شاهکارهای معماری جهان

تجربه زیبایی شناسی عمارت فینیکس

تجربه زیبایی شناسی عمارت فینیکس

تجربه زیبایی شناسی عمارت فینیکس
اگر شهر ترکیبی از بخش‌های جدید و قدیمی باشد، زمان به شکلی اسرار آمیز در گوشه و کنار آن به چشم خواهد خورد.

اگر شهر ترکیبی از بخش‌های جدید و قدیمی باشد، زمان به شکلی اسرار آمیز در گوشه و کنار آن به چشم خواهد خورد. قسمت‌های مختلف با سبک و سیاق‌های متفاوت را می‌توان در شهر یافت. از گذشته می‌توان درس‌های متعددی گرفت و می‌توان به آینده‌ای روشن امید داشت.

عمارت فینیکس در ورودی شهر هانگ ژو با تاریخ باستانی غنی واقع شده است که از شرق به خندقی باستانی و از غرب به معبد چامینگ منتهی می‌شود. این شهر دارای ساختمان‌های قدیمی از دهه 1980 و همچنین بازارهای بزرگ با فرهنگی غنی است. هدف طراحی عمارت به تصویر کشیدن پیچیدگی و تنوع برای بیان هسته «فرهنگ شرقی»، به شکلی ساده اما پر ظرافت بوده است. با همکاری طراحانی از چین، ژاپن، انگلیس و سنگاپور، فرهنگ شرقی به شکلی متفاوت و جالب بیان شده است.

محوطه داخلی و باغ اصلی مقابل یکدیگر قرار داشته که ورودی زیبا و صمیمانه‌ای را شکل داده است. باغ سنگی ژاپنی خطوطی خیالی را به هم پیوند داده و روح مدرنیته را از سنت بیرون کشیده است. دیوار حصیری سفیدی بین باغ و ساختمان اصلی قرار داده شده است. حجم جعبه مانند ساختمان و اتاق پذیرایی با یکدیگر در تعامل هستند. نور نیمه تابان روی سقف، استعاره از فانوس‌های سنتی و نشان دهنده‌ی فرهنگ شرقی است. خانه، عشق، صداقت و طبیعت، هنوز هم تم‌های غیر قابل تغییر در زندگی هستند.

باغ‌های شمالی سبکی شلوغ و پر پیچ و تاب دارند. طراحی داخلی نیز فرهنگ شرقی را در یک سبک بین المللی به تصویر کشیده است و نقاشی‌های نقره‌ای و چینی به خوبی با یکدیگر ترکیب شده‌اند.

با نگاه به عمارت می‌توان دریافت که گذشته‌ی این سرزمین در روح این بنا جریان دارد.

برچسب ها :

عمارت فینیکستجربه زندگیزیبایی شناسیدکوراسیون داخلیتجربه زیبایی شناسی عمارت فینیکس

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه