دکوراسیون

انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی

انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی

انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی
آیا تصمیم خود را گرفته‌اید که قصد دارید از کدام سبک در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید؟ آیا با تمامی سبک‌ها در دکوراسیون داخلی آشنا هستید؟ به نظر شما تلفیقی از چند سبک در طراحی داخلی چگونه به نظر می‌رسد؟ آیا آماده‌اید تا جواب سوالات خود را در این مقاله دریافت کنید؟

تاریخ:1398/07/11

انتخاب یک سبک برای چیدمان و انتخاب تزئینات در خانه بسیار دشوار است. گاهی حتی لازم نیست که فقط یک سبک مشخص را انتخاب کرد، به راحتی می‌توان تلفیقی از چندین سبک را استفاده کرد، اما این کار به سلیقه طراح و اعضای خانواده به منظور انتخاب طرح دکوراسیون داخلی دارد. در مقاله سبک‌شناسی در دکوراسیون داخلی به معرفی سبک‌های مدرن قرون وسطایی، صنعتی و ناتیکال پرداختیم. در ادامه این مقاله به معرفی دیگر انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم. با ما همراه باشید. ایرانادکور، مجری تخصصی طراحی و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور است.

طراحی داخلی مدرن

1. سبک اسکاندیناوی

طراحی اسکاندیناوی با خاموش کردن حرکت مدرن قرون وسطایی، نمای مینیمالیستی محبوب را به حوزه معماری داخلی معرفی کرد که این طرح مینیمالیستی تا به امروز نیز ادامه دارد. سبک اسکاندیناوی دارای مبلمان با برجستگی‌های ملایم، رنگهای متنوع و جالب، تعادل کامل میان مواد مهندسی شده و ارگانیک، ساده، مدرن و کاربردی هستند. بسیاری از طرح‌های اسکاندیناوی از اصول مدرسه باهاوس استفاده می‌کنند و با خطوط سیال، تمرکز بر نسبت‌های شیء و جذابیت پوپولیستی مشخص می‌شوند. اکثریت معماران در فضای داخلی اسکاندیناوی از رنگ سفید در ترکیب با رنگ خاکستری به عنوان رنگ پایه استفاده می‌کنند. طراحی آشپزخانه به سبک اسکاندیناویایی اطلاعات کاملی را در مورد سبک اسکاندیناوی در آشپزخانه به شما می‌دهد.

سبک اسکاندیناوی

2. سبک کولی

دکور به سبک کولی، روح بی‌خیال و پرماجرا را از سبک زندگی آوانگارد به تصویر می‌کشد. این سبک کاربرد خلاقانه از الگوهای غنی و رنگ‌های پر جنب و جوش مانند قرمز یا بنفش را به تصویر می‌کشد. نکته اصلی در سبک کولی این است که با دقت تمام بتوانید ظاهر «شلوغ و به هم ریخته» را ارائه دهید. لایه‌های مختلف پارچه (بالش، قالیچه، صندلی) را به منظور ایجاد یک محیط گرم و دلنشین با هم ترکیب کنید. هنگام چیدمان اسباب و لوازم به جستجوی قطعاتی بپردازید که دارای حس و حالی از لکه‌های قومی یا عشایری باشند. از طرح‌های مراکشی، جنوب غربی یا قبیله‌ای در حال حاضر محبوبیت خاصی پیدا کرده‌اند. از نظر ترکیب بندی هم می‌توان در این سبک از منسوجات، چوب و اشیا فلزی استفاده کرد. طراحی داخلی به سبک استعماری که در قرن بیست و یکم رواج پیدا کرده است نیز یکی از سبک‌های محبوب به حساب می‌آید.

سبک کولی

3. سبک خانه مزرعه‌

دکوراسیون خانه مزرعه‌ یک رویکرد مدرن در طراحی داخلی با الهام از کابین است. پایه اصلی این سبک دارای طبیعتی در حال گذارا است که با برخی از عناصر سنتی ترکیب شده است. زیبایی سبک خانه مزرعه‌ باید ذهن شما را به سمت مناطق روستایی فرانسه هدایت کند. چند دسته اسطوخودوس خشک و سایر گیاهان سبز را تهیه کنید و در فضای مناسبی در خانه قرار دهید – چیدمان دقیق گلدان‌ها و گیاهان زراعی واقعاً خانه شما را سبک می‌کنند. مبلمان خانه مزرعه با چوب پریشان و ملافه‌های روتختی مشخص می‌شود. از نظر رنگی، بسیار شبیه دکوراسیون دریایی است که دارای رنگ‌های پایه‌ای عمدتاً سفید و بژ است.

سبک خانه مزرعه

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با در نظر گرفتن سلیقه‌های متفاوت در طراحی و دکوراسیون داخلی تلاش می‌کند تا طرحی خاص و منحصر بفرد مطابق با سلیقه مشتریان خود ارائه دهد. طراحی منزل به سبک مدرن یکی از تخصص‌های ما است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه