دکوراسیون

رنگ های تیره و خاص در دکوراسیون داخلی

رنگ های تیره و خاص در دکوراسیون داخلی

رنگ های تیره و خاص در دکوراسیون داخلی
گرچه رنگ های روشن و شاد برای دکوراسیون داخلی منزل همیشه پیشنهاد اول است ، اما استفاده از رنگهای تیره در دکوراسیون داخلی طرفداران پر و پا قرصی دارند که معمولا افرادی خاص با سلیقه های متفاوت هستند . برخی از افراد مدرن پسند رنگهای تیره را بشدت دوست دارند و حتی گاهی دوست دارند چراغ ها را هم کم کرده و در محیطی با رگه هایی از نور بمانند ، موسیقی گوش کنند و یا دور هم جمع شوند .

تاریخ مقاله : 1398/06/05

ایرانادکور ، با احترام گذاشتن به انواع سلایق ، سعی در رضایتمندی افراد با نظرات و روحیات متفاوت دارد . کارشناسان ما ضمن شنیدن خواست شما بزرگواران ، بهترین و مناسبترین ایده ها را ارائه خواهند داد تا نتیجه این همیاری ، حس بهتر شما به محیط اطرافتان باشد . باید ها و نباید های دکوراسیون منزل را در مقالات این سایت برایتان بازگو می کنیم .

دکوراسیون تیره

ایده ی بکارگیری رنگهای تیره و خاص در دکوراسیون داخلی

رنگ های تیره برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل می تواند خانه ای متفاوت را برای شما رقم بزند. پیشتر گفته ایم رنگهای روشن و شاد فضا را بزرگتر نشان میدهد ، اما اینجا یک پرانتز باز می کنیم ، بکاربردن رنگهای تیره در صورتیکه با نور پردازی صحیح همراه باشد ، فضایی با جلوه مدرن و بسیار شیک به شما خواهد داد . البته اگر رنکهای تیره را کلا می پسندید . برنامه ریزی دقیقی باید برای استفاده از رنگهای تیره در دکوراسیون داشته باشید در غیر اینصورت فضایی کسالت آور و افسرده کننده برایتان بوجود می آید که پس از مدتی تحمل آن را نخواهید داشت . طراحی دکوراسیون داخلی با رنگهای تیره بسیار حساس تر و پیچیده تر از رنگهای روشن و شاد است پس دقت نمایید و زیاده روی نکنید . 10 رنگ خاص برای دکوراسیون منزل در همین سایت معرفی شده است .

آشپزخانه تیره

اصول طراحی دکوراسیون تیره

سه اصل مهم را در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی با رنگهای تیره باید مد نظر داشت :

  • اول نورپردازی
  • دوم ترکیب لوازم خانه
  • سوم مبحث تضاد عناصر

اگر این سه اصل را رعایت نکنیم تحمل خانه تیره و تاریک دشوار خواهد بود و در واقع نتوانسته ایم

بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون خانه را بکار بریم . رنگهای تیره مثل قهوه ای ، خاکستری و سیاه رنگهای لوکس و جذابی هستند که بهتر است برای تضاد بهتر در کنار شیری و سفید بکار روند . این رنگها با اینکه با خود احساس غم و گرفتگی دارند ، اما می توان با نورپردازی صحیح توسط کارشناسان دکوراسیون داخلی این رنگها را کنترل کرد .

دکور تیره و مشکی

آشپزخانه هایی با تم تیره

اگر کل تم خانه تیره است بهتر است آشپزخانه را کمی روشن تر طراحی کنیم تا خواب صبحگاهی با ورود به آن از سرمان بپرد ، استفاده از کابینت های یک دست سفید ، هنگامیکه تم خانه تیره است بسیار شیک و جذاب است . کابیتهای هایگلاس سفید و یا جزیره های سفید در جایی که دیوارها و کف تیره است کاربردی است . کابینت آشپزخانه خاکستری هم طرفداران خاص خود را دارد .

اما اگر برعکس دیوار ها و پرده و کف روشن است و ما رنگ تیره را دوست داریم ، می توانیم کابینت ها را تیره انتخاب کنیم تا این تضاد رنگی حفظ شود . استفاده از گلدان هایی با رنگ سبز روشن و یا گلهای شاد بخوبی فضای غم انگیز تیره را خواهد شکست و بسیار چشم نواز خواهد بود . همچنین ترکیب رنگ زرد با رنکهای تیره به یکباره هیجانی بوجود می آورد که انگار کل رنگها را داریم .

ترکیب زرد سیاه

استفاده از ظروف رنگی و یا ظروف مسی در آشپزخانه هم می تواند ایده خوبی برای تعدیل رنگ تیره باشد . خصوصا که این روزها ظروف سفالی رنگ رنگی و ظروف مسی مد هستند و همچنین قابلمه هایی با رنگهای شاد که حالا در فضا تاریک آشپزخانه صدچندان جلوه می کند .

کابینت های دو رنگ هم یکی دیگر از راه های بدست آمدن فضایی تعدیل شده است . رنگ چوب در طیف های مختلف با رنگهای تیره ست می شود .

رنگ های قابل استفاده در کنار رنگ تیره در خانه

همانطور که گفتیم برای ایجاد تعادل بین رنگها در منزل باید از تضاد استفاده کنیم . انتخاب رنگ در طراحی داخلی هنر بزرگی است . اصولا تضاد ، با رنگهای روشن و با نور اتفاق می افتد . سفید ، کرم و زرد را نام بردیم . اما اصولا رنگهای ملایم و ملیح با رنگ های تیره بخوبی جفت و جور می شود . مثلا یکی از رنگهای بسیار بسیار زیبا صورتی مات است و یا بنفش یاسی که در ترکیب با مشکی و خاکستری و یا حتی قهوه ای منظره ای زیبا برایتان رقم خواهد زد .

بنفش و سیاه

آبی روشن و سبز پسته ای روشن هم در همین لیست قرار می گیرند . سبز فیروزه ای و طلایی هم بشدت با رنگهای تیره هماهنگ است خصوصا در فضاهای کلاسیک و سنتی که آبی و سبز فیروزه ای در ترکیب با طلایی بسیار جلوه گر است .

خانه تیره

اما اگر در خانه مثلا در آشپزخانه ، نشیمن و یا اتاق ها نور گیر ها و پنجره های بزرگ داریم که نور طبیعی را به درون می تاباند ، درصد زیادی از مسئله حل شده است .

انتخاب های سیاه و خاص در خانه

معمولا کسانی که رنگهای تیره را می پسندند به دیدن فیلم علاقه دارند ، دلیل منطقی خاصی برای این جمله وجود ندارد اما اگر با این گروه از افراد آشنایی دارید شاید بتوانید صحت این ادعا را تحقیق کنید . یکی از مزایای خانه هایی با دیوار های سیاه برای این عده ، استفاده از پروژکتور و دیدن فیلم بر دیوار بزرگ خانه است که بسیار لذت بخش خواهد بود .

سنگ گرانیت سیاه و یا مرمر سیاه ، بر روی جزیره یا اوپن آشپزخانه ، یکی از لوکس ترین و مجلل ترین انتخاب ها در خانه است .

اتاق تیره

اکسسوری ها در خانه می توانند غوغا کنند و کاری کنند که رنگهای اخمو هم آرامش بخش و لبخند زننده شوند . حتی گاهی اشتباهات رنگی در طراحی داخلی خانه را می توانند جبران کنند . مثلا سورمه ای تیره اگر به همراه سفید و لیمویی بکار رود ، آرامش اعماق اقیانوس ها را تداعی می کنند . خصوصا در سبک های ساحلی که خانه پر از المان های دریایی است بکار گیری دیوار های سورمه ای با رومیزی های آبی رنگ و تابلوهایی با تم لیمویی و سفید ، واقعا جذاب و خاص خواهد بود .

تخت اتاق تیره

خانه های تیره مخصوص این گروه است

رنگهای تیره مخصوص کسانی است که سکوت را دوست دارند و از هیاهو و زرق و برق بیزارند . پس برای داشتن این فضا شمع و عود هم در نظر بگیرید ، کتابخانه ای پر از کتابهای دوست داشتنی و خاص و شاید ریسه های نور مخفی . تیره پسند ها انسان های شجاعی هستند .

تخت تیره

داشتن دیوارهای سیاه جسارت می خواهد ، اگر فکر می کنید این جسارت را ندارید و یا نمی خواهید ریسک کنید ، می توانید کمی تیره بکار ببرید ، مثلا یکی از دیوارها را تیره کنید و بقیه خانه را روشن نگه دارید و یا مثلا شومینه را تیره در نظر بگیرید و بقیه اجزا را روشن برنامه ریزی کنید . کف تیره با دیوار های روشن و قالیچه های سفید و شیری و کف روشن با دیوارها و پرده های تیره هماهنگ است .

تیره پسند ها از تخته سیاه خوششان می آید ، پس از تخته سیاه با گچ های سفید و رنگی برای قسمتهایی از خانه مثلا آشپزخانه یا اتاق کودکان بهره ببرید .

آشپزخانه تیره

برای اتاق خواب می توان از نورهای درخشان با تم ماه و ستاره هم استفاده کرد که این کار در شب واقعا بی نظیر و هیجان انگیز است و اتاق شما را تبدیل به کهکشانی زیبا می کند .

ستاره سقف اتاق

ایرانادکور ، با ارائه ایده های ناب ، خلاقیت و تفکر خلاق در معماری ، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون جنوب کشور است . برای ارتباط با کارشناسان ما با شماره های اعلام شده در سایت در تماس باشید و یا از پیج اینستاگرام ما که پر از ایده ها و نکات کاربردی دکوراسیون و معماری است بازدید کنید .

نویسنده : ص. توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه