مقالات تخصصی معماری

اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز

اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز

طراحی دکوراسیون داخلی در شیراز

اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز بعد از طراحی تمام مراحل صورت میگیرد ، ما در ایرانادکور در کنار شماییم تا آنچه نیاز شما برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی است را به بهترین وجه ممکن عملی کنیم ، کارشناسان ما بعداز بازدید از محل شما و شنیدن تمام آنچه در ذهن دارید ، بهترین راه حل ها برای کاربردی تر شدن فضا و صد البته زیبا شدن آن را به شما پیشنهاد می دهند ؛ رضایت مراجعه کنندگان و مشتریان ما پشتوانه ما در طی سالیان ارائه خدمات در استان فارس و جنوب کشور بوده است.

enlightenedدعوت می کنیم مقاله بازسازی منزل و آپارتمان در شیراز  را در کنار این محتوا بخوانید تا با اصول اساسی  بازسازی منزل مسکونی آشنا شوید.

هدف از طراحی داخلی چیست ؟

طراحی داخلی به مجموعه ای از فعالیت ها که در جهت استفاده بهینه از تمامی بخش های داخلی یک فضا و یا ایجاد تغییراتی در شکل و فرم فضا های داخلی صورت میگیرد گفته می شود ؛ این تغییرات می توانند ظاهری بوده و عناصری مانند چیدمان، نور و رنگ را در بر بگیرند و یا ممکن است تغییر کاربری ، بازسازی و نوسازی فضا به جهت سهولت استفاده و کاربردی تر کردن فضا باشد.

هدف از طراحی داخلی چیست ؟ در واقع فضایی که در اختیار داریم را باید بتوانیم به زیباترین شکل ممکن و کاربردی ترین حالت آن طراحی کرده و سپس اجرا کنیم و این ساده ترین جمله در خصوص هدف طراحی داخلی است.

هدف از طراحی داخلی چیست ؟

فرایند طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز

پروسه  طراحی داخلی منزل که تخصص ما در ایرانادکور است ، یک روش و قاعده کلی دارد که از بازدید شروع شده و پس از شنیدن نیاز های کارفرما و بررسی تمام باید و نباید های هنری و فنی به ارائه طراحی اولیه می انجامد ، طراحی های ما بصورت سه بعدی و با اخرین نرم افزار های روز دنیا ارائه می شود تا شما بتوانید تصور درستی از آنچه قرار است اجرا شود را داشته باشید ، معمولاً از مشتری دعوت می‌کنیم تا در دفتر دکوراسیون داخلی در شیراز حضور یابد و پیش از اجرا تمامی نکات را با دقت و ظرافت بررسی می کنیم.

بعد از بازنگری ها و اصلاحات چند مرحله ای و اخذ تاییدی نهایی از کارفرما و گرفتن مجوزهای احتمالی لازم ، اجرای دکوراسیون داخلی آغاز می شود و به این شکل یک پروژه موفق دیگر با موفقیت به اتمام میرسد.

اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز وقتی مناسب باشد می‌تواند احساس رضایت نسبی از فضای مورد نظر را بیشتر کند و این موضوع می‌تواند برای افراد یک خانواده به عنوان خاطره ای خوب دلنشین و حتی پیروزی تلقی می شود.

اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز توسط معماران حرفه‌ای ایرانادکور با روش خاص خود پس از طی کردن روند طراحی معماری انجام می شود ؛ سال‌ها تجربه کار و انجام پروژه های مختلف تجربیاتی را در اختیار تیم تخصصی ما قرار داده تا بتوانیم برای طراحی یک اثر معماری و یا اجرای آن بهترین را انجام دهیم.

ایرانادکور به عنوان بهترین شرکت دکوراسیون داخلی منزل در شیراز میکوشد تا تمامی خدمات مجموعه را به طور کامل به مشتریان عزیز خود ارائه دهد.

برای دستیابی به یک طراحی دکوراسیون داخلی خوب ، تفاوتی ندارد که ما در چه مکانی زندگی می کنیم به دور از ابعاد و اندازه ما باید بتوانیم یک طراحی دکوراسیون داخلی عالی را برای اطراف خود پیاده سازی کنیم.

معمولاً این امر نیازمند به یک دکوراتور منطقی و خوش سلیقه دارد ؛ حتماً نیاز نیز هزینه های گزافی را برای دکوراسیون داخلی خود خرج کنیم.

کافیست بتوانیم بهترین حالت ها را با همان بودجه‌ای که در اختیار داریم اجرا کنیم و چه بسا در فضاهای کوچک و با هزینه‌های اندک پروژه های بسیار زیبا و دلنشین اجرا شده است. ما در ایرانادکور  از این گونه پروژه ها بسیار داشته ایم!

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی

درباره سبک در دکوراسیون داخلی که صحبت به میان می آید ، تعاریف و ترید هایی در بین افراد مختلف شکل میگیرد ، برخی حتی خودشان نمیدانند چه سبکی را دوست دارند چون سبک های دکوراسیون داخلی را بدرستی نمیشناسند تا سلایق خود را با آن تطبیق بدهند ، بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات خود را در خصوص سبک دکوراسیون بالا ببرید تا بدانید چه می خواهید!

برای اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز در مرحله اول باید سبک مشخصی را انتخاب کنید در ادامه به شما کمک می کنیم که انتخاب سبک دکوراسیون داخلی را به بهترین شکل انجام دهید پس با ما همراه باشید.

سبک دکوراسیون مدرن

یکی از پرطرفدارترین انواع سبک طراحی داخلی ، دکوراسیون سبک مدرن است. در این سبک ، بیشتر از خطوط شکسته و اشکال هندسی استفاده می شود این سبک تقریبا ساده است و خبری از زرق و برق و المان های چوبی منبت کاری شده در آن نیست ، در سبک دکوراسیون مدرن به ایجاد فضا و کاربردی ساختن فضا و لوازم توجه می گردد.

در این سبک با اینکه حداقل رنگ ها استفاده می شوند اما می توان از برخی رنگ های تند هم استفاده کرد ، رنگ غالب در این سبک سفید است و سادگی در سبک مدرن موج میزند ، وسایل و لوازم اضافی که فقط جنبه دکوری دارند استفاده چندانی در این سبک ندارد و این سوال مطرح است که ایا این المان کاربردی دارد اگر پاسخ خیر بود آن المان حذف می شود. ترکیب چوب به ساده ترین صورت می تواند در کنار سایر متریال ها قرار گیرد.

طرح های گل و مرغ و یا بته جقه ایرانی در این سبک جایگاهی ندارد و به جای آن برای فرش کردن زمین می توان از قالیچه هایی با سبک های هندسی و منظم استفاده کرد.

سبک دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون کلاسیک 

در این سبک دکوراسیون داخلی به جزییات توجه بسیار می شود ، همه چیز دارای پیچیدگی است و باید رمز و راز هر یک را کشف کنید ، از منبت های پیچیده تاج مبل ها تا گل های سنتی فرش ها این سبک بسیار مجلل و با شکوه است و برای افرادی که خانه های بزرگ دارند توصیه می شود ،  چوب ، متریال اصلی سبک کلاسیک است ، رنگ چوب‌ها اصولاً تیره است و از رنگ‌های تند زیادی استفاده می گردد.

خطوط منحنی زیادی در خانه به چشم می خورد . برای مبلمان از پارچه‌های مخملی، ابریشمی و گلدوزی‌شده استفاده می‌شود. در طراحی مبلمان به جزییات توجه می‌شود. کابینت ها هم کاملا چوبی و یا در سبک ممبران هستند که کنده کاری ها و اجزای اضافه طلایی و نقره ای و یا جدیدا پتینه کاری های طلایی ظریف دارند.

پرده‌ها چندلایه و با طرح‌های آویزدار و سنگین هستند. فرش‌ها و کوسن‌های زیادی در این سبک استفاده می‌شود. به تزیینات بسیار اهمیت داده می‌شود و از گلدان‌ها، شمعدانی‌ها و آینه‌های بزرگ و براق می توان استفاده کرد.

سبک دکوراسیون کلاسیک

سبک دکوراسیون مینیمال

سبک طراحی داخلی مینیمال یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون امروزی در بین جوانان است. این سبک در واقع ساده شده سبک مدرن بوده و زیر شاخه آن به حساب می آید. در این سبک از مبلمان بسیار ساده استفاده می‌ کنند ، حداقل وسایل و حداقل وسایل دکوری در این خانه های دیده می شود ، اولین حسی که از دیدن این خانه ها میگیرید آرامش و خلوتی بسیار زیاد آن است ، فضاهای خالی از وسایل بخوبی به چشم می آیند ، همه چیز به صورت پایه ای و در ساده ترین حالت ممکن است. خطوط کاملا صاف و به دور از هر گونه پیچیدگی هستند.

هر آن چه غیرضروری است از فضا حذف می‌شود و اجازه داده می‌شود تا فضای خالی خود را نشان دهد. اصولاً از رنگ‌های سیاه و سفید در این سبک استفاده می‌ گردد. افراد وسواسی از طرفداران پر و پا قرص این سبک هستند چراکه تمیز کردن چنین فضایی بسیار ساده تر است!

سبک دکوراسیون مینیمال

سبک دکوراسیون سنتی ایرانی

این سبک هم شاخه از سبک کلاسیک است که در هر کشور و منطقه بسته به المان ها و متریال های موجود تعریف می شود ، در دکوراسیون سنتی ایرانی شما باید بتوانید به بیننده حس ایرانی بودن خود را نشان دهید ، پس ابتدا نیاز است ایران و ایرانیان باستان را بهتر بشناسید ، آینه کاری ، استفادها ز رنگ های فیروزه ای ، قرمز لاکی ، زرد کهربایی ، بهره گیری از وسایلی مانند سماور ، فرش های اصیل ایرانی ، مبلمان مجلل ایرانی ، پرده های مخمل با نقش و نگار های بته جقه و گل و مرغ می تواند این سبک را القا کند.

سبک های بسیار دیگری در بحث دکوراسیون داخلی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز وجود دارد که توضیح آن ها ممکن است شما را گیج کند ، تا همین جا قطعاً متوجه شده اید که تمایل شما بیشتر به کدام سمت و سو است.

البته شما همیشه می توانید از سبک های تلفیقی هم استفاده کنید ، شاید شما کلا سبک مدرن را دوست دارید اما از حضور المان های اصیل ایرانی در خانه تان لذت می برید ؛ چه کسی مانع شماست؟ هیچ کس پس چرا خواست خود را اجرا نمیکنید؟پس مهمترین معیار سلیقه شماست چراکه این شمایید که میخواهید در فضای خانه راه بروید و زندگی کنید و باید از لحظه لحظه آن لذت ببرید ؛ یادتان باشد شما می توانید همه چیز را در هم شکسته و به سلیقه خودتان احترام بگذارید! اما وقتی سبکی را با اصول آن رعایت می کنید هم زیبایی چشمگیری حاصل می شود که به خانه شما شخصیت خواهد داد.

سبک دکوراسیون سنتی ایرانی

طراحی دکوراسیون داخلی در شیراز

خانه محیطی را فراهم می‌کند که در آن اتفاقات شاد و غم انگیز رخ می دهد در هر خانه ای می توان گفت طراحی دکوراسیون داخلی مخصوص به خود را دارد که به نوعی نشان‌دهنده شخصیت و درون اعضای آن خانه می باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی مطمئناً تأثیر بسزایی در روند و چگونگی زندگی افراد خانواده خواهد داشت اگر تا به حال به طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود بی تفاوت بوده اید و به سادگی از کنار آن گذشت اید حال شاید وقت آن است تا نگاهی خاص و ویژه به  آن داشته باشید.

اگر تصمیم به این تغییرات در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود گرفتید بهتر است نکات و اصولی را که در مقالات پیشین به آنها پرداخته ایم را بشناسید و آنها را رعایت کنید.

شاید بتوانید با دیدن ژورنالها و یا مطالعه مقالاتی در سایت‌های مختلف ، اطلاعات خوبی در مورد دکوراسیون داخلی جمع آوری کنید اما اگر می‌خواهید محیطی بدون نقص داشته باشید حتماً باید یک طراح دکوراسیون داخلی به شما در این زمینه کمک کند.

پس از طراحی هم نوبت به اجرای آن است اگر طراحی با ایراداتی همراه باشد و در اجرا پررنگ تر و بیشتر خود را نشان خواهد داد.

دکوراتورهای حرفه‌ای در شیراز

شما در صورتی که از دکوراتورهای حرفه‌ای برای اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز استفاده کنید آنها با بررسی فضایی که در اختیار دارید بهترین پیشنهاد را به شما خواهند داد. یک شرکت دکوراسیون حرفه‌ای با داشتن کارشناسان مجرب در زمینه دکوراسیون داخلی به فضایی که در اختیار دارید را پوشش می دهند و آنها کم رنگ تر جلوه می کنند و نقاط قوت فضا را با استفاده از طراحی و رنگ پررنگ به نمایش می‌گذارند.

همچنین این امکان برای شما فراهم است که طرح خانه خود را قبل از هر گونه اقدام عملی ببینید و از اشتباهات و دوباره کاری ها جلوگیری کنید ؛ به این ترتیب در هزینه شما هم صرفه جویی خواهد شد.

دکوراتورهای حرفه‌ای در شیراز

اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز چگونه است؟

در هنگام ورود به ساختمان اولین چیزی که به چشم می آید نوع ورودی و سبک طراحی آن است بنابراین طراحی ورودی دکوراسیون داخلی منزل یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اجرای دکوراسیون داخلی که با استفاده از رنگ‌های شاد و روشن می تواند حس خوشامدگویی و صمیمیت خوبی را به فرد وارد شونده منتقل کند.

برای انتخاب رنگ دیوارهای داخلی نیز بهتر است از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کنید که اگر بخواهید وسایل منزل خود را عوض کنید با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید.

همچنین انتخاب کاغذ دیواری باید بر اساس نوع و سبک دکوراسیون منزل شما انجام شود نوع چیدمان مبلمان و نورپردازی و نحوه استفاده از نور خورشید در طول روز و بسیاری از نکات در اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز مهم است.

اجرای دکوراسیون داخلی پذیرایی در شیراز

ما در ایرانادکور  به شما در طراحی چیدمان دکوراسیون داخلی خانه کمک می‌کنیم از جمله چیدمان های مورد توجه در تمام خانه‌ها چیدمان و دکوراسیون سالن پذیرایی می باشد ما ایرانی ها و به خصوص شیرازی ها مهمان نواز هستیم بهترین امکانات خانه را در سالن پذیرایی خود برای مهمان فراهم می‌کنیم با این وجود و طبق رسم و گذشت دکوراسیون سالن پذیرایی بیش از هر جای دیگر خانه باید مورد توجه قرار گیرد تا زیبایی خانه را دو چندان کنند.

داشتن گرانترین و لوکس ترین مبلمان و وسایل دکوری بدون توجه به نکات مهم طراحی ، فضای شما را آشفته و درهم و برهم نشان خواهد داد وقتی هارمونی و زیبایی بصری را در نظر نگیرید و به سبک خانه تان توه نکنید ، روح و روان شما و مهمانان بهم خواهد ریخت چرا که هر کدام از وسایل اطراف شما فرکانسی تولید می کند وقتی این امواج و انرژی ها همسو نباشند مغز هم از دریافت نظم در بین آن ها درمانده شده و به بی نظمی رای می دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه راه هایی برای زیبا تر کردن پذیرایی خانه شما بایستی رعایت شود.

اجرای دکوراسیون داخلی پذیرایی در شیراز

ایجاد نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون پذیرایی

مهمترین کاری که باید بکنید ایجاد یک نقطه کانونی در سالن پذیرایی است ؛ یکی از المان های سالن پذیرایی را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید و بقیه اجزای دکوراسیون را بر مبنای آن انتخاب کرده و چیدمان کنید. نقطه کانونی می تواند پرده ، فرش، شومینه، مبل ،لوستر یا یک سمت از دیوار سالن پذیرایی با طراحی بسیار خاص در نظر گرفته شود ، نقطه کانونی دقیقا همین المانی است که هر شخص تازه واردی که تا حالا خانه شما را ندیده وقتی از در وارد می شود به آن نظر خواهد داشت.

اگر خودتان به وسایل خانه عادت کرده اید از دوست و یا آشنایی بخواهید به خانه شما وارد شود و به شما بگوید یه چیزی در اولین لحظه توجه او را جلب کرده.

اما اگر تازه می خواهید دکوراسیون پذیرایی از نو طراحی و اجرا کنید خودتان تصمیم بگیرید که چه چیزی نقطه کانونی باشد ، معمولا مبلمان گزینه خوبی است.

رنگ دیوار پذیرایی

رنگ دیوار خانه روح و طراوت خانه است سطح بزرگی به نام دیوار که انتخاب رنگ و طرح آن بسیار بسیار مهم است ؛ کوچکترین اشتباهی ممکن است همه چیز را خراب کند ،  رنگ های ساده ،  همه پسند و تقریبا خنثی همیشه انتخاب های بهتری هستند چراکه رنگ دیوار و یا کاغذ دیواری و یا هر نوع پوشش دیگر را نمیتوان به سادگی تغییر داد ، مقالات زیادی در همین سایت در این خصوص نگارش شده که با جستجو در سایت می توانید به راحتی آن ها یافته و مطالعه کنید.

رنگ دیوار پذیرایی

انتخاب فرش سالن پذیرایی

اگر فرش شما نکته کانونی دکوراسیون پذیرایی نیست باید از رنگ و بافت المانی که به عنوان نقطه کانونی انتخاب کرده اید پیروی کند ، مثلا اگر نقطه کانونی شما مبلمان است ، فرش باید کاملا با مبلمان شما هم سبک باشد و کاملا با آن هماهنگ شود. نمیتوانید مبلمان مدرن زرد و سفیدی تهیه کرده و سپس یک فرش لاکی ایرانی را بین آن پهن کنید ! تصور این صحنه هم آزار دهنده است!

انتخاب فرش های شلوغ و پر نقش نگار برخلاف تصور همه، انتخاب مناسبی نخواهد بود و جلوه خوبی در دکوراسیون ندارد. مگر اینکه فرش شما نقطه کانونی دکوراسیون پذیرایی باشد و در سبک سنتی و کلاسیک بخواهید جلال و شکوهی به خانه دهید که حتی در همان صورت هم باید مبلمان خود را از رنگ غالب فرش و به صورت بسیار ساده تر انتخاب کنید گلها و منبت های مبل در کنار فرشی شلوغ و کار شده چشم هر بیننده ای را خسته می کند.

فرش را کوچکتر از اندازه سالن پذیرایی خود در نظر بگیرید فرش های به هم چسبیده که فضای خالی بینشان نیست کل دکوراسیون خانه را نابود می کنند و صد البته فرش ها و قالیچه های بسیار کوچکی که پای مهمان روی سرامیک سرد و یا هر کف پوش دیگری قرار بگیرد هم مناسب نیست ، دقت کنید لبه های فرش باید 13 تا 45 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.

همیشه به یاد داشته باشید پایه های جلویی مبل باید روی فرش باشد و پایه های پشتی آن روی کف سالن شما ! پس بر خلاف نظر برخی که سالن را پر از قالیچه های قد و نیم قد می کنند ، فرش باید پوشش خوبی به سالن بدهد.

انتخاب فرش سالن پذیرایی

نورپردازی پذیرایی

امروزه نورپردازی یکی از بخش های لازم و ضروری در هر پذیرایی است ، نورپردازی فضا، در زیباتر کردن هر چه بیشتر دکوراسیون شما تاثیر به سزایی دارد. سعی کنید برای نورپردازی سالن پذیرایی از ترکیب رنگ نور سفید و زرد استفاده کنید رنگ های دیگر زیبایی چندانی به فضای شما نخواهند داد ، استفاده از شلنگ های نوری هفت رنگ که مدام نورشان عوض می شود شاید در ابتداهیجان انگیز به نظر برسند اما تحسین هیچ بیننده ای را بر نخواهد انگیخت!

اگر به رنگ های خاص مانند صورتی و آبی در نورپردازی علاقه دارید میتوانید آن را پشت کنتر و یا درون درب های کابینت به صورت موردی استفاده کنید ولی لطفا از این موضوع که نورهای هالوژن ها یا خطوط نوری را صورتی و آبی کنید صرفه نظر کنید! با سپاس فراوان!!!

نورپردازی با آباژورها برای مهمانی شب جلوه سالن شما بالاتر می برد. اباژورهای بسیار شیکی در بازار وجود دارد که شما می توانید بسته به سبک خانه تان از آن ها استفاده کنید.

نورپردازی پذیرایی

انتخاب مبلمان پذیرایی

در بیشتر موارد این مبلمان پذیرایی شماست که سبک کل خانه را تعیین می کند!

چیدمان مبلمان در دکوراسیون پذیرایی را به گونه ایی انجام دهید که در رفت آمدها دچار مشکل نشوید.

اندازه مبل را متناسب با اندازه پذیرایی در نظر بگیرید ، منظره مبلهای بسیار بزرگ در فضایی کوچک واقعا سرسام آور است ، مبلمان کوچک هم در سالن بزرگ هیچ جلوه ای نخواهد داشت.

تلاش کنید مبلمان خود را از رنگ هایی انتخاب کنید که براحتی بتوانید سایر لوازم خانه را با آن هماهنگ کنید ، یک مبلمان آبی فیروزه ای در سبک کلاسیک با چه فرشی ست خواهد شد؟!!!

برای انتخاب هرچیز دیدی کلی به خانه داشته باشید ، ممکن است خود مبل به تنهایی بسیار زیبا و شکیل و خاص باشد اما آیا با سایر لوازم شما هماهنگ خواهد شد؟ آیا می توانید هارمونی خوبی با خرید این وسیله ایجاد کنید؟

انتخاب مبلمان پذیرایی

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه یکی از بخش‌های مهم در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید که معمولاً تمامی افراد خانواده از این فضا استفاده می‌کنند ولی بانوی منزل بیشترین وقت خود را در آشپزخانه سپری می‌کند. اگر قرار است تا آشپزخانه به عنوان قلب خانه در نظر گرفته شود، بنابراین نباید از اهمیت طراحی و اجرای دکور آشپزخانه غافل شد.

سبک مدرن در آشپزخانه 

آشپزخانه با توجه به فضای همیشه زنده و پر رفت و آمد در خانه در اصل لقب قلب خانه را به خود اختصاص داده است. دکوراسیون آشپزخانه مدرن باید به طور پیوسته نیازهای متغیر ما را برآورده کند و علاوه بر در اختیار گذاشتن یک فضای کاربردی در آشپزخانه، همواره از نظر زیبایی شناسی نیز این احساس انسان را برآورده کند.

آشپزخانه فضایی کاربردی است، از این رو باید از نظر زیبا شناختی لذت بخش بوده و فضایی دلنشین و گرم برای افراد را فراهم کند. دکوراسیون آشپزخانه مدرن شامل تبدیل ایده‌های شما به یک طراحی آشپزخانه مدرن است.

انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه 5

رنگ بدنه در آشپزخانه به سبک مدرن اغلب با پایه‌ای خنثی از چوب یا مشکی و سفید آغاز می‌شود و سپس رنگ‌ها و پرده‌های برجسته‌ای را می‌توان در کنار این عناصر ترکیب کرد تا یک تفاوت چشمگیر در دکور آشپزخانه ایجاد گردد.

اخیراً بیشتر رنگ‌ها در آشپزخانه مدرن به سمت پرده‌های تیره با ترکیب‌هایی از رنگ طلایی و مسی تغییر کرده است. علاوه بر این، در دکوراسیون آشپزخانه مدرن باید به دنبال دستیابی به شخصیتی پررنگ در آشپزخانه حرکت کرد، مانند ترکیب لوازم زیبا با فضای ذخیره سازی خلاقانه، ایجاد کابینت‌های جزیره‌ای و جلوه دادن دستگیره‌های چشمگیر روی کابینت‌های آشپزخانه، همگی در راستای رسیدن به دکور آشپزخانه مدرن هستند.

انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه 2

سبک کلاسیک در دکوراسیون آشپزخانه

ویژگی اصلی هنر کلاسیک در اصل نوستالژی بودن در طراحی داخلی و دیزاین می‌باشد. این ویژگی در سبک کلاسیک کاملاً نمایان و بارز می‌باشد. برای مثال در آشپزخانه کلاسیک، استفاده از کابینت ممبران کلاسیک و یا کابینت چوب کلاسیک با طرح و نقش‌های مختلف ساده و پیچیده بر روی کابینت از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌ها به حساب می‌آید.

استفاده از کابینت حالت ساده و زاویه دار مدرن در این سبک اصلاً وجود ندارد. پاخورها و تاجهای پرنقش و یا ‌های دارای معرق و منبت و همچنین درب‌هایی که سطح بالشی شکل و منحنی دارند از مشخصه‌های طرح های کلاسیک در کابینت آشپزخانه به حساب می‌آید.

انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه 1

در حالت کلی کابینت آشپزخانه به سبک کلاسیک به چهار دسته متفاوت تقسیم‌بندی می‌گردد. این چهار سبک شامل: کابینت کلاسیک چوبی، کابینت کلاسیک ممبران، کابینت کلاسیک روکش چوب و کابینت کلاسیک رومی می‌باشد.

هر کدام از این چهار سبک کابینت در دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک دارای خصوصیات و مشخصات منحصر به فرد خود می‌باشد که افراد می‌توانند با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برای خرید کابینت و سلیقه شخصی خود به انتخاب بهترین گزینه بپردازند. شلف دیواری آشپزخانه نیز در تمامی سبک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه 3

بعد از انتخاب سبک دکوراسیون آشپزخانه باید توجه داشته باشید که تمامی عناصر موجود در آشپزخانه نیز باید با سبک آشپزخانه همسو باشند و آشفتگی در طراحی داخلی و دیزاین آشپزخانه به چشم نخورد. اگر شما نیز به دکوراسیون آشپزخانه منزل خود اهمیت می‌دهید و تلاش می‌کنید تا بهترین سبک را انتخاب کنید،

انواع سبک های دکوراسیون آشپزخانه 4

طراحی سقف آشپزخانه

فرقی نمی‌کند که متراژ آشپزخانه منزل شما کم باشد یا زیاد؛ در هر صورت استفاده از کناف سقف آشپزخانه می‌تواند یک عنصر بسیار جذاب و کاربردی در دکور آشپزخانه به حساب بیاید.

در هنگام طراحی و اجرای کناف سقف آشپزخانه باید توجه داشته باشید که طرح و مدل کناف سقف آشپزخانه باید مکمل و در ادامه طرح کناف سقف سالن پذیرایی طراحی و اجرا شود. نباید کناف سقف آشپزخانه دارای طرحی جداگانه و متفاوت از طرح کناف سالن پذیزایی را دارا باشد.

اگر اپن آشپزخانه منزل شما نیز به شکل جزیره‌ای است، رعایت این نکته از ضروریات ‎به حساب می‌آید. همچنین اگر به طرح‌های جذاب و متفاوت برای سقف آشپزخانه علاقه دارید، به راحتی می‌توانید از ترکیب کناف و سی ان سی بهره ببرید. انتخاب مدل سقف کاذب کناف مناسب برای آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

کناف سقف آشپزخانه 1

نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی بخش مهمی از طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هر قسمت از یک منزل مسکونی به حساب می‌آید. یک نورپردازی مناسب در فضای آشپزخانه می‌تواند تفاوت و زیبایی خاص و متفاوتی را در دکوراسیون آشپزخانه به ارمغان بیاورد.

معمولاً ممکن است فضای آشپزخانه به اندازه کافی از نور طبیعی خورشید بهره نبرد، در این حالت استفاده از انواع مختلف نورپردازی سقف آشپزخانه می‌تواند یک ایده بسیار هوشمندانه به حساب بیاید. طراحی بخش‌های مختلف واحد مسکونی دارای اصول متفاوتی در نورپردازی می‌باشند.

بهترین لوستر آشپزخانه مدرن

جانمایی لوازم برقی در آشپزخانه

اجاق گاز، یخچال و ماشین لباسشویی از سه عنصر مهم در آشپزخانه به حساب می‌آیند و به همین دلیل جانمایی این عناصر در آشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد. بهترین محل برای قرارگیری اجاق گاز، سینک ظرفشویی و یخچال در حالتی می‌باشد که این سه عنصر با یکدیگر بتوانند یک مثلث را ایجاد کنند.

این مثلث به مثلث کار معروف است و در صورت رعایت این نکته در آشپزخانه می‌توان نهایت استفاده را از فضای آشپزخانه برد. آشپزخانه می‌تواند دارای اشکال و فرم‌های متنوعی باشد. این فرم‌ها عبارتند از: آشپزخانه تک دیواره، آشپزخانه راهرویی، آشپزخانه U شکل و آشپزخانه جزیره‌ای. در حالت کلی به غیر از آشپزخانه تک دیواره، به راحتی می‌توان در دیگر مدل‌های آشپزخانه، از قانون مثلث کار بهره برد.

انواع مدل آشپزخانه

انتخاب کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه از مهم‌ترین و بارزترین عنصر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به حساب می‌آید. بهترین روش این است که قبل از انتخاب مدل، طرح و رنگ کابینت آشپزخانه، اطلاعات دقیقی از انواع مدل‌های کابینت آشپزخانه داشت و با آگاهی کامل دست به انتخاب زد.

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه قبل از اجرا دارای مزیت‌های بسیاری می‌باشد. طرح سه بعدی کابینت آشپزخانه، باعث می‌شود تا شما درک بهتری از تعداد کابینت‌ها در آشپزخانه و نحوه قرارگیری کابینت‌ها در فضای آشپزخانه به دست آورید. در هنگام طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه، به دلیل اینکه با توجه به اندازه‌های دقیق فضا طراحی انجام می‌شود، اطلاعات دقیقی را نیز در اختیار کارفرما و طراح قرار می‌دهد.

کابینت طوسی 12

دکوراسیون داخلی اتاق خواب در شیراز

اتاق خواب در دکوراسیون منزل پناهگاهی امن و خصوصی برای استراحت و خواب و کارهای شخصی محسوب می شود ، هنگامی که خسته در پایان یک روز سخت به اتاق خود میرویم و کارهای شخصی و استراحت می کنیم باید اتاق مان را دوست داشته باشیم.

مطالعه کتاب در آرامش و گذراندن زمان بدون دغدغه نیازمند طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی صحیح در اتاق است.

نحوه تزیین اتاق رنگ ها ، پارچه ها ، انواع متریال های به کار رفته در اتاق و در کل سبکی که برای طراحی آن در نظر می گیریم و روی خلق و خوی ما تأثیر خواهد داشت.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب در شیراز

دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی در شیراز

امروز طرح های مینیمال و مدرن برای سرویس بهداشتی چشم نواز و آرامش بخش هستند و در بسیاری از حمام ها و سرویس های بهداشتی استفاده می‌شوند خطوط ساده دکوراسیون ساده را به وجود می‌آورند و فضا را دور از بی نظمی و کثیفی نشان می دهند.

بنابراین حتماً برای سرویسهای بهداشتی از رنگ‌های روشن استفاده کنید و نیازی به جزئیات اضافه و غیر ضروری در دکوراسیون سرویس بهداشتی نداریم.

دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی در شیراز

طراحی دکوراسیون داخلی با نرم افزار

با خروجی خوب و واقعی که نرم‌افزار به شما می دهد قادر خواهید بود تمام فضای خود را قبل از اجرا تجسم کنید. در این نرم‌افزار ها تمامی متریال ها ، هارمونی ، فرم و رنگ تمام فضاها به خوبی قابل مشاهده است.

ضمن آنکه از موارد بسیار مهم در دکوراسیون داخلی تعیین نوع سبک است که با همین نرم افزارها می توان به راحتی آن را اجرا کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی با نرم افزار

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی مدرن در شیراز

بعد از بازدید  پروژه توسط مشاورین مجرب شرکت ایرانادکور ، جهت اجرایی کردن و تبدیل خواسته‌ها و ذهنیات کارفرما به واقعیت قبل از اجرا پروسه طراحی سه بعدی صورت می‌گیرد تا کارفرما طرح فضا منزل ، واحد تجاری ، کافه ، واحد اداری و غیره را قبل از آنکه اجرایی صورت بگیرد و هزینه‌ای به بار آید با استفاده از مدلسازی که توسط طراحان ما با استفاده از برنامه های مدل سازی صورت می گیرد ببیند.

پیش از اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز این امکان فراهم خواهد شد که کارفرما با دانستن شکل نهایی دکوراسیون و نیز هزینه و زمان دقیق آن تصمیم به اجرا بگیرد یا خیر.

هزینه اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز

تخمین دقیق هزینه توسط تیم ما ارائه می گردد و کارفرما آن را تایید و یا اصلاح می‌کند. ما به صورت جزئی تمام هزینه ها را اعلام خواهیم کرد و سپس عقد قرارداد انجام خواهد شد.

تیم تخصصی دکوراسیون ما در شیراز ایرانادکور تعهد و تخصص خود را در زمینه انجام دکوراسیون داخلی تضمین خواهد کرد.

برای حرکت از فاز طراحی به فاز اجرا ، انواع متریال ها و برندهای موجود در بازار به اطلاع کارفرما خواهد رسید.

از آنجا که رضایت نهایی و اطمینان خاطر مشتری پس از تحویل پروژه برای ما بسیار حائز اهمیت است پس در این مرحله با دقت و حساسیت خاصی تلاش می کنیم زمان پروژه ، انتخاب متریال ها و بهترین حالت نصب و اجرا دکوراسیون داخلی را به سرانجام برسانیم.

اولین مشکلی که سر راه اجرا قرار دارد موضوع بودجه است برخی افراد تصور شان بر این است که طراحی برای دکوراسیون منزل بسیار هزینه بالایی دارد و برخی هم برعکس فکر می‌کنند تغییرات و یا طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی بسیار کم هزینه و پیش  پا افتاده است.

گاهی آنقدر هزینه اجرای دکوراسیون داخلی خانه زیاد می شود که شاید قید آن را بزنید و تصمیم به فروش خانه بگیرید. خصوصاً در زمان بازسازی که این سوال مطرح است که آیا بهتر از خانه را بفروشیم یا سبک زندگی را تغییر داده و از ابتدا آن را بازسازی کنیم.

شرکت دکوراسیون داخلی در شیراز

ما در ایرانادکور به عوامل زیر اهمیت می دهیم:

عملکرد

عملکرد و نحوه استفاده از فضای داخلی اولین موردی است که در همان ابتدای کار باید به آن توجه کنید یک چهار دیواری می‌تواند به عنوان اتاق خواب نشیمن اتاق بچه آشپزخانه باشگاه ورزشی فروشگاه تعریف شود و این شما هستید که برای آن تصمیم می گیرید ؛ بنابراین عملکرد هر فضا کاملا در اختیار شماست.

افراد

نیازها و خواسته های یک خانواده پرجمعیت با یک خانواده خلوت با هم متفاوت است وجود کودکان در خانه حتی بر روی تزیینات هم تاثیر می‌گذارد ؛ هنگامی که شما یک کودک نوپا دارید شاید نتوانید وسایل شیشه ای و آیینه ای خود را چیدمان کنید.

آسایش

خانه ای که زیبا اما بدون آرامش باشد ، غیر قابل تحمل است در نظر گرفتن آسایش افراد در فضایی که در اختیار دارند بسیار حائز اهمیت است.

ویژگی ها

قبل از شروع دکوراسیون داخلی باید به میزان نور طبیعی ، منظره ای که افراد از اتاق می بینند و منظره ای که از داخل به بیرون نگاه می کنند را بررسی کنیم همه موارد ذکر شده از عوامل مهمی هستند که تغییر در آنها پس از اتمام کار امکان پذیر نیست. مثلا اگر برای اتاق کودک پنجره بزرگی را در نظر نگرفته باشیم دیگر بعد از آن امکان تغییر وجود ندارد.

نقشه

انجام پروژه داخلی چه در ساختمان نوساز و چه بازسازی یک ساختمان قدیمی با در نظر گرفتن شکل فضا و پیاده کردن نقشه آن انجام می‌شود.

کشیدن نقشه خیلی مهم و ضروری است و جزو اقدامات اولیه به حساب می‌آید ، نقشه نه تنها فضای قابل استفاده را پیش از اجرا به ما نشان می دهد بلکه به کمک آن می‌توانیم تعداد و اندازه وسایل مورد نیاز را نیز تعیین کنیم.

نور

وقتی نقشه مناسبی داشته باشیم نور طبیعی از هر جهت وارد خانه میشود ، جهت تهیه چراغ و روشنایی هم می توان محاسبه بهتری داشت.

سطوح

سطوح بزرگ خانه شامل سقف کف و دیوارها هستند که باید برای تمام آنها برنامه ریزی کنید از پرده گرفته تا کف پوش و دیوار پوش ها باید در هنگام طراحی و اجرا مورد توجه ویژه قرار گیرد ، اگر انتخاب ها اشتباه باشند خانه شلوغ و کوچک و بی نظم جلوه می کند.

 همچنین توصیه می کنیم مقاله سه روش جذاب برای طراحی داخلی آپارتمان مدرن را بخوانید تا بدانید یک آپارتمان مدرن چگونه طراحی می شود.

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه