دکوراسیون

سبک روستیک ، سبکی به زیبایی طبیعت !

سبک روستیک ، سبکی به زیبایی طبیعت !

سبک روستیک ، سبکی به زیبایی طبیعت !
سبک معماری روستیک یا روستایی، بر اساس زیبایی‌های طبیعی و برگرفته از المان های طبیعت بکر است . این سبک شامل بافت‌هایی خاص از طبیعت ، رنگ‌های ساده ، خاکی ،گرم و ارگانیک است. سبک معماری روستیک سنتی از نظر برخی کمی بهم ریخته ، کمی سنگین و تا حدی تاریک است ، اما سبک روستیک امروزه با طراوت تر و مدرن تر شده . در این نوشتار قصد داریم با این سبک و المان های آن بیشتر آشنا شویم . ما را در ایرانادکور همراهی کنید .

تاریخ مقاله : 1398/08/01

تیم حرفه ای ما در ایرانادکور با شناخت کامل انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی ، بنا بر نظر شخصی و سلیقه شما بهترین ترکیب از المان ها و عناصر را گردآوری می کند تا شما در خانه رویایی تان قدم بزنید و حس رضایت از زندگی را هر روز تجربه کنید .

سبک روستیک

اصول سبک معماری روستیک

سبک روستیک در ، سبک‌شناسی در دکوراسیون داخلی همیشه سبکی ساده و زیبا است . در واقع سادگی و بی آلایشی در این سبک از دکوراسیون موج می زند . در این سبک از مواد و مصالح طبیعی مانند چوب خام، سنگ و فلز استفاده می شود که همین موضوع باعث می شود ، انرژِ طبیعت در خانه به جریان بیافتد و فضای داخلی خانه را شبیه طبیعت اطرافمان زیبا کند. فلسفه موجود در دکوراسیون روستیک استفاده از عناصر ارگانیک در دکوراسیون خانه است . این خانه ها همیشه پر از حس آرامش و صمیمیت و مهربانی هستند . اصولی که در ادامه خواهیم گفت به شما کمک خواهد کرد که خانه یا ویلایتان را به سبک روستیک دکور کنید، پس با ما همراه باشید.

سبک روستیک

متریال های سبک روستیک

یکی از عناصر اصلی دکوراسیون روستیک چوب  است .که به فضای خانه جلوه ای ساده و شیک و طبیعی می دهد. متریال های طرح چوب گزینه های خوبی برای استفاده در سبک روستیک هستند . اگر هزینه بالا بریتان مهم نیست ، چوب کاج، گیلاس، توسکا و گردو مخصوص خانه شماست .

از متریال های دیگر فلز است ، فلزاتی مانند مس که هم جنبه تزیینی و هم کاربردی دارند برای این منظور استفاده می شود . لوسترهای فلزی ، در و پنجر های فلزی و ظروف آویزان مسی از خصوصیات سبک روستیک هستند .

سنگ و آجر هم که ناگفته پیداست که چقدر می تواند در این میان نقش بازی کند ، شومینه های سنگی ، دیوارهای آجری و کاه گلی نماد روستا هستند و بسیار دل انگیز و زیبا هستند .

خانه روستیک

عناصر نا مناسب خانه های روستیک

هر چیزی که در اطرافتان میبینید مناسب سبک روستایی نیست . دم روباه، عاج فیل، پوست کروکودیل همگی جز صنایع دکوری بوده و از دل طبیعت می آید ، اما این موارد مناسب یک خانه با سبک دکوراسیون روستیک نخواهند بود.

هر گاه می خواهید وسیله ای برای این خانه های روستیک انتخاب کنید ، ابتدا آن را در یک الگوی از پیش تعریف شده با این عنوان که ” سادگی و زیبایی ” در درون آن نهفته باشد قرار داده و به خانه بیافزایید. لوازم دیجیتال و فانتزی که با ساختار خانه‌های روستایی همخوانی ندارد، را استفاده نکنید و یا در صورتی که الزام به استفاده دارید از جلو چشم بردارید ، اسپیکرهای سینمای خانگی به خانه روستایی لطمه وارد می کند . نورپردازی های مدرن و لوازم خانه های هوشمند مانند لوسترهای سقفی براق کنترلی در خانه های روستیک جایی ندارند . نور محیط را تا جایی که برای فضای خانه شما مقدور است از نورهای طبیعی استفاده کنید . اگر پنجره ای بزرگ دارید با پرده های ضخیم و تیره آن را نپوشانید . پنجره‌ها با قاب‌های چوبی در آشپزخانه و کفپوش های چوبی مسطح بهترین نگارنده‌های یک فضای روستایی ایده آل در خانه‌های روستیک هستند.

سبک روستایی

در خانه‌های مدرن امروزی لوازم ریز و تجملاتی بسیار پرکاربرد بوده و مورد علاقه مصرف کنندگان است. اما برعکس بیشتر ابزار و لوازم در خانه‌های روستایی بزرگ، حجیم و با اشکال غیر منظم قرار دارد. پس شما نیز برای این که خانه خود را به چنین دکوراسیونی نزدیک کنید باید به سراغ لوازمی این چنینی بروید. میزهای بزرگ، صندلی‌های خاص، تابلوها یا آباژورهای سایز بزرگ و حتی گلدان‌های خاص و خشن.

عناصر دکوراتیو خانه های روستیک

این موضوع شاید مهمترین نقش را در نشان دادن سبک روستیک خانه شما داشته باشد . فرش و مبلمان ، چراغ ها ، تابلو ها و کوسن ها و همه وسایل می تواند حال و هوای روستا را زنده کند . ایده‌های طراحی به سبک قدیمی ما را در این راه کمک می کند .

کاشی‌های سفالین و قفسه‌ها و میزهایی از جنس چوب واقعی در خانه یا وجود لوازم تزیینی ساخته شده از بافته‌های حصیری و کلا دست سازهایی از طبیعت همه کاربرد دارند . هرچیزی که منبع آن طبیعت باشد . وجود فرش‌های بافته شده از الیاف طبیعی مانند فرش‌های کرکی یا پشمی، گبه یا گلیم نیز افزودن رنگ‌های زیبایی است به این ترکیب طبیعت‌گرایانه با سبک روستایی. انواع سنگ‌های طبیعی نیز می‌تواند به عنوان عنصری ساختاری- تزیینی روی دیوار یا کف به کار رود. سنگ‌های طبیعی نیز با خود رنگ‌های زیبا و آرامش‌بخشی به محیط می‌افزاید. از سنگهای تزیینی می توانید تابلو های زیبایی هم تهیه و آویزان کنید .

عناصر روستیک

توجه داشته باشید این‌گونه وسایل هرگز درخشان و جلا  خورده نیستند، بلکه رویه‌ طبیعی ماده سازنده آنها و ماتی خاصی که در ذات این مواد وجود دارد باید حفظ شود؛

یک دیوار پوش مناسب برای این سبک استفاده از شیوه پتینه کاری روی دیوار ها ست که پیشتر به آن پرداخته ایم . استفاده دوباره از وسایل قدیم کمک قابل توجهی به دکور منزل و تاکید بر روستیک بودن آن دارد .

نقوشی که برای مبل ها ، پرده ها و انواع  پارچه‌ها استفاده می شود ، شامل انواع راه‌راه، چهارخانه و شطرنجی‌‌ها و نقوشی از گیاهان و گل‌هاست . رنگها همه طبیعی هستند انگار که در جنگلی زیبا کلبه ای با لوازم موجود ساخته باشیم .

روستیک

کوسن ها در سبک روستیک

می‌توان کوسن‌هایی زیبا از تکه پارچه‌های قدیمی دوخت و بسته به هارمونی فضا و پالت رنگی محیط استفاده کرد .  با نقش و رنگ پارچه‌های رومبلی و صندلی‌ها.پارچه‌هایی با بافت‌های درشت مانند جاجیم یا پارچه‌های گونی بافت که روی آنها نقاشی یا گل دوزی شده باشد نیز انتخاب خوبی است. کامواهای رنگی یا نخ‌های گل‌دوزی یا روبان‌های رنگی را میتوانید با پارچه‌هایی خاص و زیبا ترکیب کنید و جذابیتی منحصر به فرد ایجاد کنید که چشم هر بیننده ای را خیره کند .

داشتن دکوراسیون روستیک در هر خانه ای قابل اجراست . نیاز نیست خانه زیاد بزرگ و یا خاص باشد .زندگی در چنین خانه ای  شبیه زندگی واقعی در دل طبیعت، بسیار راحت  و زیبا است . در واقع تمام خانه ها در هر اندازه ای برای پیاده سازی دکوراسیون روستیک می توانند بکار روند . در لحظه اول و دید اول سبک روستیک یک سبک بی الایش و رنگارنگ است .

اتاق روستیک

سخن پایانی

باید بتوانید لحن و لهجه‌ طبیعت را در خانه تقلید کنید . اگر میخواهید یک روتختی آبی بخرید باید بتوانید رنگی از ساحل را در کنار آن کار کنید و تقلید کنید . مطمئناً سبک دکوراسیون روستیک با کمی فکر و خلاقیت بدست می آید . پس نت‌های موسیقی طبیعت را تکرار کنید یعنی از وسایل طبیعی و هارمونی رنگی بکر و دست نخورده طبیعت استفاده کنید.

مشاوران ایرانادکور با شناخت خوبی که از انواع سبک های دکوراسیون داخلی خانه دارند می توانند به شما در ایده گرفتن و بدست آوردن بهترین چیدمان کمک کنند . اگر سبک روستیک را می پسندید اما نمی توانید آن را در همه خانه به جریان بیاندازید ، حداقل می توانید یک اتاق روستیک با صفا برای صرف چای های عصرانه برای خود ترتیب دهید برای این ایده ها با ما در دفاتر شیراز در تماس باشید و صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه