دکوراسیون

درب های ضد سرقت آکاردئونی

درب های ضد سرقت آکاردئونی

درب های ضد سرقت آکاردئونی
درب های آکاردئونی ، درب های کشویی یا درب های کرکره ای ، نام نوعی از درب است که با هدف امنیت بیشتر و اشغال فضای بسیار کم بر روی درب های ورودی اصلی نصب می شوند . درب های آکاردئونی ، همانطور که حتما همه با آن آشنا هستید علاوه بر منزل کاربردهای تجاری و صنعتی نیز دارد ، درب های انبارها ، مغازه ها ، واحد های تجاری و بسیاری از درب های دیگر می توانند برای امنیت بیشتر از یک لایه درب های آکاردئونی بهره ببرند .

تاریخ مقاله : 1398/08/05

ایرانادکور ، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و کار آمد و به پشتوانه سالها تجربه همراه شما در اجرای دکوراسیونی کاربردی و ایمن است . با مشاوران ما در تماس باشید تا انواع درب های ساختمانی را بیشتر به شما معرفی کنیم .

درب کشویی

آشنایی با درب های ضد سرقت آکاردئونی

ایجاد امنیت موضوع بسیار مهمی در ساختمان هاست ، برای حفظ امینت و آرامش ، راهکارهای زیادی وجود دارد که می توان بسته به نیاز و بودجه آن ها را اولویت بندی و استفاده کرد . درب آکاردئونی نیز در لیست این راهکار ها قرار دارد و خصوصا برای ورود های باریک و راهرو ها و لابی های کوچک بسیار کاربرد دارد . نام درب آکاردئونی برگرفته از ساز آکاردئون می باشد . حتما ساز آکاردئون را دیده اید که برای ورود هوا و ایجاد ارتعاش قسمتی تاشو دارد که با دست آن را جمع کرده و دوباره با کشش باز می کنند در واقع حالت کشو مانند این درب ها یاد آور ساز آکاردئون است ، البته نام های دیگری چون درب کشوئی، درب کره کره ای و… نیز به این نوع از درب به شکل عامیانه گفته می شود.

ساخت و طراحی درب های آکاردئونی هدف مشخصی دارد : استفاده نمودن بهینه از فضا، حفظ امنیت  .

درب های آکاردئونی از آنجا که تاشو هستند فضایی اشغال نمی کنند و هیچ فضایی برای پشت و جلو درب در نظر گرفته نمی شود . باز و بسته کردن آن ها معمولا بسیار راحت صورت می گیرد و وزن کمتری در مقایسه با سایر انواع درب های ضد سرقت دارند .

حتی می توان ازین درب ها به عنوان درب های کنترل دار پارکینگ بهره برد . چراکه این قابلیت وجود دارد که باز و بسته کردن آن هم بوسیله جک های برقی و با ریموت انجام شود . بنابراین در جاهایی که فضا برای باز و بسته شدن درب های سنتی نداریم کاربرد پیدا می کنند .

درب آکاردئونی

مشخصات یک درب آکاردئونی مرغوب

درب های آکاردئونی ، با کیفیت های مختلف در بازار وجود دارند اما درب آکاردئونی خوب دربی است که تسمه ها ، قاب فلزی ، مقطع ریلی ، پرچ ها و جوش کاری ها ، دستگیره ، رنگ و ابعاد با کیفیت و خوبی داشته باشد . معمولا نوعی از این درب به نام سه گل یا سه لوزی در بازار وجود دارد که از لحاظ امینت تا 90 درصد پاسخگو می باشد . به دلیل فواصل لوزی های بکار رفته امنیت بالاتری حاصل می شود . البته با افزایش تعداد حلقه های قفل خور میتوان بر امنیت این درب ها افزود . البته باید مراقب زیبایی این درب ها هم بود خصوصا هنگامیکه بر روی انواع درب های چوبی لاکچری آن ها را نصب می کنیم .

پنجره اکاردئونی

درب های آکاردئونی از یک چهارچوب از جنس آهن به شکل پروفیل تشکیل یافته اند که درون آن پروفیل های عمودی، افقی و مورب پر شده است. یک ریل فلزی در بالای درب نصب گردیده است و  بخش چرخ دار که وزن درب را تحمل می نماید در آن قرار گرفته است. در بخش پایینی در نیز ریلی به عنوان بخش راهنمای حرکت در نصب می گردد که میله راهنمای متصل به در در داخل آن قرار گرفته است .

درب آکاردئونی پارکینگ

کاربرد درب های آکاردئونی

کاربرد گسترده درب های آکاردئونی باعث شده این نوع درب جایگاه خود را در فضاهای مختلف باز کند از درب ورودی ویلا و ساختمان های شخصی تا آپارتمان ها و انبار ها ، سوله ها ، فروشگاه ها و هر مکانی که نیاز داریم تا امنیت آن را حفظ کنیم . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی اجرای درب های آکاردئونی در شیراز  با ما در تماس باشید و نکات جالب طراحی داخلی را در صفحه اینستاگرام ما دنبال کنید .

نویسنده : ص.توکلی /عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه