطل ، باکس ، سقف و غیره

موارد استفاده چوب پلاست سنگین وزن :کف پوش حیاط ،کفپوش استخر ، کفپوش سونا بخار ، کفپوش جکوزی ، کفپوش روف گاردن ، کفپوش آلاچیق ،کفپوش تراس ، و غیره

موارد استفاده چوب پلاست فوق سنگین: کفپوش محل های پر تردد ، کفپوش فروشگاه ،کفپوش رستوران ،کفپوش انواع پل ، کفپوش پیاده رو ، کفپوش پارکینگ ( تردد خودرو ) ، کفپوش حیاط ،کفپوش سکو ، کفپوش اسکله و غیره …

چوب پلاست

بهترین انتخاب ، انتخابی است که از راه مقایسه انجام شود ما در این راه به شما کمک می کنیم ، با مطالعه مقالات زیر می توانید در زمینه انواع کف پوش ها تا حد زیادی اطلاعات بدست آورید :

enlightened ده مصالح متفاوت برای کف‌پوش !

enlightened مقایسه انواع کفپوش ها

enlightened کف پوش های سه بعدی

enlightened راهنمای خرید کفپوش نانو
enlightened راهنمای خرید کف پوش PVC

enlightened صفر تا صد کفپوش اپوکسی

enlightenedکفپوش لمینت

enlightenedرنگ کفپوش چوبی
enlightenedکف سازی ساختمان با دانه های ليکا

enlightenedعوامل مهم در کف سازی و کفپوش

مشاوره رایگان تیم ایرانادکور ، پشتیبان شما در انتخاب و اجرای چوب پلاست در شیراز خواهد بود برای دریافت پاسخ پرسشهای خود با ما در تماس باشید . پرسش و پاسخ‌های طراحی داخلی را در سایت ما دنبال کنید .

نویسنده : ص.توکلی /عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه