دکوراسیون

طراحی داخلی در معماری سنتی ایران

طراحی داخلی در معماری سنتی ایران

طراحی داخلی در معماری سنتی ایران
طراحی داخلی در تمام ملل غربی و شرقی از اهمیت بسیاری برخوردار است و همیشه معماران از طرح‌ها و ایده‌های بسیاری در طراحی داخلی استفاده می‌کردند.

تاریخ: 1398/10/2

معماری و دکوراسیون داخلی به عنوان طراحی هدفمند فضاهای داخلی و ساماندهی فضاهای داخلی یک ساختمان به منظور استفاده بهینه کاربران آن فضا همیشه و از دیرباز در زندگی آدمی با او همراه بوده است. نمونه‌های بارز این موضوع در مصر باستان وجود داشته است که همواره توجه ویژه‌ای به آرایه‌بندی فضاهای داخلی داشته‌اند و همواره در تمامی فضاهای خود از نقاشی‌ها و تندیس‌های گران قیمت استفاده می‌کردند. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و آشنایی با معماری خانه ایران قدیم همواره آماده ارائه بهترین خدمات طراحی و اجرای دکوراسیون منزل ایرانی به شما همراهان گرامی است. با ما همراه باشید.

دکوراسیون مصری

دوران رنسانس

در این دوران نیز همانند دیگر دوره‌های تاریخ به طراحی و دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار می‌دادند و معماران هم همگام و همراه با سایر هنرمندان به دنبال تولید فضاهای معماری متفاوت بودند. در دوران رنسانس نیز توجه به فضاهای داخلی اهمیتی کمتر از زیبایی کل بنا نداشت. نقاشی‌های میکل آنژ مانند آنچه در سینسیناتی دیده می‌شود، از این قبیل طراحی‌های داخلی است که یک هنرمند نقاش سعی بر فضاسازی داخلی کرده است. اهمیت این موضوع را می‌توان در همین مرحله درک کرد. تاریخچه معماری در ایران نیز بسیار کهن و باارزش می‌باشد.

دکوراسیون رنسانس

دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی

در ایران نیز توجه به فضاهای داخلی در کنار نمای اصلی و خارجی ساختمان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. در مجموعه عظیم تخت جمشید که برای ساخت آن تمام هنرمندان و صنعتگران خبره دنیا به ایران آورده شدند، حجاری‌های زیبا و باشکوهی در کل بنا دیده می‌شود که همین امر نشان‌دهنده جزئی تحکیم‌کننده در فضاهای داخلی است. کاخ‌های بزرگ هخامنشی در پاسارگاد، تخت جمشید و شوش علاوه بر اینکه شاهکار معماری هستند، از جنبه هنرهای تزئینی و دکوراسیون داخلی نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند. حجاری‌های این کاخ‌ها در کمال دقت و ظرافت و همچنین زیبایی بی‌نظیری انجام گرفته است و کلیه جزیات بر روی سنگ‌ها حجاری شده است. معماری پاسارگاد و باغ‌های پاسارگاد نمونه‌ای از این شاهکارهای معماری هستند.

دکوراسیون سنتی ایرانی

در ملل شرقی نیز علاقه به دکوراسیون داخلی زیبا کاملاً آشکار است. مبلمان و تزینات چینی، فرش‌های ایرانی، صدف‌کاریهای ژاپنی و مجسمه‌های زیبا همگی نشان از ذوق هنری و علاقه این ملت‌ها به دکوراسیون داخلی است.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی سنتی

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، فرهنگ ایرانی بسیار غنی و گسترده است و انسان می‌تواند حتی در دنیای امروزی نیز از دکوراسیون داخلی سنتی نیز بهره ببرد. برای مثال شیشه‌های رنگی در دکوراسیون داخلی سنتی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. در مقاله معرفی انواع فضاهای خانه سنتی به بررسی فضاهای یک خانه سنتی پرداختیم. در خانه‌های مدرن امروزی می‌توان بخشی از خانه را به تزیینات یا دکوراسیون داخلی سنتی اختصاص داد. از شیشه‌های رنگی می‌توان برای تزئینات بخشی از خانه استفاده کرد و حال‌ و هوای صمیمی و آن دوران را به خانه‌های امروزی بازگرداند.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل همواره آماده ارائه خدمات به شما همراهان گرامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی سنتیطراحی و اجرای دکوراسیون داخلیدکوراسیون داخلی سنتیاجرای دکوراسیون منزل ایرانی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه