رنگ آمیزی

رنگ، عنصر اصلی طراحی داخلی

رنگ، عنصر اصلی طراحی داخلی

رنگ، عنصر اصلی طراحی داخلی
رنگ یک عنصر مهم در طراحی داخلی است. ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر نیز بخش مهمی از دکوراسیون داخلی را تشکیل می‌دهد. بنابراین آشنایی با رنگ‌ها و خواص آن‌ها بسیار مهم است.

تاریخ: 1398/8/16

کاربرد و مفهوم رنگ

تاریخچه استفاده از رنگ به زمان‌های قدیم بازمی‌گردد. حدود هشتاد هزار سال پیش بشر موفق به رنگ کردن اشیا شد و در ابتدایی‌ترین حالت ممکن و با توجه به رنگ‌های کشف شده فقط دو رنگ مشکی و قرمز وجود داشت. تا اوایل قرن هجدهم میلادی رنگ کردن اشیا بیشتر جنبه هنری و تشریفاتی داشت و بیشتر نقاشی‌ها با الهام گرفتن از طبیعت انجام می‌شد. انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و شناخت اصول رنگ شناسی و کاربرد رنگ آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

واژه رنگ مترادف کلمه انگلیسی color، پدیده‌ای است فیزیکی که در اثر تابش و رفتار انعکاسی نور در برابر چشم ناظر پدیدار می‌شود. درخشندگی، درجه تیرگی و روشنی را مشخص می‌سازد. بیشترین درخشندگی متعلق به رنگ زرد است و کمترین درخشندگی متعلق به رنگ بنفش است. در حالت کلی رنگ‌ها به سه دسته خنثی، گرم و سرد تقسیم می‌شوند که هر کدام از رنگ‌ها با داشتن خاصیت متفاوت و تاثیر متفاوتی که بر روحیات انسان می‌گذارند، در مکان‌های متفاوتی قابل استفاده هستند. در ادامه به ذکر این مشخصات خواهیم پرداخت.

کاربرد رنگ در دکوراسیون داخلی

روانشناسی رنگ‌ها

  • قرمز

قرمز یکی از رنگ‌هایی است که اکثر افراد با آن به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند و رنگ محبوب بیشتر افراد به حساب می‌آید. احساساتی نظیر قدرت، رشادت، تخطی و هیجان همیشه به رنگ قرمز نسبت داده می‌شود. قرمز ضربان قلب را افزایش داده و هیجان انسان را بالا می‌برد. رنگ قرمز مناسب رنگ‌آمیزی رستوران‌ها، هتل‌ها، باشگاه‌های ورزشی و اماکن تجاری می‌باشد. رنگ مرجانی نیز یکی از رنگ‌های خوب و متفاوت است. دکوراسیون مرجانی زنده، رنگ سال 2019 شناخته شده است.

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

  • زرد

زرد رنگ خوشحالی، شادی، سعادتمندی و خرسندی است. مردم معمولاً با مشاهده رنگ زرد احساس انرژی، خوش‌بینی و نیک‌اندیشی دارند. برخی از ترکیبات و سایه‌های زرد می‌توانند فرد را از نظر ذهنی تحریک کرده و خلاقیت او را افزایش دهند. رنگ زرد نماد تابش و انرژی آفتاب می‌باشد. از رنگ زرد در فضاهای کودکان و باشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و اماکن ورزشی می‌توان استفاده کرد و حتی می‌تواند چشم مخاطب را به تابلوهای تبلیغاتی جذب کند.

  • آبی

در میان تمام رنگ‌ها، رنگ آبی محبوبیت بیشتری در میان مردم دارد و اکثر افراد موافقند که آبی بهترین رنگ است. شاید به این دلیل است که مشاهده رنگ آبی باعث ایجاد آرامش در انسان می‌شود. آبی اصولاً با احساساتی نظیر اعتماد، اطمینان، صداقت، وفاداری، منطق و آرامش همراه است. رنگ آبی مناسب اماکن ورزشی و بهداشتی می‌باشد. قطعاً ترکیب رنگ آبی با رنگ‌های دیگر سرمای رنگ‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا می‌توان آبی را سردترین رنگ دانست.

رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران و طراحان حرفه‌ای در انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون خانه همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. با مشاورین و متخصصین ما در شیراز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و مفید برای دکوراسیون داخلی خانه در شیراز بهره‌مند شوید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

بهترین ترکیب رنگ دردکوراسیون داخلیطراحی و اجرای دکوراسیون داخلیروانشناسی رنگ‌هاکاربرد رنگ‌ها

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه