دکوراسیون

سه قانون اصلی طراحی داخلی

سه قانون اصلی طراحی داخلی

سه قانون اصلی طراحی داخلی
اگر تازه ابتدای بحث طراحی داخلی هستید یا مدت‌هاست در این زمینه فعالیت دارید، یک مسئله است که همگی میتوانیم بر سر آن اتفاق نظر داشته باشیم، گاهی باید به مفاهیم پایه‌ای توجه کرد!

اگر تازه ابتدای بحث طراحی داخلی باشید یا مدت‌هاست در این زمینه فعالیت دارید، یک مسئله است که همگی میتوانیم بر سر آن اتفاق نظر داشته باشیم، گاهی باید به مفاهیم پایه‌ای توجه کرد.

*قانون 3/3 عمودی 

مارک مک کولی، به این قانون در کتاب خود، درمان رنگی در خانه: راه‌های اضافه کردن رنگ به زندگیتان، پرداخته است. همانند بسیاری دیگر از روند‌های فعلی، این قاعده بر تمایل مستمر ما برای جذب حس خارج از منزل با زیبایی شناسی داخلی استوار است.

مفهوم مک کولی به این صورت عمل می‌کند که اگر طبیعت یک عکس کلی بود، تاریک‌ترین رنگ‌ها به سمت زمین یافت می‌شد. که بر همین اساس، گیاهان و درختان در وسط قرار داشته و رنگ‌های آسمان در بالای این عکس قرار می‌گرفتند. او بر استفاده از این دید در طراحی داخلی نیز تاکید می‌کند.

*قانون 10-30-60 

اکنون که فهمیدید چه رنگ‌هایی قرار است استفاده کنید، باید بدانید به چه اندازه و نسبت آن‌ها را ترکیب کنید. همانطور که از اسم قانون هم بر میاید، رنگ اصلی شما 60 درصد از فضا، رنگ تکمیل کننده 30 درصد و رنگ    سوم شما 10 درصد را در بر میگیرد.

*قانون سه تایی

وقتی به صورت کامل رنگ‌ها را مشخص کرده و نسبت آن‌ها را پیدا کردید، نوبت به تجهیزات جانبی میرسد. چینش لوازم بر اساس اعداد فرد جذابیت بصری بیشتری به نسبت اعداد زوج ایجاد میکند و در امر دسته بندی، مبنا قرار دادن عدد 3 به نسبت 1، 5، 7 و 9 ارجحیت دارد.

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه