آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

کابینت چوبی

کابینت چوبی

کابینت چوبی
یکی از مورد های مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، کابینت است. در سال های قبل کابینت ها را بدون اجرای یک طرح خاص و بسیار ساده می ساختند. کابینت چوبی در چند دهه گذشته به عنوان یک کار کلاسیک اجرا می شد. امکان اجرای طرح های متنوع مدرن و کلاسیک بر روی کابینت چوبی وجود دارد.

تاریخ مقاله : 1398/05/24

امروزه طراحان دکوراسیون آشپزخانه می توانند هر طرحی را که در ذهن شما وجود دارد به مرحله اجرا دربیاورند که هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. قیمت کابینت های تمام چوبی به نسبت بقیه کابینت ها زیاد است و زمان زیادی برای آماده سازی و نصب آن لازم داریم. ایرانادکور ، با در اختیار داشتن نیروی متخصص در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون ،  افتخار این را دارد که با بهترین و ناب ترین ایده ها در خدمت شما عزیزان باشد. برای آشنایی بیشتر شما با کابینت چوبی ، مقاله زیر تهیه کرده ایم.

انواع کابینت چوب

بلوط در گذشته های خیلی دور از چوب بلوط برای اسکلت ساختمان استفاده می کردند. این نوع از چوب ها، چوب هایی مستحکم، فشرده، مقاوم و نسبتا سنگین هستند که برای کابینت چوب مورد استفاده قرار می گیرند. چوب بلوط در برابر ساییدگی و رطوبت بسیار مقاوم است. گردو یکی از بهترین و محبوب ترین ها در صنعت کابینت سازی است. درخت گردو دارای ارتفاع و قطر زیادی است. از صفات بارز آن می توان صیقل پذیری، ریزبافتی، رگه های مشکی و همگن و رنگ پذیری، نام برد. کابینت چوب افرا به یک انتخاب ایده آل برای کابینت سازان تبدیل شده است. این چوب مزایایی از قبیل راست تار، خوشکار و سخت بودن دارد. کابینتی که از جنس چوب راش ساخته می شود، در برابر قارچ ها و حشرات مقاوم است. دوایر سالیانه فشرده و در نتیجه در مقاطع طولی، درون مبهم و رنگ کرم مایل به قرمز و خطوط کم، از جمله ویژگی های چوب راش است.

کابینت کلاسیک چوبی

در گذشته منبت کاران توسط دستگاه های ابتدایی و ابزارآلاتی که در آن زمان وجود داشت، کابینت را اجرا می کردند. با گذشت زمان و پیشرفته شدن دستگاه ها، سبک طراحی تغییر پیدا کرد و با آمدن دستگاه های CNC انقلابی در صنعت چوب اتفاق افتاد. در ساخت و اجرای کابینت چوبی، ابتدا اسکلت کابینت ساخته و نصب می شود. بعد از گذشت چند روز درب ها را می سازند. قبل از رنگ کاری کابینت چوب ، کابینت ها به محل نصب می روند و پس از اطمینان از دقیق بودن اندازه ها، کابینت ها را برای رنگ آمیزی به رنگ کاری انتقال می دهند. این عملیات رنگ کردن کابینت ها چند روز طول می کشد. پس از خشک شدن رنگ، عملیات نصب کابینت انجام می گیرد.

کابینت روکش چوب

اگر به دنبال کابینت های طرح چوبی هستید اما نمی خواهید هزینه زیادی داشته باشد، کابینت روکش چوب گزینه مناسبی برای شما است. مغزی این نوع کابینت ها از جنس ام دی اف بوده که بر روی آن روکشی از جنس چوب پرس می شود. یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار، کابینت روکش چوب است. این کابینت ها دارای مقاومت بسیار عالی در برابر رطوبت هستن.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی درباره کابینت چوبی را به دست آورده باشید. ایرانادکور با ارائه خدمات با کیفیت ، بهترین مرجع دکوراسیون داخلی در جنوب کشور است.

نویسنده  : ه . خادم / عضو تیم تحریره ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه