مصالح ساختمانی

مزایای شیشه دوجداره

مزایای شیشه دوجداره

مزایای شیشه دوجداره
نوشتاری که پیش رو دارید در خصوص مزایای شیشه دوجداره ، تعریف ، ویژگی ها ، انواع و کاربرد آن است . آرامش چیزی است که همه به دنبال آن هستیم یکی از مواردی که آرامش ما را برهم میزند آلودگی صوتی است ، بیشترین دلیل استفاده از شیشه های دو جداره ، کاهش آلودگی صوتی و آرامش بخضیدن به محیط خانه است . در ادامه با مزایای بیشتری از شیشه دوجداره آشنا خواهیم شد .

تاریخ مقاله : 1398/08/14

ایرانادکور ، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور ، با ارائه ایده های ناب طراحی داخلی به مشتریان خود برای ارتقاء رضایت شما از محیط کار و زندگی تلاش می کند .

شیشه دو جداره

آشنایی با مزایای شیشه دوجداره

شیشه دو جداره که در درب و پنجره های دو جداره قرار می گیرد ، از دو لایه شیشه موازی که به هم چسبیده شده تشکیل می گردد . پروفیلی از جنس آلومینیوم و پر شده از ماده رطوبت گیر بین دو لایه شیشه دو جداره . فضای بین شیشه ها در پنجره دو جداره upvc را با هوا و یا عایق صوتی و یا عایق حرارتی که به ترتیب گازهای – و گاز آرگون نام دارند و یا ترکیبی از عایق صوتی و حرارتی پر می کنند . در ادامه به برخی از مزایای شیشه های دوجداره خواهیم پرداخت .

کاربردهای اصلی شیشه دوجداره

کاربرد شیشه در معماری از دیر باز مطرح بوده است . شیشه های دو جداره هم در این میان نقشی مهم ایفا می کنند . برای جلوگیری از انتقال سرما و گرما و ورود گرد و خاک و سر و صدا باید فکری کرد ، در طول زمان راه های مختلفی امتخان شده است ، اما امروزه در ساختمان سازی اولویت با شیشه های دو جداره است که از ورود آلودگی صوتی و خاک و آلودگی به درون ساختمان بخوبی جلوگیری می کند .

شیشه دو جداره

عایق حرارتی و عایق صوتی از ویژگی های پنجره دو جداره upvc نسبت به پنجره های معمولی و تک جداره است به این صورت که پنجره دو جداره upvc تا حد زیادی از هدر رفتن گرما و به طور کل ازهدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و عایق حرارتی هستند اما در پنجره های با شیشه تک جداره درزهای موجود در آن انرژی را هدر داده و هوای گرم به خارج می رود .

از مزایای دیگر شیشه های دو جداره ، عایق صوتی بودن آن است به این صورت که پنجره های دو جداره upvc بین ۳۰ تا ۳۵ دسیبل شدت صوت را کاهش می دهد .

از دیگر مزایای اصلی شیشه های دو جداره ایمنی بیشتر برای ساکنین و کمی نم زدگی سطح شیشه را میتوان نام برد . در ادامه به بررسی انواع شیشه‌ و کاربرد آن‌ها خواهیم پرداخت .

انواع شیشه های دو جداره

ساده : این نوع شیشه از دو جداره شیشه ساده تشکیل شده است .

رنگی : این نوع شیشه از یک جداره رنگی و یک جداره ساده تشکیل شده است .

شیشه دو جداره رنگی

رفلکس : این نوع شیشه دو جداره از یک جداره ساده و یک جداره شیشه رفلکس ساخته می شود که جداره شیشه رفلکس باید به طرف بیرون قرار گیرد . شیشه های رفلکس از عبور نور شدید خورشید به شدت جلوگیری می کنند ولی ایراد آنها این است که داخل ساختمان را تاریک کرده و در شب داخل ساختمان نمایان است .

سکوریت : شیشه های سکوریت برای محل های پرخطر و پر تردد در نظر گرفته می شود . شیشه سکوریت در هنگام شکستن کاملاً خرد شده و باعث ایجاد تیکه های بزرگ و خطرناک شیشه نمی گردد . شیشه های جانبی خودروها از نوع سکوریت است . شیشه سکوریت در صنعت ساختمان سازی پیشتر در همین سایت مورد بحث قرار گرفته است .

شیشه سیکوریت

لمینت : شیشه های لمینت معمولاً در کارخانه تولید شیشه از دو جداره شیشه ساده به ضخامت 3 میلی متر و یک لایه رزین در وسط آنها تشکیل شده است . شیشه لمینت در موقع برخورد مانع سخت به آنها خرد نشده و تنها ترک بر می دارد . شیشه های جلو و عقب خودروها از نوع لمینت است .

پنجره دو جداره

در صورتی که قصد خرید و نصب شیشه دو جداره در شیراز را دارید می توانید با شماره های مندرج در وب سایت در تماس باشید . کارشناسان ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد . داشتن خلاقیت و تفکر خلاق در معماری سرلوحه ما در ایرانادکور است .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه