مقالات تخصصی معماری

نوسازی منزل مسکونی

نوسازی منزل مسکونی

نوسازی منزل مسکونی
زمانی که احساس میکنید دیگر منزل شما در مرحله‌ای قرار دارد که به بازسازی یا نوسازی احتیاج دارد، این موضوع را نادیده نگیرید! خانه شما، محل امن زندگی شماست.

تاریخ: 1400/1/5

هر ساختمانی با هر نوع کاربری، در حالت کلی دارای عمر مفید مشخصی می‌باشد و پس از گذشت این مدت زمان مشخص، ساختمان دچار فرسودگی می‌شود و قطعاً احتیاج به بازسازی و یا نوسازی پیدا می‌کند. این امر برای منازل مسکونی نیز صادق است و ساکنین هر خانه ویلایی و حتی واحد آپارتمانی باید به این موضوع توجه کنند. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز همواره تلاش می‌کند تا برترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

نوسازی منزل 1

نوسازی منزل مسکونی

قبل از اقدام به هر گونه فعالیت به منظور بازسازی و نوسازی منزل مسکونی، باید از تمامی اقداماتی که لازم است تا انجام پذیرد یک لیست کلی و مشخص داشته باشید و همچنین سبک بازسازی و نوسازی منزل خود را نیز به دقت انتخاب کرده‌ باشید؛ تا در نهایت یک طرح واحد برای نوسازی منزل اجرا شود. اگر بخش‌هایی مانند سقف خانه احتیاج به بازسازی یا نوسازی دارد، باید در همان ابتدا مصالح لازم برای بازسازی سقف منزل مشخص شود.

انتخاب چوب به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد و ضروری برای بازسازی سقف منزل می‌تواند انتخاب بسیار عاقلانه و هوشمندانه‌ای به حساب آید. چوب، از زمان‌های قدیم به عنوان یکی از مصالحی در نظر گرفته می‌شده که کاربردهای بسیار متنوع و طول عمر و دوام بالایی داشته است. در هنگام انتخاب چوب برای بازسازی سقف خانه باید به رنگ و جنس چوب توجه نشان داد. آشنایی با انواع چوب و کاربرد آن‌ها در دکوراسیون به شما در مراحل انتخاب چوب مناسب برای بازسازی سقف منزل کمک می‌کند.

نوسازی منزل 2

انتخاب سبک در نوسازی منزل

در هنگام بازسازی و نوسازی منزل، اگر سلیقه شخصی مالک بیشتر بر روی معماری اصیل ایرانی متمرکز باشد، سبک معماری سنتی نیز دارای محبوبیت بسیار زیادی است. یکی از انتخاب‌های دیگر مالک می‌تواند این موضوع باشد که فقط بخشی از خانه را به سبک سنتی بازسازی کند و همان بخش را به صورت یک المان بارز و مشخص در فضا نگهدارد. نمادهای معماری سنّتی ایرانی به اندازه‌ای زیبا، متنوع و چشمگیر هستند که در هنگام بازسازی خانه به سبک سنّتی می‌توان هر کدام از این عناصر را انتخاب کرد. انواع درهای منبت‌کاری شده و یا درهایی با شیشه‌های رنگی، همگی ار عناصر کوچک ولی تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل هنگام نوسازی به حساب می‌آیند.

نوسازی منزل 3

در حالت کلی می‌توان اظهار داشت که بازسازی و نوسازی منزل شامل انجام تمام تعمیرات و فرآیندهایی می‌گردد که باعث بهبود ظاهر کلی منزل و فضای داخلی و محیط زندگی آن می‌شود. این اقدام‌ها ممکن است بسیار ساده و جزئی باشند و در مواردی دیگر ممکن است بسیار عمیق و زمان‌گیر به حساب آیند. نتیجه نهایی تمام این اقدامات این است که محیط زندگی برای افراد ساکن در آن منزل زیباتر و جذاب‌تر شود. طراحی و بازسازی آپارتمان در شیراز نیز به وفور انجام می‌شود.

کلنگی 3

نوسازی منزل و تاثیرات آن

تغییر فضا و محیط زندگی ما انسان‌ها در هر شرایطی می‌تواند اثرات بسیار مثبتی را بر روی روحیه و عملکرد ساکنین منزل داشته باشد. ممکن است انگیزه ما برای کار کردن و تمیز نگه داشتن منزل بیشتر شود، تمرکز کودکان در اتاق‌های شخصی خود با طرحی جدید و دلنشین بالاتر برود و یا حتی افراد منزل علاقه بیشتری به جمع شدن در کنار یکدیگر داشته باشند. این موضوع حتی در محیط کار نیز صادق است. تعمیر و نوسازی محیط کار به شدت بازدهی کارمندان را بالا می‌برد؛ حتی اگر این تغییر دکور به اندازه جابه جا کردن همان مبلمان اداری ساده باشد، زیرا همین تغییرات کوچک باعث می‌شود تا افراد نشاط و شادی خود را دوباره به دست آورند. در ادامه نیز مطالعه مقالات زیر می‌تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

مراحل بازسازی ساختمان

صفر تا صد بازسازی منازل

بازسازی خانه‌های قدیمی با کمترین هزینه

نوسازی منزل 4

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و بازسازی و نوسازی منزل در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا با استفاده از ایده‌های خاص و منحصر به فرد در ارائه بهترین و خاص‌ترین خدمات به مشتریان عزیز خود پیشرو باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

نوسازی منزل مسکونیبهترین مدل بازسازی منزلطراحی و اجرای بازسازی منزلنوسازی منزل

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه