دکوراسیون

چگونگی محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

چگونگی محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

چگونگی محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری
می خواهیم لباسی کاغذی بر تن دیوار های خانه کنیم تا حال و هوایمان بهتر شود . پا به مغازه های کاغذ دیواری می گذاریم ، بی آنکه بدانیم ، جنس ، رنگ ، چگونگی محاسبه متراژ و تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیازمان چیست و چقدر است . از مغازه ای به مغازه دیگر ، فروشنده ها برایمان توضیحاتی می دهند که بیشترش را متوجه نمی شویم و گاهی هم متناقض گویی می کنند و حرف های همکاران خود را تکذیب می نمایند . سردر گم می شویم و سر دو راهی و یا چند راهی که چه کنیم ؟ برخی قیمت را بر اساس رول می گویند برخی قیمت را بر اساس متراژ و ما نمی توانیم تخمین درستی از قیمت نهایی بدست آوریم . به همین جهت در این نوشتار تلاش می کنیم نحوه صحیح بدست آوردن متراژ و تعداد رول کاغذ دیواری را بیان کنیم تا با دید بهتر برای خرید اقدام کنید .

تاریخ مقاله : 1398/06/09

ایرانادکور ، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور ، آماده ارائه خدمات مشاوره ، برنامه ریزی ، طراحی و اجرای زیباترین و به روز ترین پروژه های دکوراسیون داخلی در جنوب کشور می باشد . راهنمای انتخاب صحیح کاغذ دیواری پیشتر توسط کارشناسان ما مورد بحث قرار گرفته است .

راهنمای خرید کاغذ دیواری

چگونه تعداد رول و متراژ کاغذ دیواری مورد نیازمان را محاسبه کنیم؟

این حق مشتری است که پیش از انتخاب و سفارش کاغذ دیواری و یا حتی پیش از پا گذاشتن به فروشگاه های مورد نظر ،  اطلاعات خوب و درستی در مورد رول های کاغذ دیواری و نحوه محاسبه تعداد و همچنین هزینه کاغذ دیواری ها داشته باشد ، اما این مستلزم داشتن ابعاد اتاق یا سالنی است که قصد دیوارپوش کردن آن با کاغذ دیواری را دارید . از مواردی که بیشتر مشتریان دوست دارند پیش از خرید نسبت به آن آگاهی کامل به دست آورند این است که دیواری که قصد دارند آن را کاغذ دیواری کنند، به چند رول کاغذ دیواری نیاز دارد ؟ هزینه نصب آن چقدر است ؟ هر رول کاغذ دیواری چند متر است ؟ و چه سطحی از دیوار را پوشش می دهد ؟ کدام کاغذ دیواری ها پرت و دور ریز کمتری دارند ؟ در کدام نوع کاغذ درز ها نشان داده نمی شوند ؟ آیا بدست آوردن مساحت و محیط اتاق برای خرید کاغذ کافی است ؟ و سوالات زیاد دیگری که ذهن مشتری را درگیر می کند . آموزش نصب کاغذ دیواری در همین سایت بررسی شده است که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم .

متراژ کاغذ دیواری

مفهوم رول در کاغذ دیواری

واحد شمارش کاغذ دیواری رول است . اما رول چند متر کاغذ می شود ؟ و چه سطحی را پوشش می دهد ؟

سه نوع کاغذ دیواری به لحاظ سایز در بازار به صورت استاندارد وجود دارد :

  • کاغذ دیواری 5 متری

  • کاغذ دیواری 7 متری

  • کاغذ دیواری 16.5 متری

رول کاغذ دیواری

خب منظور از کاغذ دیواری 5 متری چیست ؟ به کاغذی که عرض آن ۵۳ سانتیمتر و طول آن ۱۰ متر است و 5 متر مربع از دیوار را پوشش می دهد کاغذ دیواری 5 متری گفته می شود . فروشنده ها به آن کاغذ 5 متری یا کاغذ عرض 50 می گویند که در واقع 53 سانتی متر درست است .

سایز دوم عرض ۷۰ سانتیمتر در طول ۱۰ متر که مجموعا دارای سطح ۷ متر مربع می باشد، که از آن با عنوان کاغذ دیواری ۷ متری نیز یاد می شود

و سایز سوم کاغذ دیواری عرض ۱ متر و ۶ سانتیمتر در طول ۱۵ متر و ۶۰ سانتیمتر که مجموعا 16.5 متر مربع را پوشش می دهند.

به جز این سایز کاغذ ، کاغذ هایی با سایز های دیگر در بازار وجود دارد که استاندارد نیستند و ما نمی خواهیم درباره آنها سخن بگوییم چراکه ایجاد سردرگمی می کند مثلا کاغذی با عرض 52 و طول 8 متر . که جای صحبتش در این نوشتار نیست اما شما پس از یاد گرفتن چگونگی محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری می توانید آن ها را هم محاسبه نمایید .

نصب کاغذ دیواری

یک راه آسان برای محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

خب تا اینجا ما متوجه شدیم که منظور از رول چیست و چه رول هایی در بازار وجود دارد . حال می خواهیم ببینیم ما به چند رول کاغذ دیواری نیاز داریم . ابتدا اندازه دیوار ها را بدست آورده و یادداشت می کنیم .

  • اگر کاغذ دیواری شما از نوع اول یعنی عرض ۵۳ سانتیمتر بود، باید طول دیوار را تقسیم بر عدد ۱٫۵ کنید،

  • اگر کاغذ دیواری شما از نوع دوم یعنی عرض ۷۰ سانتیمتر بود، باید طول دیوار را تقسیم بر عدد ۲٫۱ کنید.

  • اگر کاغذ دیواری شما از نوع سوم یعنی عرض ۱۰۶ سانتیمتر بود، باید طول دیوار را تقسیم بر عدد ۵٫۳ کنید،

عدد های بدست آمده را به بالا گرد کنید تا تعداد رول مصرفی شما بدست بیاید؛ مثلا 8.3 را 9 در نظر بگیرید .

اینجا یک نمونه از محاسبه را بسیار آسان مطرح می کنیم که شما متوجه منظور ما شوید . اگر طول دیوار سالن شما 3.5 متر باشد و کاغذی که مورد پسند شما بوده از نوع اول یعنی عرض 53 است ، 3.5 را بر 1.5 تقسیم می کنیم . 2.33 بدست می آید . پس شما 3 رول کاغذ لازم دارید . تا 53 سانتی متر از عرض دیواری با طول 3.5 متر را بپوشاند . حالا بر اساس عروض دیوار باید ببینید چند تا 3 رول کاغذ نیاز است . گرچه مقداری هم اضافه خواهد آمد . فقط یک نکته در اینجا بگوییم و به سراغ محاسبه قیمت رول ها برویم . کاغذ هایی که ساده هستن ، راه راه هستند و یا گل های ریز تکراری دارند ، مقدار پرت کمتری دارند یعنی زمانیکه مقداری از رول آخر دیوار اضافه شد اگر کاغذ شما ساده باشد می تواند از آن تکه برای قسمتی دیگر استفاده کرد اما کاغذهایی که نیاز است گل های بزرگ آن یا نقش آن جفت و جور شود دور ریز بیشتری پیدا می کنند .

کاغذ دیواری هال

ترفند های بازار برای فریب مشتریان کاغذ دیواری

تا اینجا تعداد رول را بدست آوردیم حال برای محاسبه قیمت های اعلام شده کاغذ فرمول دیگری به شما ارائه می دهیم تا در بازار فریب نخورید . چراکه برخی فروشندگان قیمت را به رول اعلام می کنند و برخی به متر . چه بسا قیمت اعلام شده برای یک کاغذ به نظر بسیار گران به نظر برسد حال آنکه اگر آن را به متر تبدیل کنیم متوجه شویم که بسیار به صرفه تر بوده است . و یا برعکس فروشنده ای کاغذ گران خود را بر اساس متر قیمت دهی می کند تا ارزان به نظر برسد و بعدا مشتری با دیدن فاکتور نهایی متعجب و احتمالا غمگین خواهد شد . فرمول محاسبه قیمت به شرح زیر است :

  • قیمت رول کاغذ عرض 53 تقسیم بر عدد 5 برابر است با قیمت یک متر مربع این کاغذ دیواری
  • قیمت رول کاغذ عرض 70 تقسیم بر عدد 7 برابر است با قیمت یک متر مربع این کاغذ دیواری
  • قیمت رول کاغذ عرض 106 تقسیم بر عدد 16.5 برابر است با قیمت یک متر مربع این کاغذ دیواری

مثلا اگر قیمت یک رول کاغذ دیواری عرض 53 را به شما 100 هزار تومان اعلام کردند ، قیمت هر متر مربع این کاغذ 20 هزار تومان است . پس برای مقایسه صحیح اول کاغذ ها را هم کاسه کنید . کاغذ ها را تبدیل به مت مربع کنید تا بتوانید ان ها را از لحاظ قیمت با هم بسنجید و مقایسه کنید وگرنه حتما اشتباه می کنید .

کاغذ دیواری

اما بهترین روش برای خرید کاغذ دیواری مناسب این است که پس از اینکه با توجه به سبک معماری خانه و سلیقه خودتان و بودجه ای که برای خرید کاغذ دیواری کنار گذاشته اید ، انتخاب خود را در خصوص جنس ، بافت ، رنگ و طرح کاغذ دیواری انجام داده و سپس از فردی که به عنوان نصاب کاغذ دیواری از سوی فروشنده به شما معرفی می گردد بخواهید تا به منزل شما آمده و تعداد رول مورد نیاز کاغذ را برایتان محاسبه کند تا در خرید دچار اشتباه نشوید .

رول کاغذ دیواری

در این نوشتار چگونگی محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری ، توسط گروه فنی مهندسی و معماری ایرانادکور بررسی شد . برای کسب اطلاعات و افزایش آگاهی بیشتر در خصوص راهنمای خرید دیوارپوش با دفاتر شیراز ما در تماس باشید . و از مشاوره تخصصی در زمینه دکوراسیون داخلی بهره مند گردید .

نویسنده  : ص . توکلی / عضو تیم تحریره ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه