دکوراسیون, تاریخ معماری ایران و جهان

روش هواگیری شوفاژ در 3 گام ساده

روش هواگیری شوفاژ در 3 گام ساده

هواگیری شوفاژ

هواگیری شوفاژ در فصول سرد یکی از کارهایی است که تقریبا هر ساله در خانه های شوفاژ دار باید انجام گیرد. گاهی سیستم گرمایشی و پکیج شما روشن است اما عملکرد خوبی ندارد، گاهی نیمی از شوفاژ گرم و نیمی سرد است. چه کنیم ؟ تا پایان این نوشتار ما را همراهی کنید .

ایرانادکور ، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی ، ارائه دهنده انواع سبک های دکوراسیون داخلی خانه ، همراه همیشگی شما در ارائه بهترین ایده ها و نظرات در خصوص زیبا سازی یا رفع ایرادات خانه و محل کار شما خواهد بود .

دلایل و تاثیر هواگیری شوفاژ 

هواگیری شوفاژ ، به انگلیسیbleed radiator از روتین ترین کارهایی است که با شروع فصل سرما باید انجام دهید، عده ای خودشان به این کار اقدام می کنند و عده ای از سرویس کارهای پکیج و یا لوله کش کمک می گیرند. هدف اصلی از هواگیری رادیاتور، خارج کردن هوای جمع شده در داخل لوله‌ها است تا عمل گرمایش به راحتی صورت پذیرد.

هواگیری شوفاژ باید گاهی اوقات انجام شود تا سیستم گرمایشی خانه به درستی کار کند. علت این که گاهی برخی از شوفاژ های خانه یا محل کر گرم و برخی سر هستند همین حبس شدن هوا در بین مسیر است که براحتی می توانید با هواگیری آن هوا را از سیستم خارج کنید.

هواگیری شافاژ به طور معمول سالی دو تا پنج بار نیاز است اگر سیستم گرمایش پکیج شما بیش از این تعداد دفعات هوا میگیرد شاید نیاز به بررسی دقیق تر توسط متخصص امر داشته باشد .

مثلا اگر پکیج و شوفاژ ها قدیمی هستند، ممکن است در مسیر برخی لوله ها دچار خوردگی شده باشند و هوا از آن قسمت ها وارد این سیستم بسته شود. پیشتر در همین سایت راهنمای خرید رادیاتور آپارتمان را مورد بررسی قرار داده ایم .

پیچ شوفاژ جهت هواگیری شوفاژ

قدم اول در هواگیری شوفاژ

بررسی شوفاژ ها بطور دقیق از نظر اینکه، با روشن شدن پکیج آیا تمام خانه های (پره ها) آن به طور یکنواخت گرم است یا خیر و آیا میزان گرمای همه شوفاژها در خانه برابر است یا برخی سرد و برخی گرم هستند. اگر پکیج یا شوفاژ شما نشتی آب دارد بهتر است آن را خاموش کنید و با یک سرویس کار تماس بگیرید .

همچنین چنانچه ساختمان شما دارای چندین طبقه است و رادیاتورها و شوفاژهای طبقه پایین گرم می‌شود و طبقات دیگر گرم نمی شود، باز هم بهتر است مهارتهای فردی خود را کنار گذاشته و با تعمیر کار تماس بگیرید .

هواگیری شوفاژ

گام دوم در هواگیری شوفاژ

وسیله ای که برای هواگیری لازم است حتما داشته باشید آچار مخصوص شوفاژ است. قبل از اقدام به هواگیری رادیاتور یا هواگیری شوفاژ با استفاده از پیچ مخصوص هواگیری رادیاتور، شیر خروجی را باز نمایید. برای این کار بهتر است آچار سایز پیچ شوفاژ خود را تهیه کنید. همچنین می‌‌توانید از آچار فرانسه یا پیچ گوشتی نیز استفاده نمایید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که پیش از شروع به هواگیری حتما پکیج را خاموش کنید، در غیر این صورت سیستم شما بیش از قبل هوا می گیرد.

هواگیری شوفاژ

گام سوم در هواگیری شوفاژ

شیرهای ورود و خروج رادیاتور را در حالت باز قرار دهید. آچار مخصوص هواگیری رادیاتور و یا آچار فرانسه را بر روی قسمت مربعی شکل شیر خروجی قرار دهید. پیچ رادیاتور را بر خلاف جهت عقربه‌‌های ساعت بچرخانید تا شیر رادیاتور باز شود. بعد از باز کردن شیر رادیاتور باید صدای خارج شدن هوا از شوفاژ شنیده شود.

احتمالا مقداری آب هم همراه با هوا از شوفاژ خارج می شود پس بهتر است ظرفی را از قبل زیر خروجی بگذارید و یا اگر بتوانید دیوار را پوشش دهید تا آب بر روی دیوار های اطراف نپاشد.

هواگیری شوفاژ

وقتی که هوای سرد داخل رادیاتور تخلیه شد، آب موجود در لوله کشی شوفاژ، جای آن را می‌‌گیرد. پس ازخروج هوای داخل شوفاژ به طور کامل، پیچ مخصوص رادیاتور را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و شیر را محکم ببندید. نشانه خروج کامل هوا ریختن آب خالص بدون هوا از شوفاژ است.

هواگیری شوفاژ

ایرانادکور ، ارائه دهنده خاص ترین ایده ها و انتخاب ها برای طراحی خانه مدرن شما . برای کسب اطلاعات جامع در خصوص اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز با ما در تماس باشید . کارشناسان ایرانا دکور  با افتخار شما را یاری خواهند داد .

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه