آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

کابینت سازی خوب در شیراز

کابینت سازی خوب در شیراز

کابینت سازی خوب در شیراز
کابینت سازی خوب در شیراز ، موضوعی است که هر شیرازی که بخواهد کابینت زیبایی برای خانه اش تهیه کند و یا کابینت فعلی خود را تغییر دهد ، آن را دنبال می کند ، ما در ایرانادکور بهترین خدمات طراحی ، ساخت و اجرای کابینت را به شما ارائه می دهیم.

کابینت سازی خوب در شیراز ، موضوعی است که هر شیرازی که بخواهد کابینت زیبایی برای خانه اش تهیه کند و یا کابینت فعلی خود را تغییر دهد ، آن را دنبال می کند ، ما در ایرانادکور بهترین خدمات طراحی ، ساخت و اجرای کابینت را به شما ارائه می دهیم.

و اما آشپزخانه ، قلب خانه . جایی که قرار است بانو برای اهل خانه با عشق غذا بپزد ، جایی که قرار است سرشار از زیبایی ، نظافت ، امنیت و حتی سرگرمی باشد . در فضای آشپزخانه ، افراد خانواده در ساعاتی وقتشان را با عزیزانشان می گذرانند و دراین قسمت خوشمزه زندگی انرژی مثبت رد و بدل می کنند . بنابراین دکوراسیون داخلی آشپزخانه و طراحی و سازماندهی آشپزخانه اهمیت بسیار دارد . شاید بتوان دکوراسیون اتاق ها ، سالن و بقیه جاهای خانه را با خرید مرحله به مرحله وسایل تکمیل کرد اما آشپزخانه جایی است که حتماً می بایست برای دکوراسیون آن برنامه ریزی دقیق کرد.

enlightened همچنین توصیه می کنیم در کنار این محتوا مقاله بهترین شرکت طراحی کابینت در شیراز را تیز بخوانید و علاوه بر آشنایی با شرکت ایرانادکور و نحوه ارائه خدمات ، اطلاعات کامل و به روزی در زمینه طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه را دریافت کنید.

ایرانادکور ، طراح و مجری دکوراسیون آشپزخانه در شیراز افتخار دارد که برای ارائه ایده هایی نو ، زیبا و کاربردی همراه شما باشد . برای دانستن مطالبی در این خصوص تا پایان مقاله همراه ما باشید .

کابینت سازی خوب در شیراز

سبک های مختلف در طراحی آشپزخانه

در طراحی و اجرای کابینت در شیراز سبک های زیادی وجود دارد که با توجه به نظر و سلیقه هر شخص قابل اتخاب و اجرا می باشد . در مقاله های قبل به معرفی اجزای کابیت آشپزخانه پرداخته ایم . سبک ها توضیحات زیادی دارند و گاهی با هم اشتباه گرفته می شوند چراکه شناخت سبکها تقریبا یک کار تخصصی است . اما در اینجا به اختصار به معرفی آن ها می پردازیم :

  1. سبک معاصر :   یعنی پيروي از مد و طراحي دکور در زمان جاري . استفاده از متريال های جديد ، لبه هاي برش خورده، سادگي، درخشاني، استفاده از خطوط صاف از مهم ترين ويژگي هاي آشپزخانه معاصر هست . استیل و رنگهای سفید و درخشان دراین سبک به چشم می خورد .
  2. سبک مدرن : کابينت هاي بدون قاب، کابينت با درب هاي تخت . وسايل ساده و خطوط افقي ضخيم از خصوصیات آن است . اين آشپزخانه عاري از هرگونه تزئين خاصی است .
  3. سبک سنتی : به کار بردن جزئيات و تزئينات زياد و رنگی  و متريال هاي طبيعي مثل چوب سخت و سنگ .
  4. سبک ساحلی : به کار بردن رنگ های دریا و ساحل ، وسايل آشپزخانه به رنگ آبي و کابينت هاي سفيد و استفاده از المان هاي دريايي . بکار بردن رنگ هاي زرد ملايم، سبز و سفيد براي وسايل اين آشپزخانه مثل ظروف شيشه اي آبي، گياهان
  5. سبک شبی شیک : استفاده از وسایل قدیمی با ظاهری مدرن . استفاده از میز و صندلی های آنتیک و وسایل دکوری قدیمی اما جدید ساخته شده . این سبک بسیار جذاب است .

از دیگر سبکها می توان به سبک های صنعتی ، مدیترانه ای ، آسیایی ، دست ساز ، چوبی ، روستایی ، استوایی و … اشاره کرد .   همچنین از سبک ها و ویژگی های معماری ایرانی هم می توان در این زمینه سود برد .

برای کابینت سازی در شیراز می توانید از بازدید رایگان ما در ایرانادکور بهره مند شده و ایده های خلاقانه کارشناسان ما را نیز شنوید.

کلیاتی در خصوص دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه سه جایگاه مهم دارد که باید به عنوان مهمترین عناصر طراحی آشپزخانه به آن ها توجه نمود ، اول جایگاه مقابل ظرف شویی ، دوم کابینت ها و سوم جایگاه مقابل گاز . هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید طوری این سه جایگاه را در نظر گرفت که حرکت و رفت و آمد در اطراف آن و هنگام انجام کار به سادگی رخ دهد . هنگامیکه کسی در حال شستن ظروف است باید بتوان براحتی از پشت سر وی عبور کرد و سراغ یخچال رفت و یا طراحی کابینت ها را طوری در نظر بگیریم که هنگام پخت و پز وسایل مورد نیاز در دسترس باشند و نیاز به حرکت اضافی در محیط آشپزخانه برای برداشتن وسایل ، غذا و  .. نباشد . در مورد جایگاه سوم هم موارد متعددی را باید در نظر داشت چرا که در خصوص اجاق گاز ، علاوه بر بحث زیبایی ، موضوع امنیت هم بسیار حائز اهمیت است .

آشپزخانه اوپن

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه های اوپن به نکات بسیار بیشتر در مقایسه با آشپزخانه های قدیمی باید توجه داشت ، چراکه تمام فضای آشپزخانه از سالن دیده میشود . مهمانان در تمام مدت مهمانی میتوانند آشپزخانه را زیر نظر داشته باشند . انتخاب هارمونی متناسب با کل فضای منزل و دکوراسیون هال و پذیرایی ، اصلی ترین موضوع است . آشپزخانه ای با رنگ و طراحی متفاوت از بقیه فضای سالن می تواند به مرکز نگاه همه تبدیل شود ، فضا را کوچک و یا حتی بی نظم کند . در این نوع آشپزخانه ها از کابینت هایی استفاده کنید که به سرعت لک نمی گیرند ، رنگ روشن کابینت ها فضا را بزرگ تر جلوه می دهد ، کف پوش باید از جنسی انتخاب شود که بسرعت تمیز شود ، لیز نباشد و برق نزند . برای کف پوش نیاز نیست کف آشپزخانه را با همان متریالی که کف سالن را پوشانده اید استفاده کنید اما رنگ آن باید در یک طیف باشد . اگر از قالیچه استفاده می کنید ، دقت نمایید از جنسی استفاده شود که لیز نخورید . اگر در آشپزخانه شما پرده استفاده می شود ، حتما رنگ پرده باید با رنگ پرده اصلی سالن همخوانی داشته باشد . گذاشتن قابلمه های زیاد و یا دستگاه های پخت و پز برقی روی کابیت ها را توصیه نمی کنیم چراکه فضا را بی نظم و آشفته می کند . اگر بخواهید می توانید از پرده های حصیری زیبا یا جنس های متعددی که می توانیم به شما پیشنهاد کنیم برای اوپن آشپزخانه استفاده کنید تا در مواقع ضروری که نمی خواهید فضای داخلی آشپزخانه مرکز توجه مهمانان باشد از آن استفاده نمایید .

نورپردازی آشپزخانه

همیشه و در همه جای خانه نورپردازی با اهمیت است . نور می تواند زیبایی خلق کند یا زیبایی ها را جلوه دهد ، مانع خستگی و افسردگی شود و فضا را دلنشین و جذاب کند . پس مهم ترین قسمت خانه را از نورپردازی صحیح واصولی بهره مند نمایید . اگر آشپزخانه منزلتان دارای نور طبیعی و پنجره نیست تا هم نور زیبای خورشید را بتاباند و هوای آشپزخانه را تهویه کند نگران نباشید . شما می توانید به کمک نورهای مصنوعی آشپزخانه زیبا و شیکی داشته باشید ، استفاده از لوستر های مخصوص آشپزخانه و هالوژنهایی با رنگ ملایم که می تواند بسیار آشکارا یا بسیار مخفیانه بکار رود . در نورپردازی آشپزخانه سعی کنید از رنگهای ملایم و روشن ( سفید ، زرد خیلی روشن و آبی )  استفاده نمایید ، نورهای رنگی (قرمز ، بنفش و نارنجی ) معمولا فضای شیکی به شما نخواهند داد .

ایمنی وسایل و تجهیزات آشپزخانه

تجهیزات اصلی آشپزخانه شامل یخچال ، اجاق گاز ، مایکروفر ، پکیج رادیاتور یا آبگرم کن ، ماشین لباسشویی و ظرف شویی  و … . بهتر است حتی المقدور بین تک تک این تجهیزات قفسه ، کابیت و یا حتی فضای آزاد باشد . قرار دادن یخچال در کنار اجاق گاز هم به لحاظ زیبایی و هم به لحاظ ایمنی اشتباه است . قرار دادن وسایل برقی و گازی و یا آّبی و برقی هم در کنار هم می تواند خطر آفرین باشد . توجه داشته باشید که اجاق جاز را در مسیر جریان هوا یا پنجره ها قرار ندهید .  بنابراین سعی کنید هنگام تعیین جانمایی وسایل و تجهیزات آشپزخانه ، علاوه بر زیبایی فضا برای ایمنی بیشتر هم برنامه ریزی نمایید . قرار دادن کپسول آتش نشانی در گوشه ای خارج از دید می تواند خیالمان را کمی راحت تر کند .

بهترین شرکت طراحی کابینت در شیراز ، شرکتی است که به زمان ، بودجه و مهمتر از همه سلیقه شما احترام بگذارد ، پس با دقت و تحقیق کابینت ساز خود را انتخاب کنید ، ما نیز در ایرانادکور مفتخریم که پروژه های بسیاری را در شهرمان شیراز و به صورت گسترده تر در جنوب ایران انجام داده ایم.

کابینت سازی خوب در شیراز

مثلث کار در آشپز خانه

کابینت سازی خوب در شیراز را بررسی می کنیم ، به ما در ایرانادکور اعتماد کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

بانوی خانه قرار است در یک مثلث در آشپزخانه فعالیت کند ، این سه گوش شامل ، یخچال ، سینک و اجاق گاز است . بهتر است این سه نقطه نه آنقدر دور باشند که رفت و آمد آنها به تعداد زیاد خسته کنند باشد و نه آنقدر نزدیک که از زیبایی بکاهد . گاهی بدلیل نوع نقشه ساختمان این مثلث به یک خط تبدیل می شود اما بهترین حالت این است که محیط این مثلث 4.8 تا 6 متر در نظر گرفته شود .

انتخاب کابینت آشپزخانه

ساخت کابینت آشپزخانه در شیراز را پیگیری می کنیم . اولین موضوعی که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه در نظر گرفته میشود کابینت ها هستند . کابینت ، بزرگترین جزء آشپزخانه است و دادن بیشترین جلوه به آشپزخانه را به عهده دارد . بنابراین هنگام انتخاب ، طراحی و خرید کابینت هم وقت بگذارید و هم دست و دل باز باشید . ازاین ولخرجی هرگز پشیمان نمی شوید .

کابینت ملامینه :

از ارزان ترین انواع کابینت است . ملامینه ورقی است با مغز نئوپان که با روکش نازکی به نام ملامینه پوشانده شده است . این لایه نازک ضد آب و ضد خش است . اما حساسیت نئوپان به رطوبت باعث می شود این نوع کابینت کمتر مورد استفاده قرار گیرد .

کابینت ام دی اف :

این ورق شبیه ملامینه است اما مغز آن از ماده ای بنام ام دی اف ساخته شده که بسیار فشرده تر است . ورق های ام دی اف کمتر از ملامینه به آب حساس هستند اما هنوز هم آّ باعث پیچیدگی و خرابی آن خواهد شد . می توان کابینت ها را از این جنس انتخاب کرد ، اما بهتر است برای زیر سینک ظرف شویی از متریال PVC که کلا ضد آب است ، استفاده نمود .

کابینت هایگلاس :

این نوع از ورق ها دارای پوشش ضخیم تر و بسیار مقاومتری نسبت به ام دی اف هستند ، یک طرف ورق هایگلاس از PVC و طرف دیگر آن یک لایه ضخیم و مقاوم قرار گرفته است . بالطبع گران تر بوده اما طرح های براق و بسیار شیکی برای انتخاب دارند . بیشتر مواقع یونیت ها یا همان دیواره های داخلی کابینت را ، ام دی اف سفید و سطوح و درب ها را از هایگلاس انتخاب می کنیم .

کابینت ممبران (وکیوم ) :

ام دی اف خام را توسط دستگاه CNC سی ان سی حکاکی کرده سپس تحت مکش و خلاء، روکش طرح داری از جنس PVC روی ام دی اف خامِ حکاکی شده چسبانده می شود . سمت دیگر یک لایه از جنس PVC سفید است . ممکن است یونیتهای کابینت را از ام دی اف سفید و درب ها را از این مترال انتخاب کنیم .

کابینت سازی خوب در شیراز را بررسی می کنیم ، به ما در ایرانادکور اعتماد کنید و از نتیجه کار لذت ببرید ضمنا برای دانستن قیمت کابینت در شیراز ، کافیست با ما تماس بگیرید.

کابینت روکش چوب :

چوب هرگز قدیمی نمی شود و از مد نمی افتد . می توان یونیتها را با ام دی اف و روکش درب ها را از چوب ساخت و اینجاست که باید دست به جیب شد .

کابینت سازی خوب در شیراز

کابینت تمام چوب :

اگر پولدار هستید و آشپزخانه ای زیبا و اصیل می خواهید . این گزینه مطعلق به شماست . کابینت های تمام چوب با پوششی از پلی استر . فضایی بسیار شیک و متفاوت از بیشتر خانه ها را به شما تحویل خواهد داد .

  1. برای انتخاب بهترین نوع و جنس کابینت می توانید با ایرانادکور مجری دکوراسیون آشپزخانه در شیراز هم مشورت کنید .

نکاتی ظریف در دکوراسیون آشپزخانه

در این قسمت به بررسی نکاتی درباره طراحی دکور آشپزخانه می پردازیم .

  • قرار دادن گیاهان طبیعی در آشپزخانه انرژی مثبت زیادی به همراه خواهد داشت ، گلدان های زیبا و خوشرنگ می تواند فضا را بسیار دل انگیز کند . البته بهتر است این گیاهان از کاکتوسهای خیلی خاردار و نوک تیز نبایند !
  • انتخاب سنگ یا صفحه روی کابینت از اهمیت زیادی برخوردار است ، انتخاب مدل نهایی با وجود مدل های شیک چوبی ، فلزی ، کوارتزی ، کورین و گرانیتی کاری سخت و چالش برانگیز است . بهترین انتخاب انتخابی است که با رنگ آشپزخانه هارمونی داشته باشد ، به سرعت تمیز شود و لک چربی و چای و قهوه نگیرد .
  • مراقب تعداد کشو ها باشید . کشو ، بسیار کاربردی و خوب است ولی هرچقدر کشو داشته باشید به همان میزان خرت و پرت جمع می کنید .
  • اگر فضای زیادی روی کابیت ها خالی است می توانید آن ها را با قهوه جوش ، چای ساز ، غذا سازها و … که رنگشان یکی باشد و با رنگ سایر وسایل همخوانی داشته باشد نیز بهره ببرید .
  • کابینت های گوشه ای از منفور ترین قسمت های آشپزخانه ها هستند . وجودشان به معنای دسترسی سخت و مشکل است . امروزه اکسسوری هایی در بازار وجود دارد که این مشکل را حل می کند . کشوهایی که براحتی به بیرون می غلطد و دارای قفسه های فلزی کار گذاری شده پشت دربشان هستند .
  • اگر در گوشه ای فضا کم است میتوان برای کابیت ها از درب کشویی که به بیرون باز نمی شود و موازی هم حرکت می کنند سود برد .
  • امروزه وسایل نظم دهنده بسیاری برای داخل کشو ها و کابینت ها طراحی شده است . با توجه به وسایل و سایز آن ها می توانید ازاین امکانات هم استفاده نمایید .

کابینت سازی خوب در شیراز را بررسی کردیم ، به ما در ایرانادکور اعتماد کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.امید است خواندن این مقاله باعث افزایش آگاهی شما در خصوص دکوراسیون آشپزخانه شده باشد . هدف ما ، رضایت شما از خدمات ارائه شده توسط تیم تخصصی ما است . جهت دریافت مشاوره در زمینه اصول طراحی کابینت آشپزخانه با ما در تماس باشید . ارائه خدمات با کیفیت ، شعار همیشگی   ایرانادکور است .

نویسنده  : ص . توکلی / عضو تیم تحریره ایرانادکور

برچسب ها :

کابینت آشپزخانه شیرازطراحی و اجرای کابینت آشپزخانه شیرازکمد دیواری شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه