دکوراسیون

تاریخچه دکوراسیون داخلی

تاریخچه دکوراسیون داخلی

تاریخچه دکوراسیون داخلی
بحث دکوراسیون داخلی سابقه گسترده‌ای در زندگی انسان‌ها دارد. انسان‌های اولیه نیز از همان ابتدا به زیبایی محل زندگی خود اهمیت بسیار می‌دادند و در هر دوره نیز از سبک خاصی نیز پیروی می‌کردند. در ادامه به تاریخچه دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

تاریخ: 1398/8/11

تاریخچه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی یک مبحث مهم در بحث طراحی و دیزاین به حساب می‌آید. بحث دکوراسیون داخلی شامل هر موضوع کوچک از چیدمان مبلمان تا کوچکترین قسمت تزینات در تمام قسمت فضا را شامل می‌شود. در بحث دکوراسیون داخلی توجه به رنگ، تناسبات، چیدمان و … از اهمیت بسیار برخوردارند. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور از بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون آپارتمان 90 متری استفاده می‌کند. در این مقاله به بررسی دقیق بحث دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی در مصر

آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید که پیشینه هنر دکوراسیون داخلی به چه زمانی بازمی‌گردد؟ مطمئناً علاقه انسان به تزئین و آرایش محل زندگی‌اش امری تازه نیست. حتی این احتمال وجود دارد که نقاشی های دوران غارنشینی، جدا از مساله اطلاع‌رسانی، نقش تزینی نیز داشته‌اند. در هر صورت، هنگامی که در سال 1922 هاوارد کارتر، باستان شناس بریتانیایی، مقبره توتنخامون را گشود، نقاب طلای خالص، جواهرات ظریف و اشیای تزئینی که در کنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بینشی وسیع درباره چگونگی زندگی مصریان و علاقه آنان به تزئینات و طراحی را در اختیار محققان گذاشت که به نوبه خود آغازگر جستجویی دنباله‌دار و منجر به تجلی یافتن شکوه سبک اولیه مصری شد. انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی اطلاعات کاملی در این زمینه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

حفاری‌های اولیه نشان داد که حتی بینواترین خدمتکاران مصری هم لوازم روزمره خانه‌شان را تزئین می‌کرده‌اند. امری که بر اساس استانداردهای فعلی درخور توجه است این است که مصریان هرگز به راحتی رازهای خود را برملا نمی‌کردند، به همین دلیل مشخص نیست که دقیقاً علاقه و انگیزه آنان برای طراحی از کجا سرچشمه گرفته است. فرضیه و استدلال‌های مستمری در این زمینه مطرح شده است. آنچه می‌دانیم این است که سبک‌های آغازین طراحی از مصر نشات گرفته است.

معماری مصر

دکوراسیون داخلی در روم

رومی‌ها اساتید مسلم طراحی بوده‌اند و هنوز هم از بسیاری جهات خصوصاً در زمینه طراحی کلاسیک، سرآمد طراحان جهان محسوب می‌شوند. علاقه وافر رومیان به اشیا زیبا و سبک آسایش طلبانه در زندگی رومیان در آثار به جا مانده از آن‌ها کاملاً قابل ملاحظه است. آن‌ها علاقه‌مند بودند تا ثروت و موقعیت اجتماعیشان را به نمایش بگذارند و به زندگی مجلل و سبک پر زرق و برق تمایل داشتند. معماری داخلی و ساختمان‌های معروف اطلاعات کاملی در این زمینه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به دلیل موفقیت آنان در زمینه طراحی داخلی، حتی با معیارهای نوین هم هنوز در زمره بهترین‌های این هنر محسوب می‌شوند. میزان آسایش و نقاشی‌های زیبای فضای داخل خانه‌هایشان که به صورت نقاشی دیواری و موزائیک کاری کف جلوه‌نمایی می‌کرد، از شگفت‌آورترین موفقیت‌های طراحی داخلی آن زمان بوده است. آنها با تمام آراستگی و آذینی که می‌توانستند متصور شوند مبلمان، میزهایی با پایه‌های پنجه مانند، صندلی، اثاثیه خاص و مبلمان راحتی را طراحی می‌کردند و می‌ساختند. ضیافت‌ها و شیوه زندگی مجلل مهم‌ترین بخش هستی‌شان بود و از این رو این امر را در آرایش خانه‌هایشان متجلی می‌ساختند. برخلاف رومیان، یونانی‌ها در زمینه دکوراسیون داخلی چندان شهره نبودند و شهرت اصلی آن‌ها به خاطر سبک معماری فوق‌العاده یونانیان است که هنوز هم در شهر آتن قابل ملاحظه است.

معماری روم

در مقاله بعد و با عنوان اصول طراحی داخلی به ادامه بحث تاریخچه دکوراسیون داخلی و اصول اولیه طراحی داخلی خواهیم پرداخت. ادامه دارد….

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با در نظر گرفتن ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک سعی در ارائه بهترین خدمات در مبحث طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز دارد. به منظور بهره‌مندی از مشاوره رایگان با مشاورین ما در دفتر شیراز تماس بگیرید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه