دکوراسیون

راهنمای انتخاب بهترین روتختی برای اتاق خواب

راهنمای انتخاب بهترین روتختی برای اتاق خواب

راهنمای انتخاب بهترین روتختی برای اتاق خواب
اتاق خواب ، جایی است پر از آرامش ، زیبایی ، عشق و خاطره . عناصر اتاق خواب شامل سرویس تخت و کمد ، تشک و رخت خواب ، پرده ، لوستر ، وسایل دکوری و البته روتختی است . رو تختی نقش بسیارمهمی در زیبایی اتاق دارد . چه بسا رو تختی نقشی واسط در بین المان های اتاق بازی کند . خانه ای اجاره کرده ایم با پرده های سورمه ای اما تمام وسایل اتاق ما قبلا کرم و صورتی بوده . چه کنیم ؟ یک روتختی ساده از ترکیب این رنگها تهیه می کنیم و با چند کوسن صورتی و کرم و سورمه ای بر روی تخت ، اتصال دیداری پرده و بقیه وسایل را براحتی و زیبایی برقرار می کنیم . بیایید در ادامه ، نکات جالبی در خصوص روتختی را که تیم تحریریه ایرانادکور تهیه نموده است را با هم مرور کنیم .

تاریخ مقاله : 1398/05/13

ایرانادکور ، تیمی پر از ایده های ناب برای زیباتر کردن محیط اطراف شما . زندگی در محیطی زیبا ، تاثیری عمیق در روح و جان انسان دارد . ما در ایرانادکور زیباترین ها را به شما پیشنهاد می دهیم . از جمله این ایده ها ، دکوراسیون اتاق خواب کوچک ، در آپارتمان های نقلی این روزهاست .

انتخاب بهترین روتختی برای اتاق خواب

برای انتخاب بهترین روتختی برای اتاق خواب به چند مورد باید توجه داشته باشیم ، سایز تخت ، جنس روتختی ، سلیقه صاحب اتاق ، سن و شخصیت صاحب اتاق ، کاربرد اتاق ، سبک اتاق ، رنگ و طرح و بافت سایر لوازم موجود در اتاق و موارد مثل آلرژی و حساسیت احتمالی صاحب اتاق و فصول .

سایز روتختی

یکی از اشتباهات رایج افراد مراجعه به فروشگاه های کالای خواب برای خرید روتختی بدون در دست داشتن سایز تختشان است . برخلاف تصور عموم سایز تخت ها و ارتفاع آنها بسیار متفاوت است . پس برای انتخاب بهترین روتختی برای اتاق خواب ابتدا به خانه بروید سایز تخت خود را به دقت اندازه بگیرید ، ارتفاع تخت تا زمین را اندازه بگیرید ، یادداشت کنید و سپس جهت خرید یا تهیه رو تختی اقدام نمایید . بعد تصمیم بگیرید كه می خواهید روتختی تا چه میزان پایین تر از تخت و تشك بیاید . بعضی ها دوست دارند روتختی در همان ابعاد تخت تمام شود و برخی هم دوست دارند روتختی تا زمین ادامه داشته باشد . معمولا طرح های اسپرت و ساده بهتر است در ابعاد تخت کادر شود و انواع روتختی رسمی تر و بزرگسالانه تر بهتر است تا زمین و یا تا اطراف تخت ادامه یابند .

روتختی کرمی رنگ

کیفیت روتختی

برای داشتن بهترین روتختی برای اتاق خواب بایستی به کیفیت بها بدهید . زیبایی یک قدم دور تر است . روتختی بسیار زیبایی که کیفیت نداشته باشد قطعا انتخاب خوبی نیست . الیاف به کار رفته در روتختی ، کیفیت آن را تعیین می کند الیاف روتختی باید سبک و نرم باشد و تا چندین بار قابل شستشو باشد ؛ بدون این که ظاهرش تغییری پیدا کند و یا پف آن از بین برود . مطمئنا روتختی های با کیفیت تر گران ترند اما برعکس این موضوع صادق نیست هر روتختی گرانی با کیفیت نیست ! این روزها در بازار روتختی های ضد آب ، ضد آلرژی ، ضد بو و … به چشم می خورند . روتختی های ترکیه ای گاهی بسیار مرغوبند و گاهی هم اجناس کره ای و در بسیاری موارد هم پارچه های نساجی های ایران بسیار عالی و بینظیرند .

جنس روتختی

پارچه های روتختی جنس های متفاوتی دارند .

نخی :  اگر می خواهید روتختی را موقع خواب روی خود بکشید بهتر است جنس نخی را برگزینید . چراکه حساسیت ایجاد نمی کنند و راحت قابل شستشو هستند .

کتان : اتاقهایی که وسایل فانتزی دارند و دارای آباژور هستند با روتختی های کتان هماهنگ می شوند . چون طرح های شاد و رنگی دارند . کتان جنسی جوان پسند و مدرن است و تنوع رنگ طرح بالایی دارد .

ساتن : جنسهایی مثل ساتن ، تنها مناسب روتختی های دکوری هستند . اما درخشندگی و زیبایی آن به چشم می آید . ساتن برای اتاق عروس و دامادها کاربرد زیادی دارد و تقریبا تمام عروس و دامادها یک دست روتختی ساتن زیبا دارند .

روتختی سفید طرح دار

ابریشم : روتختی هایی از جنس ابریشم به دلیل نرم و براق بودنشان و نیز تنوع در رنگ و شکل آنها بسیار برای اتاق خواب مناسب است . نکته قابل توجه اینکه روتختی های ابریشمی برای اتاق خواب های فانتزی و اسپرت گزینه مناسبی نیستند .

روتختی زرد شیک

طرح روتختی

همیشه این سوال وجود دارد روتختی تک رنگ یا طرح دار ؟ بعضی ها همه چیز را ساده دوست دارند و بسیاری از افراد هم طرح و بافت و گل و اشکال هندسی را می پسندند . اما ابتدا به سبک اتاق و تخت توجه کنید بر روی تخت تاجداری که از چوب گردو ساخته شده و منبت کاری شده ، پهن کردن یک روتختی با اشکال هندسی و یا راه راه هیچ همخوانی ای ندارد . شاید بهتر باشد از روتختی ساتن رسمی و یا طرح های گلدار زیبا استفاده کنید . تا هماهنگی در سبک حفظ شود . روتختی های طرح دار  به سرعت قدیمی می شوند . به همین خاطر بهتر است طرحی را  با یک یا  دو مورد از رنگ های تند انتخاب کنید تا در صورت لزوم بتوانید آن ها را تغییر دهید .  همچنین می توانید  هر رنگی را از طرح روتختی خود انتخاب کنید و آن را با رنگ کلی اتاق خواب ست نمایید . انتخاب رنگ و طرح بر اساس فصول هم انجام میگیرد . در زمستان بهتر است از جنسهای مخملی و بافت درشت و پتویی و رنگهای تیره مثل قهوه ای زرشکی و یا سورمه ای استفاده کنید . روتختی های بافتنی هم بسیار زیبا هستند . در فصول گرم سال رنگهای روشن ، سفید ، لیمویی ، صورتی روشن ، کرم و جنسهای سبک و بافت ریز هم زیباتر هستند و هم کاربردی تر .

روتختی زمستانه

در اتاق های سنتی روتختی های دست دوز ، گلدوزی شده ، تکه دوزی شده ، با نقشهای قدیمی بته جقه یا اسلیمی مناسب و زیبا هستند . حتی جنسهایی مثل ترمه یا روتختی های آینه کاری شده قدیمی بسیار چشم نواز و اصیلند .

روتختی طرح دار

از طرح های هیجان انگیز و متفاوت هم می توانید بهره ببرید . رنگهای تند ، بالشت های رنگ رنگی و در بسیاری مواقع پارچه های ست شده روتختی و پرده ، بسیار پرطرفدار هستند .

مدرن پسند ها معمولا طرح های یکدست و بسیار بسیار ساده را انتخاب می کنند و همین سادگی و یک رنگی آرامش را به همراه دارد .

بهترین رنگ روتختی

برای داشتن بهترین روتختی برای اتاق خواب به انواع ترکیب رنگ برای اتاق خواب اهمیت بدهید . بهترین رنگ برای اتاق خواب سبز است .

روتختی سبز رنگ

رنگ آبی، میزان ضربان قلب و فشار خون را پایین می آورد . و برای اتاق خواب مناسب است .

ترکیب سبز و زرد نیز بر کیفیت خواب اثر خوبی دارد . رنگ سبز برای اتاق خواب بسیار توصیه شده است . با رنگ سبز ، حداقل هفت ساعت و نیم می خوابید .

در اتاق خواب از رنگ ارغوانی و بنفش ، زیاد استفاده نکنید زیرا تحریک کننده هستند و ممکن است مقدار خواب را به کمتر از 6 ساعت در شب برسانند .

روتختی بنفش

خاکستری و قهوه ای این دو رنگ به شدت ملال آور و افسرده کننده اند ، مناسب اتاق خواب نمی باشند.  افرادی که اتاق خواب شان خاکستری رنگ است ، تمایل بیشتری به بیدار ماندن و انجام فعالیت هایی مانند گشت و گذار در اینترنت دارند .

یک پنجم افرادی که تزئینات اتاق شان نقره ای است بیش از دیگران تمایل به ورزش پیدا می کنند .

رنگ قرمز اگرچه رنگی رمانتیک و زیباست اما استفاده بیش از حد آن در اتاق خواب توصیه نشده است .

شاید دوست داشته باشید بیشتر بدانید :

  • طراحی اتاق مستر
  • روشهای استفاده از فضا در اتاق خواب
  • ایده جالب طراحی دیوار اتاق خواب
  • نکاتی درباره روشنایی اتاق خواب
  • ایده‌های طراحی کمد لباس
  • طراحی داخلی اتاق مطالعه
  • ایده‌های فنگ شویی در طراحی داخلی
  • استفاده از فضای زیر تخت خواب
  • نور پردازی اتاق خواب

ایرانادکور ، مرجع طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با در اختیار داشتن تیمی خبره، در اتخاذ صحیح ترین تصمیمات در خصوص دکوراسیون داخلی شما را یاری خواهد داد . مقاله بهترین روتختی برای اتاق خواب به کوشش تیم تحریریه ما تقدیم شما عزیزان شد برای دریافت مشاوره در خصوص دکوراسیون اتاق خواب ، با دفاتر ما تماس بگیرید .

نویسنده  : ص . توکلی / عضو تیم تحریره ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه