دکوراسیون

اصول طراحی داخلی

اصول طراحی داخلی

اصول طراحی داخلی
طراحی داخلی و اصول آن یکی از بخش‌های مهم در هر خانه به حساب می‌آید. با رعایت اصول چیدمان و در نظر گرفتن کاربری هر فضا می‌توان چیدمانی اصولی در خانه داشت و از آرامش خانه لذت برد.

تاریخ: 1398/8/19

طراحی داخلی که به عنوان یک حرفه، هنر و یا صنعت در دنیا شناخته شده است، در اصل واژه‌ای جدید و امروزی است که وظیفه اصلی آن بهینه‌سازی فضاهای داخلی ساختمان‌ها به منظور انجام فعالیت‌های روزمره یعنی زندگی و کار است. طراحان داخلی وظایف گسترده و متنوعی را به عهده دارند که از آن جمله وظایف شامل: سازماندهی فضا با توجه به عملکرد آن، اطمینان حاصل کردن از تطابق طرح‌های ساختمان با مقررات و مسائل ایمنی و همچنین در بعضی موارد در نظر گرفتن طراحی مناسب در مورد آکوستیک بودن و انتقال صدا در ساختمان. یک طراح داخلی همچنین با در نظر گرفتن انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی مسئولیت انتخاب و چیدمان لوازم منزل و مبلمان را نیز بر عهده دارد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص طراحان حرفه‌ای همواره آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی داخلی به شما عزیزان است.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

سبک‌های مبلمان و دکوراسیون داخلی

در طول تمام سالیان متمادی که هنر دکوراسیون داخلی استفاده شده است، مبلمان یا حتی دکوراسیون داخلی تغییر شکل ناگهانی و یکدفعه‌ای را تجربه نکرده‌اند. هر سبک در هر دوره پیش‌درآمدی بر سبک بعدی است و بعضی از خصوصیات و ویژگی‌ها را از سبک پیشین خود اتخاذ کرده است. ویژگی مشترک در طول ادوار و تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی زیبایی و هماهنگی است. طراحی مبلمان نیز همراه با هنر دکوراسیون داخلی شاهد تغییرات زیاد و متفاوتی بوده است اما در حالت کلی هنر دکوراسیون داخلی و مبلمان در اروپا به اوج زیبایی خود رسید و کشورهای مختلف از جمله فرانسه در این امر صاحب سبک شدند. سبک‌شناسی در دکوراسیون داخلی یکی از مهم‌ترین بخش دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید.

اصول دکوراسیون داخلی

طراحی فضاهای مسکونی

روابط فضاها

در فرآیند طراحی پس از مشخص شدن برنامه فیزیکی پروژه، نوع و کیفیت فضاهای مورد نیاز طرح نیز باید مشخص شود. طراح باید حتماً از تمامی فضاها و تسهیلات و لوازم مورد نیاز شناخت کافی داشته باشد تا بتواند رابطه عملکردی بین فضاها را مشخص کند. معمولاً ارتباط فضاها می‌تواند از نظر عملکردی، خدماتی و بصری تقسیم بندی شود. ایده‌های دکوراسیون خانه‌های قناس بسیار کاربردی و زیبا هستند. انواع ارتباط بین دو فضا شامل چهار مدل متفاوت است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

– فضایی درون یک فضا: یک فضا با توجه به اندازه و کاربرد خود می‌تواند در یک فضای بزرگتر از خود محدود شود.

– فضاهای متداخل: محدوده یک فضای کاربردی می‌تواند با توجه به حجم و اندازه خود با حجم یک فضای دیگر همپوشانی داشته باشد.

– فضاهای مجاور: دو فضا و کاربری متفاوت می‌توانند با هم مماس باشند یا با یکدیگر مرز مشترک داشته باشند.

– فضاهای مرتبط شده توسط یک فضای مشترک: دو فضا می‌توانند توسط یک فضای واسط به یکدیگر متصل شوند.

مجاورت، متداولترین نوع رابطه بین فضاها بوده و به هر یک از فضاها اجازه می‌دهد تا تعریف و محدوده مشخصی داشته باشند. 6 اصل در طراحی دکوراسیون منزل اطلاعات کاملی را در مورد اصول دکوراسیون در منزل به شما خواهد داد.

طراحی داخلی

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران و طراحان داخلی در دکوراسیون داخلی در شیراز همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه