دکوراسیون

دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل

دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل

دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل
دکوراسیون هال و پذیرایی و چیدمان زیبا نشان دهنده سلیقه و درون پر ذوق صاحب خانه است . همه ما دوست داریم هنگام ورود ، مهمانمان را با صحنه ای زیبا و شگرف رو به رو کنیم . هال و پذیرایی اولین صحنه ایست که مهمان ما با آن مواجه می شود و قرار است در طول مهمانی در این محل حضور داشته ، غذا بخورد و صحبت کند . پس باید اهمیت خاصی به دکوراسیون هال و پذیرایی دهیم . یکی از سخت ترین چیدمان ها چیدمان هال و پذیرایی مستطیل شکل است ، یک اشتباه می تواند قسمتی از آن را خالی کند یا آن را تبدیل به راهرویی دراز و زشت نماید

enlightenedموضوع: دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل

enlightenedمدت زمان مطالعه: 20 دقیقه

enlightenedتاریخ: 18 خرداد 98

گروه مهندسی ایرانا دکور با در اختیار داشتن کارشناسان ماهر و اجرای پروژه های بسیار موفق با رعایت اصول و قوانین دکوراسیون  در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل ، با تهیه این مقاله قصد راهنمایی و تکمیل اطلاعات شما عزیزان را دارد . پس تا پایان مقاله همراه ما باشید .

هال و پذیرایی مستطیل شکل بزرگ

گاهی تمام عوامل دست به دست هم داده تا از اجرای خلاقانه دکوراسیون داخلی جلوگیری کند یک ستون بزرگ وسط سالن ، یک آشپز خانه نافرم در گوشه ای از آن و یا یک مستطیل بزرگ خالی با عرض کم . اما اینجاست که باید با دید حرفه ای دست به کار شویم . در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی بزرگ با عرض کم برای اینکه حالت مربعی ایجاد کنیم بهتر است اگر میز و صندلی ناهار خوری ست با مبلمان داریم آنرا در قسمت انتهایی سالن بچینیم تا کمی از فضای طول را پر کند . سپس جلوی آن مبلمان را بچینیم . هنگام چیدمان مبل در هال و پذیرایی مستطیل شکل دقت کنید که از جلو مبلی های بزرگ استفاده نکنید . مبلمان را پشت به دیوار اصلی سالن و روبه روی تلویزیون یا شومینه بچینید تا فضای راهرویی ایجاد نشود .

دکور هال و پذیرایی

چیدمان مبل در هال و پذیرایی مستطیل شکل

اگر میز و صندلی ناهار خوری ست با مبلمان ندارید . تلویزیون را در مرکز سالن در نقطه توجه قرار دهید ، سپس دو کاناپه اصلی مبل را در دو طرف تلویزیون و کاناپه های کوچک تر و تک نفره ، میز قهوه و بقیه تزیینات را در بقیه فضا پخش کنید . مراقب باشیو وسایل دکوری و تزیینات شما پشت مبل های تک نفره پنهان نشود چون قرار است دیده شود و فضای مستطیل را بشکند . اگر در هال و پذیرایی مستطیل شکل خود شومینه و تلویزیون دارید ، بهتر است تلویزیون مرکز توجه باشید و شومینه قسمت فرعی سالن در نظر گرفته شود .

هال و پذیرایی مستطیل شکل کوچک

برای چیدمان مبل در هال و پذیرایی مستطیل شکل کوچک که این روزها در اکثر آپارتمان های نقلی به چشم می خورد ، استفاده از سرویس مبلمان 9 نفره اشتباهی بزرگ است . برای اینگونه سالن ها به چیدمان مبلمان 5 تا 7 نفره رضایت دهید . طراحی داخلی آپارتمان های کوچک پر از مبل و میز و پرده صحنه ای به شدت آزار دهنده است . خب حالا کاناپه سه نفره خود را در عرض سالن بگذارید تا فضایی مربعی ایجاد کنید با این کار می توانید فضا را برای چیدن دو مبل تک نفره در یک طرف کاناپه سه نفره و روبه رو یان کاناپه دو نفره داشته باشید . اگر مبل شما 5 نفره بود که چه بهتر ، کاناپه بزرگ تر را درانتها دو کاناپه تک نفره را در طرفین و در صورت وجود ، کاناپه دیگر را رو به روی کاناپه بزرگ بچینید .

مبلمان استیل در سالن های مستطیل شکل

برای سالن های مستطیل شکل بزرگ میتوان از مبلمان استیل استفاده کرد و این مورد گزینه خوبی برای شکستن فضای مستطیل است . مبلمان استیل یا سلطنتی معمولا 7 تا 9 نفره است و دقیقا مخصوص سالن بزرگ و مستطیل شکل است . مبل اصلی و بزرگ را آخر سالن بچینید و سپس به صورت متقارن چیدمان دو دویی را رو به روی هم آغاز کنید چیدمان قرینه این نوع مبلمان به رسمی تر و مجلل تر شدن فضا کمک می کند . اگر سالن شما خیلی بزرگ است یک میز در وسط مبلمان استیل بگذارید و مبلمان را حول آن میز بچینید تا مهمانان بتوانند با هم گپ بزنند و صدا به صدا برسد . سپس یک قالی خوشرنگ ست شده با رنگ مبل بین آنها پهن کنید .  برای هال و پذیرایی مستطیل کوچک این نوع مبلمان به هیچ وجه کاربردی ندارد .

مبل کلاسیک دکور پذیرایی

مبلمان L در سالن های مستطیل شکل

چنانچه مبلمان شما L شکل است و سالن شما کوچک ، باید حتما دیواری پیدا کنید و گوشه L مبل را به مثلثی دیوار بچسبانید و سپس تلوزیون را دقیقا وسط و روبه روی قسمت بزرگ L بگذارید . و رو به روی آن در وسط سالن ،  میز ، کاناپه ، پاف و هیچ چیز دیگری نچینید . اما اگر فضای بزرگ دارید می توانید به زاویه 90 درجه مبلمان L شکل خود یک مربع مجزا در سالن ایجاد کنید و بقیه مبل را با اضلاع مساوی بچینید تا مربع کامل شود .

مبلمان ترکیبی در سالن های مستطیل شکل

اگر شما چندین مدل مبل دارید یا مثلا دو نیم ست دارید و نمی دانید با آنها در هال و پذیرایی مستطیل شکل چه کنید از قانون کلی چیدمان مبل استفاده کنید . گذاشتن مبل بزرگ در مرکز توجه در انتهای سالن یک کاناپه تک نفره کنار آن و سپس چیدن بقیه مبلمان به صورت قرینه . وقتی مبلمان شما ست نیست یا دو رنگ است حداقل با قرینه چیدن آن ها می توانید نظم خوبی به سالن خود بدهید و منظره زیباتری ایجاد کنید اگر چنین نکنید و هر گوشه ای مبلی با رنگی متفاوت بگذارید آشوب را به خانه آوردید . پس با نظم دهی به سالن ، محبوب ترین ایده های طراحی انواع اتاق نشیمن را در منزل خود ایجاد کنید .

چیدمان بقیه وسایل در هال و پذیرایی مستطیل شکل

از مبل ها که بگذریم به وسایل دکوری ، میز ها و فرش می رسیم . برای دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل بهتر است از وسایل با عرض کم استفاده کنیم ، زیر تلویزیونی باریک و یا فرشهایی باریک تر از حالت معمول که باز هم فضای دورش خالی بماند . شاید باور نکنید اما چیدمان فضای مستطیلی با صندلی هایی بدون پشتی یا نیم کت های بدون پایه که در دیوار تعبیه می شوند بسیار جذاب است . از کنار تلویزیون تا کنار در خروجی احتمالا فضایی برای نیمکت های دیواری خواهید داشت که ما می توانیم برایتان طراحی کنیم . در سالن های مستطیلی پاف های وسط جایگاه زیادی ندارند و بهتر است در کناره ها گذاشته شوند تا عبور و مرور از بین انها دشوار نشود . همچنین استفاده از آینه های دیوار بزرگ در طول سالن می تواند یه فضای مربعی را در خود ایجاد کند پس میتوانید از کنسولی باریک و آینهای بزرگ در طول سالن استفاده کنید .

نکته دیگر استفاده از تابلو هاست در فضای مستطیل شکل از تابلو های عمودی استفاده کنید . تابلوهای عمودی چشم را به سمت بالا می کشد و از درازای سالن در دید افراد می کاهد . از وسایل تزیینی بدون گوشه و گرد در قسمتهای زاویه دار سالن استفاده کنید تا فضا های زاویه دار شکسته و گرد شود ، آباژور ، عسلی و گلدان های دایره ای شکل مثال های خوبی برای این مورد هستند .

دکور هال مستطیل شکل

تاثیر انتخاب رنگ در دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل

رنگ ها اغلب به سه دسته گرم و سرد و خنثی تقسیم میشوند که رنگ های گرم شامل انواع قرمز زرد و نارنجی و رنگ های سرد از جمله انواع آبی و سبز و دسته آخر رنگ های خنثی که سفید و مشکی را شامل می شوند . خوب است بدانید که رنگ های گرم با ترشح آدرالین باعث افزایش فشار خون افزایش تنفس افزایش درجه حرارت و گرما می شوند . و از تاثیرات رنگ های سرد می توان به کاهش ضربان قلب ریلکسیشن ماهیچه ها و کاهش دمای بدن و ایجاد سرما را نام برد . رنگ قهوه ای بیشترین کاربرد در دکوراسیون منازل به خصوص در دیزاین پذیرایی مستطیل شکل دارد و هیچگاه از مد نمی افتد و نشانه ی ثبات می باشد . بهره مندی از رنگ مشکی در کنار سفید در دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل باعث می شود که فضای آن بزرگتر به چشم بیاید. همچنین جالب است بدانید که به کار بردن رنگ بنفش در پارچه مبل و صندلی میز ناهارخوری از جذابیت خاصی در این نوع سالن ها برخوردار است . هیچ وقت از رنگ‌های تیره برای دیوارهای آن استفاده نکنید. چرا که در چنین شرایطی دیوارها بر فضای خانه غالب شده و احساس ناخوشایندی را به شما منتقل خواهند کرد. رنگ‎های روشن مثل سفید، کرمی، بژ یا خاکستری روشن بهترین انتخاب برای فضاهای مستطیلی، شکل باریک و طولانی هستند و شما با کمک این رنگ‎ها می‌توانید جذابیت بیشتری را به اتاق‌تان بدهید . رنگ‌های روشن با انعکاس نور در فضای اتاق باعث می‌شوند ، اتاق‌تان بزرگ و بسیار جادار نشان داده شوند .

نورپردازی در سالن های مستطیل شکل

وجود پنجره های بزرگ در سالن های مستطیل شکل می تواند بسیار کمک کننده باشد اگر در حال ساخت خانه هستید و نقشه شما سالن مستطیل دارد حتما پنجره ها را بزرگ و حتی المقدور سراسری در نظر بگیرید . اگر منظره زیبایی از پنجره دیده می شود و مشرف ندارید پیشنهاد می کنیم از پرده استفاده نکنید . نور طبیعی در هال و پذیرایی های مستطیل شکل بسیار کار آمد و شیک خواهد بود . اگر چنین امکاناتی ندارید سالن خود را با نورهای طبیعی بسیار روشن کنید . استفاده از لوسترهای زیبا را فراموش نکنید .

در پایان امیدواریم خواندن این مقاله برای چیدمان هال و پذیرایی مستطیل شکل شما کاربردی و مفید بوده  باشد . ضمناً کارشناسان ایرانا دکور آماده راهنمایی شما برای داشتن خانه ای رویایی و دلنشین می باشند . با ما درتماس باشید .

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه