دکوراسیون

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل
دکوراسیون داخلی هر خانه متفاوت است، حتی سلیقه افراد برای چیدمان مبلمان خانه نیز متفاوت است. اما مساله مهم این است که در چیدمان مبلمان در پذیرایی یک اصول مشخص وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک دکوراسیون اصولی داشته باشید.

تاریخ: 1398/8/14

یکی از عوامل مهم در خانه و فضاهای داخلی خانه، نحوه چیدمان مبل است. از آنجایی که تمام پذیرایی‌ها در خانه‌های مختلف به یک شکل نیستند، پس نحوه چیدمان نیز با توجه به شکل، اندازه و حالت کلی فضا تغییر می‌کند. تاریخچه دکوراسیون داخلی سابقه گسترده‌ای در زندگی انسان‌ها دارد که آشنایی با آن از ضرورت‌ها به حساب می‌آید. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان مجرب در زمینه طراحی داخلی و چیدمان مبلمان همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. در ادامه این نوشتار به موضوع نحوه چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل و عوامل موثر در چیدمان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

1. نقطه کانونی (مرکزی)

نقطه کانونی و مهم اتاق را شناسایی کنید. این نقطه می‌تواند شومینه، یک منظره، تلویزیون و …. باشد و باید بر طبق آن نقطه مرکزی دیگر مبلمان در اطراف آن چیده شود. اگر قصد دارید تا در این فضا که شامل پذیرایی می‌باشد تلویزیون تماشا کنید، فاصله مناسب بین دستگاه و جای نشستن باید سه برابر سایز صفحه نمایش باشد. بنابراین اندازه تلویزیون خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

دکوراسیون داخلی

2. اولویت‌بندی

ابتدا اسباب و لوازم بزرگ را در جای خود قرار دهید. اگر از ابتدا لوازم و مبلمان بزرگ را جا دهید، خیالتان راحت می‌شود که لوازم کوچک را نیز می‌توانید جا دهید. مثلاً در اتاق نشیمن مبل و یا در اتاق‌خواب، تخت را باید اول از همه جا دهید. در اکثر موارد این قطعات باید نقطه کانونی اتاق باشند. نباید همه مبلمان را به دیوار تکیه دهید، مگر آنکه اتاقتان خیلی کوچک باشد. باید به فضای رفت‌وآمد در اطراف خود توجه کنید. همچنین با ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک نیز آشنا شوید.

3. تقارن

چیدمان متقارن برای اتاق‌های رسمی بسیار خوب عمل می‌کند و احساس شکوه و عظمت را به خانه القا می‌کند. چیدمان غیرمتقارن احساس غیررسمی‌تری به پذیرایی می‌دهد. بنابراین از همین الان سبک چیدمان خود را انتخاب کنید. سبک شناسی در دکوراسیون داخلی می‌تواند به شما در این مرحله کمک کند.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

4. ترافیک

به جریان عبور و مرور در پذیرایی توجه کنید. در صورت امکان این مسیر را با قطعات بزرگ مبلمان مسدود نکنید. مسیر عبور افراد می‌تواند یک گزینه خوب برای در نظر گرفتن یک خط فکری مشخص برای چیدمان مبلمان باشد. اجازه دهید این مسیر حداقل بین نیم متر تا یک متر و بیست سانتی‌متر عرض، خالی از هرگونه قطعات بزرگ مبلمان و تا 60 سانتی‌متر عرض، خالی از قطعات کوچکتر باشد.

5. تنوع

اندازه مبلمان در سراسر پذیرایی باید مختلف باشد، به طوری که چشمتان هنگام بررسی اتاق بالا و پایین برود. با قرار دادن یک آیتم مبلمانی بزرگ یا بلند در یک طرف پذیرایی مستطیل شکل و قرار دادن یک مبلمان با قد و اندازه مشابه در طرف دیگر تعادل برقرار کنید. آشنایی با دکوراسیون اروپایی نیز خالی از لطف نیست.

6. تضاد (کنتراست)

خطوط منحنی و صاف را با هم ترکیب کنید. اگر مبلمانتان مدرن و خطی است، آن را برای ایجاد کنتراست به دور یک میز گرد قرار دهید. اگر مبلمانتان شکل منحنی دارد، آن را با یک قطعه زاویه‌دار هماهنگ کنید. ایجاد کنتراست باعث می‌شود تا خانه شما متفاوت و جذاب به نظر برسد. به همین ترتیب در مورد قطعات دیگر نیز فکر کنید. برای مثال، صندلی‌های پایه بلند را با میزهای معمولی و یا صندلی‌های معمولی را با میزهای پایه‌دار هماهنگ کنید.

اصول چیدمان مبل

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور همواره با بهره‌گیری از تخصص و دانش طراحان حرفه‌ای در طراحی و آشنایی با انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی می‌تواند شما همراهان گرامی را در بحث دکوراسیون داخلی در شیراز راهنمایی کند. با مشاورین ما تماس بگیرید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه