تاسیسات و سازه در معماری

کف سازی ساختمان در شیراز

کف سازی ساختمان در شیراز

کف سازی ساختمان در شیراز
کف سازی یکی از مقولات مهم در پروژه های عمرانی به خصوص ساختمان سازی است. همیشه بعد از تسطیح کف، باید روی آن کف سازی انجام گیرد تا هم به زیبایی و هم به دوام آن افزوده شود و قابل استفاده گردد. در این نوشتار قصد داریم در خصوص کف سازی ساختمان در شیراز صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ما در ایرانادکور، همواره در تلاشیم به روز ترین و کاربردی ترین متریال ها را برای ساختمان سازی یا دکوراسیون داخلی از جمله انواع کف‌پوش های رایج در ساختمان را به مشتریان معرفی کنیم.

کف سازی منزل

کف سازی چیست و چه کاربردی دارد؟

کف سازی یعنی ایجاد سطحی مناسب و قابل استفاده در یک ساختمان که علاوه بر دوام و زیبایی بایستی استانداردهای ایمنی لازم را نیز داشته باشد. برای تامین کارایی مورد نیاز، کف سازی مخصوص آن باید انجام شود. مقوله کف سازی نقشی بسیار مهم و موثر در ساختمان سازی دارد. از فضاهای داخلی نظیر آشپزخانه، راهرو، اتاق ها تا کف سازی محوطه های بیرون مثل حیاط و پارکینگ و پشت بام و … باید بسته به نیاز و کاربرد فضا به مف سازی مناسب اقدام کرد.

کف سازی منزل

عواملى مؤثر در انتخاب پوشش کف :

نوع زیر سازى

مقاومت در مقابل آتش سوزى و مواد شیمیایى

ایمنى و راحتى در حرکت (بدون سر خوردن)

نماى مناسب

هزینه ى ساخت و نگه دارى

سلیقه ى شخصى

کف سازی خانه

کف سازی بر روی خاک

گاهی ناپایداری خاک و جذب آب های زیرزمینی باعث نشت آب در آن می شود و زمین ترک خورده برآمدگی هایی در کف به وجود می آید. به همین دلیل کف سازی باید از استحکام لازم در برابر رطوبت برخوردار باشد و بر روی یک سطح تراز صورت گیرد. خوب است بدانید حتی اگر سطح زیر کف سازی دارای شیب کمی باشد، کیفیت کف سازی قطعاً افت پیدا می کند و هزینه های آن بشدت بالا می رود. در ادامه سه نوع زمین برای کف سازی ساختمان در شیراز را معرفی می کنیم.

کفسازی روی زمین مرطوب

از عایق های قیر و گونی در زمانیکه رطوبت زمین بالا باشد و با سنگ ها نتوان از نفوذ رطوبت جلوگیری کرد استفاده می گردد. برای قیر و گونی کردن اول قلوه سنگ ها، شن های ریز و بتن ریزی را پیش از قیر و گونی بکار ببرید و سپس یک لایه ملات ماسه و سیمان بر روی سطح کشیده شده و پوشش نهایی قیر را روی آن اعمال کنید.

کف ستزی

کف سازی روی زمین نیمه خشک

در زمین های نیمه خشک به اندازه ۲۵ سانتی متر بلوکاژ کار شده، و در ادامه بتن ریز ۱۰ سانتی متری اجرا خواهد شد. بعد از آن سطح را با ملات ماسه سیمان پوشش داده و در آخر پوشش مورد نظر روی سطح آن قرار می گیرد.

کف ساختمان

کف سازی روی زمین خشک

در کف سازی روی زمین خشک و فاقد رطوبت تنها کافیست یک لایه بتن با ضخامت ۱۰ سانتی متر بریزید و بعد از ویبره سطح آن را صاف نمایید. این کف سازی را می توان به صورت بتنی استفاده نمود و یا طبق سلیقه از پوشش های متنوع برای آن استفاده کرد که این پوشش شامل سنگ فرش، پارکت، موزائیک، ملات سیمان و … می باشد. مقالات زیر هم می تواند کاربردی باشد:

enlightenedبهترین برند کف پوش

enlightenedاجرای کفپوش برای آشپزخانه

enlightenedاجرای کفپوش ارزان در شیراز

کف سازی

سخن پایانی ایرانادکور

ما در ایرانادکور با سابقه ای 10 ساله در کنار شماییم تا برترین کف سازی ساختمان در شیراز و جنوب ایران را برایتان اجرا نماییم. کافیست با شماره های ما در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.  جدیدترین کف پوش پذیرایی پیش تر در همین سایت بررسی شده است.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

کف سازی خشککف سازی مرطوبقیر و گونیکف سازی ساختمان

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه