دکوراسیون

اصول اساسی طراحی مناسب خانواده

اصول اساسی طراحی مناسب خانواده

اصول اساسی طراحی مناسب خانواده
دوره ی اتاق های نشیمن رسمی گذشته است، جایی که کودکان دیده می شدند ولی صدایشان را کسی نمی شنید. در خانه های امروزی، خانواده ها با یکدیگر در مکان های یکسانی، کار و بازی می کنند. کودکان نقطه ی مرکزی خانواده هستند، و هر سانتی متر از فضا باید به گونه ای طراحی شود که فرسودگی همراه زندگی خانوادگی را مد نظر داشته باشد.

enlightenedموضوع: ایده‌هایی برای طراحی داخلی سازگار با خانواده

enlightenedمدت زمان مطالعه: 9 دقیقه

دوره ی اتاق های نشیمن رسمی گذشته است، جایی که کودکان دیده می شدند ولی صدایشان را کسی نمی شنید. در خانه های امروزی، خانواده ها با یکدیگر در مکان های یکسانی، کار و بازی می کنند. کودکان نقطه ی مرکزی خانواده هستند، و هر سانتی متر از فضا باید به گونه ای طراحی شود که فرسودگی همراه زندگی خانوادگی را مد نظر داشته باشد.

اما این بدین معنا نیست که شما مجبورید زیبایی را قربانی راحتی کنید. فضای خانوادگی و با این حال شیک، آیا چنین چیزی ممکن است؟ می توانید بر تجمل منزل خود بیفزایید – و این از آنچه فکر می کنید بسیار ساده تر است! انتخاب ها نامحدود هستند و در ادامه همه ی راه هایی را که می توانید خانه ای خلق کنید که به همان اندازه که زیباست با دوام و ایمن باشد را یاد می‌گیرید. خواهید آموخت که برای کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی کنید، اتاق هایی قابل زندگی، کارآمد و طوری طراحی کنید که با نیازهای خانواده ی شما همان گونه که  در طول زمان تغییر می کند، سازگار شوند.

در این مقاله، تدابير الهام بخش و با این حال عملی برای هر ا اتاقی از خانه، و همین طور راهکارهایی برای نواحی مشکل ساز، خواهید یافت. از اتاق های نشیمن تا در خانه، زندگی با کودکان هر گوشه ای از زندگی خانوادگی کاربردی و شیک را مورد بررسی قرار می دهد. چه در انتظار اولین فرزندتان باشید یا فضایی را برای خانوادهی در حال رشد خود تدارک می بینید، توصیه هایی که نیاز دارید را در اینجا خواهید یافت. از همه مهم تر، خواهید آموخت قواعد و مقررات معمول دکوراسیون را کنار بگذارید. طراحی خانه ای با در نظر گرفتن کودکان باید جالب باشد. واقع بین باشید، اما کمی هم بی ملاحظه. از هر جایی می توان انگیزه گرفت – شاید از همه قابل توجه تر، از خود کودکان تان. راهنمایی های آنها بسیار ارزشمند است، خصوصاً در مکان هایی که کودکان آنجا را از آن خود می دانند. به عمل لذت بخش خلق خانه ای زیبا، به عنوان فعالیتی پر از لذت برای کل خانواده نگاه کنید. اعضای خانواده شما را برای این کارتان دوست خواهند داشت.

طراحی مناسب کودکان

قواعد اساسی برای یک طراحی مناسب خانواده

همان طور که پیش می روید، خوب است که خط مشی خاصی را در ذهن داشته باشید. برای مثال، لوازمی را انتخاب کنید که نه تنها دوستش دارید، بلکه به کاربرد آن نیز فکر می کنید. همیشه سعی کنید مبلمان خوش ساختی بخرید؛ در استفاده زیاد دوام بهتری خواهد داشت و شاید حتی میراثی شود که برای کودکان تان به جا خواهید گذاشت. چوب های بادوام تر مثل بلوط و ماهون مثل گذشته در همه جا یافت نمی شوند، اما به اندازه ی یک عمر دوام خواهند یافت. کاج با ساخت خوب یا دیگر چوب های سبک تر نیز می توانند به همان خوبی دوام داشته باشند.

لوازم منزل عموما برای کاربرد اصلی خود به اندازه ی کافی دوام خواهند داشت و معمولاً می توانند دوباره در جایی دیگر به کار گرفته شوند و یا تغییر داده شوند تا با نیازهای متغیر یک خانواده سازگار شوند. بنابراین، با در نظر داشتن طرح هایی بلند مدت، خرید کنید. اگر چیزهایی بخرید که واقعا دوست دارید، به احتمال زیاد تصمیم خواهید گرفت از آن ها دوباره و دوباره استفاده کنید. به یاد داشته باشید: کودکان در حال رشد نیازهای در حال تغییر سریعی دارند، که به معنی تغییر اغلب لوازم از يك اتاق به اتاق دیگر است.

طراحی مکان های مورد علاقه ی کودکان ممکن است به معنی قرار ندادن دارایی های آسیب پذیر خانواده در مکان های پر رفت و آمد مثل اتاق نشیمن باشد؛ این قطعات می توانند به همین شکل دوباره مورد استفاده قرار گیرند. یک گلدان قدیمی ممکن است در اتاق مهمان واقعاً عالی به نظر برسد. هم هی عتیقه های خود را پنهان نکنید، خصوصا آن هایی که ظرافت کمتری دارند. هیچ وقت زود نیست که مراقبت از دارایی های خانواده را به کودکانتان بیاموزید!

ساماندهی و ذخیره سازی مناسب اهمیت دارد. خانواده ها خرت و پرت جمع می کنند. اگر بفهمید خرت و پرت ها کجا و چه وقت ایجاد می شوند، خانه ی خود را به گونه ای طراحی خواهید کرد که دسترسی به هر چیزی آسان تر باشد و بدین ترتیب خانه ی شما بهتر و کاراتر به نظر خواهد رسید. کمدی کوچک برای کفش های فوتبال در جلوی در، طاقچه ای برای دیسک های بازی کامپیوتری کودکان، یافتن راه کارهای خلاق بهتر از مرتب کردن دائمی شلوغی است.

به خاطر داشته باشید که الهام گرفتن می تواند از هر جایی انجام شود. دقت کنید که پذیرای ایده هایی باشید که ممکن است با دکوراسیون خود بیامیزید. چه طرح یک اتاق خواب در خانه ی همسایه ی کناری، یا آبی نیلی، همگی برای تغییر دکوراسیون الهام بخش هستند. تبعیض قائل نشوید؛ فقط ایده هایی که جذاب هستند را به خاطر بسپارید و آن ها را در منزل خود به کار ببرید. از نتیجه ی نهایی شگفت زده خواهید شد.

ایده های طراحی خلاقانه

* آغاز به کار

حالا که تصمیم گرفته اید دکوراسیون خانه ی خود را تغییر دهید، اولین گام تعیین اهداف است. چه بازسازی کامل را برنامه ریزی کنید، یا فقط چند بهینه سازی یا زیباسازی جزئی را، نوشتن ایده ها به ساماندهی کار کمک خواهد کرد. با یک فهرست ملزومات کلی شروع کنید. هر چیزی را که مایل به انجام هستید یادداشت، و سپس اولویت بندی کنید. چه چیزهایی در فهرستتان از همه مهم تر است و همین طور دست یافتنی تر؟ در این مرحله، بررسی کوچکی انجام دهید. کارها واقعاً چقدر هزینه در بر خواهند داشت؟ با دوستان خود که از بازسازی جان سالم به در برده اند یا آن هایی که خانه شان را می پسندید، صحبت کنید و از آن ها بپرسید چه چیزهایی عملی است و چه چیزهایی نه. درباره ی جایگزین ها بیندیشید: آیا می توانید قفسه ی آشپزخانه ی خود را رنگ کنید یا روکش کنید، یا به یک قفسه ی جدید نیاز دارید؟

وقتی که اهداف کار خود را انتخاب کردید، طرح های خود را با همه ی اعضای خانواده تان بررسی کنید. کمک خواستن و استفاده از ایده ها، بهترین راه برای دخالت دادن کودکان در یک کار است. از این گذشته، هر کسی در خانه باید نظری داشته باشد، خصوصا در مورد موضوعاتی که مستقیماً با زندگی آن ها و برنامه های روزمره در ارتباط هستند؛ حتما شگفت زده خواهید شد از اینکه کودکان چقدر پیشنهاد دارند؟

* بودجه

زمانی که همه ی افراد خانواده طرح کلی را تأیید کردند، گام بعدی ایجاد بودجه و طرح عملیات است. بسته به وسعت بازسازی شما، پولی که برای انجام آن کار نیاز خواهید داشت تفاوت زیادی می کند. اگر قصد دارید تغییرات کلی ایجاد کنید، بهتر است هزینه ها را به شکلی حرفه ای تخمین بزنید. اگر این طور است، نظر حداقل چند متخصص مختلف را جویا شوید تا مطمئن شوید که بهای منصفانه ای می پردازید. تخمين ها می توانند گستره ی وسیعی داشته باشند. از یک صفحه ی کاغذ بزرگ برای ساماندهی و قرار دادن همه ی اطلاعات بودجه در یک مکان با دسترسی آسان استفاده کنید.

روش های خلاقانه طراحی برای کودکان

* برنامه ی زمانی خود را در نظر بگیرید

در گام بعدی، از اتاق هایی که می خواهید تغییرات کم هزینه تر را در آن ها اعمال کنید فهرستی تهیه کنید. هزینه های هر یک را تخمین بزنید، شامل رنگ کاری ها، مبلمان، کمدها، و لوازم. اگر تعویض مبلمان هزینه ی زیادی دارد، روکش های جدید، رومبلی، یا حتی ملحفه ی جدید می توانند ظاهر یک اتاق را بدون قیمت گزاف کاملا تغییر دهند. همچنین اهمیت دارد که یک طرح بلندمدت تهیه کنید. چه مدت لازم است تغییرات اعمال شده توسط شما دوام بیاورند؟ آیا در یک آپارتمان اجاره ای زندگی می کنید و قصد دارید طی یکی دو سال آینده نقل مکان کنید، یا در خانه ای هستید و انتظار می رود تا دهه های آینده در آنجا ساکن باشید؟ چه بودجه ی شما محدود باشد، یا می خواهید برای مدت طولانی برنامه ریزی کنید، بهتر است انتخاب های مطابق مد را در مورد لوازم و اشیاء کوچک در نظر بگیرید تا قطعات بزرگ مبلمان. چند کاربردی بودن می تواند در این موارد اهمیت بسزایی داشته باشد.

وقتی که با پیمانکاران یا کارگرانی که لازم است به کار بگیرید صحبت کردید، باید برنامه ی بازسازی را با مابقی اعضای خانواده دوباره در میان بگذارید. شاید بهتر باشد کار اتاق های کودکان را در فصل تابستان شروع کنید، وقتی که آن ها در اردوی تابستانی به سر می برند یا سرگرم فعالیت های تعطیلات خود هستند، به جای اینکه در فصل پاییز زمانی که در حال بازگشت به مدرسه هستند. شاید پاییز زمان مناسبی برای کار در اتاق نشیمن باشد، وقتی که همه ی افراد بیشتر روز را به دلیل کار یا مدرسه بیرون باشد، دور از خانه سپری می کنند. تعیین کنید کدامیک برای شما و خانواده تان بهتر است و سعی کنید زمانبندی واقعی را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که لزومی ندارد که همه چیز را در یک زمان انجام دهید، خصوصا خرید مبلمان گران قیمت را. حتی برای بازسازی، اگر تغییرات پر هزینه ای می دهید انجام کمی از کار در هر زمان در طی یک مدت طولانی تر ممکن است بهتر باشد، یا شاید اگر در مورد بودجه مشکلی ندارید، بخواهید کار را انجام دهید یا همه ی خریدهایی که نیاز دارید را تا جای ممکن سریع انجام دهید تا برای خانواده ی خود تا جای ممکن کمتر مزاحمت ایجاد کنید. تغییر دکوراسیون هیچوقت واقعاً به پایان نمی رسد. بهینه سازی می تواند تا ابد ادامه یابد، اما نکته ی مهم در نظر داشتن بودجه است و دانستن اینکه چه وقتی باید متوقف شوید. در غیر این صورت، مسائل مالی شما می تواند به سادگی از کنترل خارج شود.

در ادامه این مقاله به ذکر دیگر عوامل تاثیرگذار در طراحی می پردازیم….

برچسب ها :

اصول اساسی طراحی مناسب خانوادهطراحی مناسب کودکانایده ناب و خلاقانه در طراحیعوامل موثر در طراحی داخلیدکوراسیون داخلی در شیرازطراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیرازمعماری در شیرازاجرای دکوراسیون داخلی در شیرازاصول و قوانین طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه