مقالات تخصصی معماری

3 نمونه خیره‌کننده از معماری سبز

3 نمونه خیره‌کننده از معماری سبز

3 نمونه خیره‌کننده از معماری سبز
معماری سبز در تمام دنیا به یکی از محبوب‌ترین و برترین سبک‌ها در معماری تبدیل شده است که همین موضوع باعث شده تا شاهکارهای معماری خیره‌کننده‌ای در سراسر دنیا به وجود آید که باعث تعجب و حیرت همگان شده است.

تاریخ: 1398/07/07

معماری سبز

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی همواره با بهره‌گیری از بهترین و مدرن‌ترین روش‌ها و مصالح به روز در دنیا تلاش دارد تا سبکی خاص و متفاوت در طراحی و اجرای منازل مسکونی و ساختمان‌های تجاری و اداری ارائه نماید. در مقاله سیر تاریخ باغ‌سازی در دنیا به تاریخچه باغ‌سازی و انواع سبک‌های آن اشاره شد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین نمونه‌های معماری سبز در سراسر جهان آشنا کنیم.

نه تنها از نظر علمی ثابت شده است که باغ‌های شهری‌، جنگل‌ها و پارک‌ها باعث کاهش افسردگی می‌شوند، همچنین آنها نیز برای حفظ محیط زیست بسیار ارزشمند هستند. باغ‌های شهری و مزارع عمودی در سراسر جهان رو به رشد هستند، زیرا سازمان ملل پیش بینی می‌کند که 68٪ از جمعیت جهان تا سال 2050 در شهرها و شهرستان‌ها زندگی خواهند کرد. در مقاله معماری پایدار چیست به معرفی معماری پایدار و چگونگی پدیدار شدن معماری پایدار پرداختیم که با مطالعه این مقاله با معماری پایدار آشنایی بیشتری پیدا خواهید کرد.

زمانی که بحث به معماری سبز می‌رسد، نتیجه بسیار حیرت‌انگیز است. اما چه چیزی دقیقاً یک ساختمان را پایدار معرفی می‌کند؟ همه چیز فقط در مورد به حداقل رساندن تأثیر محیطی سازه است. این امر می‌تواند از طریق بهره‌وری انرژی، مواد سازگار با محیط زیست یا آگاهی عمومی از محیط اطراف آن، با هدف حفظ تنوع زیستی منطقه صورت گیرد. در ادامه به معرفی 3 شاهکار معماری سبز می‌پردازیم.

1. برج تورنتو در کانادا

معمار کریس پرت، برج تورنتو را طراحی کرده است، یک بلوک مسکونی پیشنهادی ساخته شده از چوب، شامل دیوارهای مبهم با گیاهان و درختان جوانه زده از بالکن‌های سخاوتمند. ما با خود معمار صحبت کردیم، فردی که در مورد جنبه عاطفی کارش و روش‌هایی که از طریق آن قصد دارد تا حواس ما را به سمت معماری خودش جلب کند. سخنان کریس پرت:

«شهرهای فردا با جمع‌آوری داده‌ها و نظارت هدایت می‌شوند. ما اطلاعات بیشتری را در آینده خواهیم داشت. ما دانش بیشتری کسب خواهیم کرد. اما این سوال همچنان باقی خواهد ماند که چگونه می‌توانیم احساس دانش بیشتری را در خود حس کنیم؟ دانش برای شهرهای هوشمند در آینده بسیار مهم است. اما به همان اندازه هم آگاهی، احساسات و حواس ما نیز مهم هستند.»

برج تورنتو معماری سبز

2. پارک رویال در سنگاپور

شرکت معماری WOHA یک اقدام مبتنی بر سنگاپور است که توسط Wong Mun Summ و Richard Hassell در سال 1994 تاسیس شده است. آنها ساختمان های سبز مشهور جهانی مانند هتل Royal Pickering در سنگاپور را احداث کرده‌اند که دارای باغ های منحنی مرتفع و منعکس کننده استخرها، آبشارها و دیوارهای سبز است. این طراحی منحصر بفرد با ارتفاع خاصی که دارد، یکی از بهترین ساختمان‌ها در سبک معماری سبز است. در مقاله معماری سبز چیست به معرفی معماری سبز و اصول آن پرداختیم.

پارک رویال

3. خانه کارولو در گواتمالا

گروه معماری PAZ  پروژه Corallo House را در سانتا روزالیا ایجاد کرد،گواتمالا که دارای مساحتی به ابعاد 747 متر مربع است و از فونداسیون بتنی دفع گرما ساخته شده است. در حاشیه ساختمان درختان زیادی وجود دارد و در ساخت آن از مواد قابل بازیافت استفاده شده است. معمار بسیار تمایل داشت تا درختان کاملاً در محوطه باقی بمانند و بخشی از محیط زنده در ساختمان به حساب آیند.

خانه کارولو

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلید با بهره‌گیری از دانش طراحان و معماران متخصص سعی در ارائه بهترین و مدرن‌ترین روش‌های معماری با کمک از معماری سبز و چالش‌های طراحی آن دارد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه