آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

کابینت ممبران ، کابینتی خاص در آشپزخانه

کابینت ممبران ، کابینتی خاص در آشپزخانه

کابینت ممبران ، کابینتی خاص در آشپزخانه
کابینت یک جزء جدا نشدنی از آشپزخانه است از زمانی که آشپزخانه بصورت مجزا در هر خانه طراحش شد ، خانمهای خوش سلیقه با قراردادن گنجه ، انواع طبقه بندی ، با هر شکل و طرح و متریالی از جمله چوب و آجر و سفال وسایل خود را در آن چیدند . مانند همه چیز در این دنیای رو به جلو ، کابینت هم امروزه دارای تنوع ، سبک و انواع مختلف است . در این مقاله قصد داریم با کابینت ممبران بیشتر آَشنا شویم ، تیم تحریریه ایرانادکور این نوشتار را در خصوص کابینت های شاهانه ممبران به شما عزیزان تقدیم می کند .

تاریخ مقاله : 1398/05/27

ایرانادکور ، نامی درخشان در زمینه طراحی ، ساخت ، بازسازی و نوسازی کابینت های آشپزخانه ، با اجرای پروژه های موفق دکوراسیون داخلی آشپزخانه و دکوراسیون داخلی در شیراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود . ما مرجع تخصصی دکوراسیون داخلی در جنوب کشور هستیم .

کابینت ممبران ، کابینتی خاص در آشپزخانه

کلمه کابینت از یک کلمه فرانسوی به معنای نوعی انبار مخفی وارد لغات ایران شده است . توسعه کابینت های آشپزخانه به شکل امروزی از دهه ۲۰ میلادی آغاز شده و سپس مورد توجه مردم قرار گرفته است . در ایران نیز کابینت ها یا همان گنجه های خودمان از اجزای آشپزخانه های ایرانی سنتی است ، دکوراسیون آشپزخانه قدیمی ایرانی به داشتن حکاکی های شلوغ و پر زرق و برق مشهور بودند . کابینت ممبران که نام دیگر آن کابینت وکیوم است از کشیده شدن لایه ای پی وی سی بر مغزی چوب یا ام دی اف یا نئوپان ساخنه می شود . ابتدا طرح دلخواه بر مثلا ام دی اف حکاکی می شود بعد به اصطلاح وکیوم می شود و لایه پی وی سی بر روی آن کشیده می شود .

کابینت آشپرخانه به سبک ممبران

یکی از زیباترین سبک های کابینت در ایران و جهان ، کابینت ممبران است ، انواع دیگر کابینت ، کابینت چوبی ، کابینت فلزی ، ام دی اف ، پی وی سی ، های گلاس و . . . پیشتر در وب سایت ما بررسی شده اند . کابینت ممبران امروزه حتی مورد توجه اروپایی ها برای طراحی خانه های مجلل است . اصولا هر کس آشپرخانه ای سلطنتی و کاخ مانند می خواهد یکی از گزینه های زیبایش برای انتخاب کابینت ممبران است . کابینت ممبران یک کابینت در سبک کلاسیک است و کمتر در طراحی خانه های مدرن بکار میرود . این کابینت اغلب دارای معرق یا منبت بر روی درب ها است که سلیقه های خاصی را پوشش می دهد .

کابینت ممبران یک کابینت ایرانی چوبی است که امکان برش های زینتی با دستگاه CNC بر روی آن فراهم است . حکاکی های دقیق و اشرافی که حس شکوه را به خانه شما هدیه می دهد و آشپزخانه شما را کاملا خاص و متفاوت با بقیه خانه های کند .

تنوع در طرح و رنگ کابینت ممبران باعث شده که سلیقه مشتریان کلاسیک پسند را به خود جلب کند هر نوع طرح و رنگی که با بقیه دکوراسیون داخلی منزل شما مطابقت دارد برای کابینت ممبران قابل اجراست . پس از حکاکی یک لایه PVC بر روی سطح کار کشیده می شود که همین لایه باعث استحکام و ضد آب شدن این کابینت می گردد . در 90 درصد مواقع مغزی کابینت ممبران ام دی اف است در واقع کابینت ممبران جایگزین ارزان ترین برای کابینت های چوب خالص بود . هنگامیکه طرح بر روی ام دی اف حک شد با چسب و رزین آغشته می شود و سپس روکش ممبران با تکنولوژی خاصی بر روی ان وکیوم می گردد . روکش ممبران تنها بر یک سمت از ام دی اف زده شده و در طرف دیگر ، روکش ارزان تری مانند پی وی سی سفید کار میشود . . مهم ترین دلیل محبوبیت کابینت ممبران قیمت مناسب و شباهتی‌ است که‌ به کابینت چوبی کلاسیک دارد .

مزایا و معایب کابینت ممبران

مانند هر انتخاب دیگری انتخاب کابینت ممبران مزایا و معایبی دارد که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت .

مزایای کابینت ممبران :

  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • امکان پیشنهاد طرح از طرف مشتری به طراح
  • ضد آب و ضد حرارت
  • پوشش دهی کامل آشپزخانه
  • قیمت مناسب
  • وزن کم درب ها
  • نکهداری آسان
  • لکه نشدن درب های کابینت ممبران
  • برای پوشاندن سطح ام دی اف از لایه هایی که عمدتا از جنس وینیل هستند ، استفاده می کنند که دارای مضراتی میباشند . این ترکیبات نیز با بخار شدن میتوانند موجبات آلودگی هوای خانه رافراهم کنند و اختلالات تنفسی خفیفی را در افراد و به خصوص در کودکان و سالمندان به وجود آورند که این مشکل در روکش ممبران تا حد زیادی برطرف شده است .

معایب کابینت ممبران شامل :

  • بزرگترین ایراد کابینت ممبران این است که روکش های PVC توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند و بعد از مدتی موجودی آن‌ها به اتمام می‌رسد و چنانچه شما بخواهید قسمتی را تعمیر کنید یا اضافه نمایید به احتمال قوی همان رنگ قبلی را گیر نخواهید آورد .
  • حتما بایستی متریال و چسب خوب برای ساخت آن استفاده شود وگرنه به سرعت طرح حکاکی شده از بین خواهد رفت
  • عدم مقاومت بالا در برابر نور خورشید
  • وابستگی کیفیت به سازنده . اگر سازنده مهارت بالایی نداشته باشد کل هزینه ای که کرده اید را هدر خواهد داد .
  • طرح های بسیار ظریف شکننده هستند
  • عدم مقاومت در برابر اشیا نوک تیز
  • مات بودن کابینت ممبران را برخی نمی پسندند . البته می توان نوع براق آنر اهم بکار برد که عمومیت کمتری دارند . در کابینت ممبران براق ، روکش کابینت ضخیم‌تر از مدل‌های دیگر و رویه‌ی آن براق و تا حدی شبیه به کابینت هایگلاس است . کابینت ممبران براق در آشپزخانه‌ مدرن و دکوراسیون‌ خلوت کاربرد دارد و کمتر از کابینت هایگلاس لک میشود .

تفاوت های اصلی کابینت ممبران با کابینت های مدرن امروزی

کابینت های مدرن کابینت های بسیار ساده ای هستند که دارای طبقات کمتر و پوشانندگی کمتری در آشپزخانه هستند . اما از طرفی امکان نور پردازی بهتر دارند در کابینت های ممبران بیشتر نور مرکزی آَشپزخانه را نوردهی می کند تا نورپردازی ، درخشندگی کابینت های مدرن خصوصا نوع های گلاس بسیار بالاتر است اگر کابینت درخشان دوست دارید انتخاب شما کابینت ممبران نیست . اما جذابیت و خاص بودن کابینت ممبران را نمی توان فراموش کرد . کابینت ام دی اف و های گلاس را در هر خانه ای می بینیم اما جسارت انتخاب های خاص فقط مخصوص انسانهای خاص است . برای نصب کابینت ممبران بهتر است فضای بزرگی در اختیار باشد و سقف بلند چراکه اصولا سبک های کلاسیک مناسب فضاهای بزرگ هستند . اگر آشپرخانه شما کوچک است شاید کابینت مدرن انتخاب بهتری باشد .

هر چیز ارزانی به کیفیت است و احتمالا برعکس . قیمت کابینت ممبران متری محاسبه می شود . و بستگی به میزان قفسه و کشو ، ارتفاع ، ابعاد ، جنس و کیفیت ماده اولیه و میزان طراحی های صورت گرفته بر آن دارد .

اگر فضای ساده ، آرام و مدرن را بیش‌تر می‌پسندید و با فرم‌های خالص بیش‌تر ارتباط برقرار میکنید ، کابینت ممبران ساده را انتخاب کنید . کابینت ممبران ساده با روکش یکپارچه ، زیبایی و جلوه‌ی مدرنی به دکوراسیون آشپزخانه‌ شما میبخشد و روکش پی وی سی آن بهتر از مدل‌های دیگر نصب شده‌است و آب و رطوبت در آن نفوذ نمیکند و نسبت به روکش‌ ملامینه ، وینیل و ام دی اف موجود در بازار از کیفیت و ماندگاری بیش‌تری برخوردار است . آشپزخانه‌ خلوت‌تر و مدرن‌تر با این دکوراسیون هم‌خوانی بیش‌تری دارد و زیبایی را در عین سادگی به منزل شما میبخشد .

تنوع رنگی کابینت ممبران

سفید : محبوب ترین رنگ ممبران ، فید با ترکیب طلایی ، قهوه ای ، بژ . سفید فضا را بزرگ تر جلوه می دهد و بسیار تمیز و شیک به نظر می رسد .

مشکی : مخصوص آشپزخانه های بزرگ و بسیار نورگیر و افراد خیلی خاص

آبی : آشپزخانه ای شادتر و آرامتر

خاکستری : مانند سفید چشم را خیره نمی کند خاموش است و کمتر جلب توجه می کند .

قرمز ، زرو و بنفش : انتخاب کابینت های رنگی شاید در ابتدا دور از ذهن باشند ولی وقتی با بقیه وسایل دکوراسیون داخلی هماهنگ هستند زیبایی را دو چندان می کنند بنابراین از انتخاب عناصر رنگی نترسید .

سبز : آرامش و وقار خاصی دارد و طیف های مختلف آن را می توان با هم ترکیب کرد از سبز چمنی تا یشمی تیره هر یک به نحوی جذاب و زیباست .

خرید کابینت ممبران

کابینت جذاب و لوکس ممبران انتخابی عالی برای داشتن آشپزخانه ای دلفریب است . برای خرید کابینت آشپزخانه ممبران مهارت شخص سازنده ، قیمت ، رنگ زیبا و پوشش دهی آشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است . راهنمای خرید کابینت در همین سایت در دسترس است . برای انتخاب کابینت آشپزخانه ممبران و خرید آنها باید به مواد به کار رفته و دوام آن دقت نظر داشته باشید . شما می توانید با مراجعه به مراکز معتبر فروش کابینت آشپزخانه ممبران مراجعه کرده و از میان نوع آماده ، نیمه ساخته و سفارشی آن را انتخاب نمایید .

توجه داشته باشید که کابینت ممبران در اخرین مرحله ساختمان سازی باید نصب شود چراکه تمیز کردن آن از رنگ و . . . باعث خراب شدن آن می شود .

ایرانادکور ، انواع کابینت های آشپزخانه و خصوصیات آن را در نوشتار های این سایت بررسی کرده تا شما عزیزان را برای داشتن بهترین انتخاب یاری رساند . کارشناسان حرفه ای ما در دفاتر شیراز اماده خدمت رسانی به شما ارجمندان خواهد بود . با ما در تماس باشید و صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

نویسنده  : ص . توکلی / عضو تیم تحریره ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه