برنامه ریزی و فضاهای شهری

شهرهایی که به کلی بازسازی شدند!

شهرهایی که به کلی بازسازی شدند!

شهرهایی که به کلی بازسازی شدند!
هر شهر داستان به خصوصی دارد. در طول تاریخ، بسیاری از تغییرات طبیعی و بشری، تغییراتی را به وجود آورده که باعث بازسازی کلی شهرها شده است.

هر شهر داستان به خصوصی دارد. در طول تاریخ، بسیاری از تغییرات طبیعی و بشری، تغییراتی را به وجود آورده که باعث بازسازی کلی شهرها شده است. برای برخی، شکل شهر در نتیجه اختلافات سیاسی، جدایی مذهبی یا طبقه اقتصادی تقسیم شده است. برای برخی دیگر، رویکردی ترکیبی‌تر باعص بروز شکاف فرهنگی شده است. آیا شهرها دقیقا همانطور مثل قبل بازسازی می‌شوند؟ یا آیا از آن فاجعه به عنوان فرصتی برای بازسازی کلی استفاده می‌شود؟

برلین

آلمان در طول سالها درگیر جنگ‌های متعددی بوده و یکی از کشورهای درگیر در هر دو جنگ جهانی بوده است. در طی جنگ جهانی دوم، نیروی هوایی ایالات متحده، این شهر آلمانی را بمباران کرد و بیش از نیمی از ساختمان‌های آن نیز تخریب شد. درست بعد از اتمام جنگ، بازسازی شهر به سرعت شروع شد و تا هم اکنون نیز ادامه دارد. در حال حاضر برلین یکی از پر بازدیدترین شهرهای آلمان است و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ را در خود جای داده است.

هیروشیما

شاید یکی از بزرگ‌ترین قربانیان جنگ، شهر هیروشیمای ژاپن باشد که در سال 1945 هدف بمب اتمی قرار گرفت و بیش از 60 هزار شهروند آن کشته و تقریبا تمام ساختمان‌های شهر تخریب شد. هرچیزی از شهر نیز که باقی مانده بود توسط یک طوفان در انتهای همان سال نابود شد. این شهر به تدریج بازسازی شد و مردم شروع به رفتن به هیروشیما، ساختن خانه‌ها، مدارس و فضاهای عمومی کردند. بسیاری از ساختمان ها به موزه و مکان‌های تاریخی تبدیل شدند که بیانگر تاریخچه هیروشیما و ژاپن در جنگ جهانی دوم است.

برچسب ها :

دکوراسیون داخلی در شیرازطراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیرازمعماری در شیرازاجرای دکوراسیون داخلی در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه