مقالات تخصصی معماری

فنگ شویی در معماری

فنگ شویی در معماری

فنگ شویی در معماری
فنگ شویی در معماری چیست ؟ به قرار دادن هر وسیله در جای مناسب خود چه در محیط کار و چه در منزل ، فنگ شویی در معماری می گویند. فنگ شویی در معماری دربرگیرنده اصول متعارفی است و می توان گفت که اکثر معماران به آن ها معتقدند. پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی ، مهم ترین چیز هایی است که باید در فنگ شویی معماری رعایت کرد.

تاریخ مقاله : 1398/05/30

فنگ شویی در معماری یک علم است که طبق محاسبات و قوانین اصولی و درست بنا شده است و سابقه آن به 3000 سال پیش در کشور چین برمیگردد. زمانیکه تصمیم می گیرید بر بهبودی نقشه خانه در فنگ شویی بیفزایید ، بهتر است گام به گام پیش بروید تا غرق در اطلاعات گوناگون نشوید. مهندسین ایرانادکور آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

2 اصل مهم فنگ شویی در معماری

دو اصل ضروری در فنگ شویی ، یین و یانگ هستند. یین به معنای زنانگی ، نماینده اصل پذیرنده ، منفعل و انعکاسی است و یانگ به معنای مردانگی ، اصل فعال ، گرم و متحرک است. در این دو اصل اعتقاد بر این است که بین آن ها تعامل ضروری است. به بیان دیگر یین و یانگ همان دایره مشکی سفید است که تضاد متقابل را نشان می دهد. همه چیز در جهان بر اساس تعادل است و اگر این تعادل به هم بخورد ، آن چیز هم از بین می رود. همچنین ایجاد تعادل و تقارن در دکوراسیون داخلی منزل نیز خیلی مهم می باشد.

نماد و لوگو یین و یانگ

فنگ شویی در معماری از نظر تاریخی

فنگ شویی با توجه به متن ها و سنت های گذشته بیان می کند که همه چیز با درجه های مختلف از پنج عنصر آتش ، آب ، چوب ، زمین و فلز تشکیل می شود و هر کدام از آن ها را رنگ مخصوص خودشان نشان می دهند. این عنصر ها می توانند بر هم اثری مخرب داشته باشند. مثلا آتش چوب را می سوزاند و از بین می برد ، آب باعث رشد درخت و تشکیل چوب می شود و آتش توسط آب خاموش می شود.

فنگ شویی خانه

کاربرد رنگ ها در مکتب فنگ شویی

رنگ ها مفهوم معنوی به فضا می بخشند. سبز نشان دهنده زندگی ، حیاط و رشد است. سبز با رنگ قرمز پیوند بسیار عمیقی دارد. رنگ قرمز نشان دهنده گرمی ، هیجان و شهرت است. رنگ قهوه ای سکون و آرامش را به همراه می آورد. آبی برای رنگ کردن اتاق کودکان مناسب است.

فنگ شویی در معماری

اگر قصد این را دارید که فنگ شویی قابلی در نقشه فعلی خانه خود ایجاد کنید یا می خواهید خانه جدیدی با فنگ شویی عالی خریداری کنید ، راهنمایی های ساده ای وجود دارند که مهندسین ایرانادکور آن ها را به شما خواهد گفت.

نویسنده : ه . خادم / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه