دکوراسیون

سبک‌شناسی در دکوراسیون داخلی

سبک‌شناسی در دکوراسیون داخلی

سبک‌شناسی در دکوراسیون داخلی
انتخاب یک سبک مناسب در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خانه بسیار حائز اهمیت است. آشنایی با سبک‌های دکوراسیون داخلی و استفاده از آن‌ها در خانه باعث می‌شود تا محل زندگی و اجتماع اعضای خانواده لذت بخش و دلنشین شود.

تاریخ: 1398/07/09

آیا به دنبال یک دکور متفاوت برای خانه خود هستید و به دنبال الهام‌گیری از سبک جدید هستید؟ ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی قصد دارد تا در این مقاله شما همراهان گرامی را با سبک‌شناسی در دکوراسیون داخلی خانه‌های مدرن آشنا کنیم. در واقعیت، طراحان ممکن است عناصر مختلفی از چندین سبک را با یکدیگر ادغام کنند ولی شناسایی جنبه‌های اصلی هر کدام از این عناصر بسیار مهم است.

قطعاً تعداد بیشتری از سبک‌های مختلف در دکوراسیون داخلی خانه وجود دارد، اما در این مقاله تمرکز ما بر روی سبک‌هایی است که بیشتر فراگیر هستند و در حال حاضر از آن‌ها استفاده بسیار می‌شود. ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق نوجوان به شما این امکان را می‌دهد تا با روش‌های مختلف دکور اتاق یک نوجوان و عوامل موثر در دکوراسیون داخلی آن آشنا شوید.

سبک مدرن قرون وسطایی

1. مدرن قرون وسطایی

تقریباً در اواسط دهه 1900 برخی از نمادین‌ترین قطعات در طراحی داخلی مدرن تولید شد. مشخصه و ویژگی بارز این سبک خطوط صاف و کشیده، سیلوئتهای مینیمالیستی و شکلهای طبیعی است. طراحان معروفی از جمله Saarinen ، Nieyeyer ، Eames، Noguchi، Jacobsen و فراتر از آن‌ همگی از این سبک پیروی کرده‌اند.  استادان مدرن قرون وسطایی روشهای خلاقانه‌ای را برای استفاده از مواد جدید مانند پلاستیک، تخته سه لا و آلومینیوم در طراحی صنعتی تعریف کردند. قطعات این سبک بسیار متنوع است و می‌تواند تعداد زیادی از سبک‌های طراحی را تکمیل کند. مقاله طراحی منزل به سبک مدرن به شما کمک می‌کند تا با آگاهی کامل از انواع سبک‌ها بتوانید انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

سبک صنعتی

2. صنعتی

این سبک به دوره قبل و دوران صنعتی بازمی‌گردد. این سبک بر استفاده آزاد از فولاد و عناصر چوبی پریشان که توسط دیوارهای آجری احاطه شده است تاکید بسیار دارد. از نظر احساس عمومی، دکوراسیون صنعتی اغلب روستایی و بالغ است. نکته قابل توجه در این سبک این است که دکور صنعتی دارای محدوده مختلفی از سبک روستایی مدرن با خطوط مشخص گرفته تا سبک شلوغ با خطوط ناهموار و تزئینات دقیق است. انتخاب سبک فقط به سلیقه شما بستگی دارد، می‌توانید انتخابی ساده و شیک یا طراحی تیره، عمیق و لوازم آنتیک داشته باشید. اگر تصمیم گرفتید تا سبک تیره را انتخاب کنید، مقاله رنگ‌های تیره و خاص در دکوراسیون داخلی به شما بسیار کمک خواهد کرد.

سبک دریایی

3. ناتیکال (دریایی)

گرم، آرامش‌بخش و مثبت! دکوراسیون داخلی دریایی که از آن با نام‌های دکوراسیون ساحلی یا کلبه‌ای نیز یاد می شود، نمایانگر روح خانه ساحلی انگلستان است. این سبک طراحی داخلی مبتنی بر رنگ سفید یا ماسه است که با رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی در دکوراسیون داخلی ترکیب می‌شود. در سبک دریایی یا ناتیکال، مصالح ساختمانی از جمله چوب در میز و صندلی‌ها کاربرد فراوان دارد و برای اثاثیه و لوازم خانه از پارچه‌های شیک برای مبل‌ها استفاده می‌شود. انتخاب‌های شما برای این سبک در دکوراسیون داخلی بسیار واضح و شفاف است: صدف در کوزه‌های شفاف، طناب‌های ضخیم و پاروهای قاقرانی در قالب تزئینات داخلی برای خانه است.

ادامه دارد…

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی با بهره‌گیری از دانش تیمی متخصص در زمینه طراحی داخلی و بازسازی منازل همواره آماده ارائه خدمات لازم به شما همراهان گرامی است. برای ثبت سفارش خود می‌توانید به صفحه ثبت سفارش اجرای دکور مراجعه فرمایید یا با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه