مصالح ساختمانی

انواع کناف

انواع کناف

انواع کناف
کناف انواع مختلفی دارد که برای زیباسازی ساختمان از آن بسیار استفاده می شود. انوع کناف با توجه به ویژگی های تزیینی که دارند، در زمینه دکوراسیون و معماری در بسیاری از ساختمان ها و فضا ها استفاده می شوند. محبوبیت کناف ها هر روزه در حال افزایش است. کناف کاربرد های زیادی دارد که از پرکاربرد ترین آن ها می توان به استفاده از سقف کاذب و باکس نور مخفی روی سقف اشاره کرد. کناف گامی بسیار فراتر از یک گچبری ساده است و منزل شما را شیک و مجلل می کند.

تاریخ مقاله : 1398/05/29

مهندسین ایرانادکور به خوبی نقش استفاده از کناف در تجلی زیبایی های معماری و دکوراسیون داخلی را می دانند و همیشه آن را بر طبق اصول و قواعد اجرا می کنند. کناف از نظر مورد استفاده و مشخصات به چند دسته تقسیم می شود که ما در این مقاله به توضیح ویژگی های برخی از آن ها می پردازیم.

سقف کاذب

صفحات مقاوم دربرابر آتش FR

همانطور که از اسم آن مشخص است این صفحات در برابر آتش مقاوم هستند زیرا گچ آن ها حاوی الیاف فایبر گلاس است. یک گزینه مناسب برای پوشش دهی طراحی داخلی مجتمع های تجاری است. برای پوشش دیوار های سنتی ، دیوار های جدا کننده ، جاهایی که نیاز به مقاومت در برابر آتش وجود دارد و همچنین سقف کاذب ، مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به دنبال علامت مشخصه آن هستید ، باید خدمتتان عرض کنیم که این مدل از انواع کناف ها در امتداد وسط پشت صفحه مهر قرمز کناف چاپ شده است.

ساختار کناف

صفحات ساده RG

این نوع از کناف ها صفحه های روکش داری هستند که طول سطح آن ها را با مقوای محکمی پوشانده اند. در طراحی های داخلی مختلف ، پوشش دیوار های سنتی به جای خاک و گچ ، دیوار های جدا کننده و سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرند. علامت مشخصه آن مهر آبی کنافی است که در امتداد محور میانی پشت صفحه آن چاپ شده است.

اجرای کناف

صفحات مقاوم دربرابر آتش و رطوبت FM

همانطور که قبلا نیز گفتیم صفحات مقاوم در برابر آتش ، صفحات روکش داری هستند که حاوی الیاف فایبرگلاس هستند. صفحات مقاوم در برابر رطوبت با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوشیده شده اند. از این نوع از انواع کناف ها در قسمت های مرطوب خانه و ساختمان ها مانند حمام ، آشپزخانه و دستشویی استفاده می شود. در امتداد محور میانی پشت صفحه مهر قرمز کناف چاپ شده و همچنین مقوای پشت و روی صفحه بزرگ به رنگ سبز است.

اگر تمایل به آشنایی بیشتر با انواع نمونه ها و مدل های جدید اجرای کناف در ساختمان و طراحی داخلی دارید، می توانید با مشاورین متخصص و حرفه ای دفتر معماری ایرانادکور در شیراز تماس حاصل فرمایید.

نویسنده  : ه . خادم / عضو تیم تحریره ایرانادکور

برچسب ها :

انواع کنافاجرای کنافساختار تشکیل دهنده کنافسقف کاذبساختار کنافنحوه اجرای کنافدکوراسیون داخلی در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه