مصالح ساختمانی

استانداردهای کفپوش لمینت

استانداردهای کفپوش لمینت

استانداردهای کفپوش لمینت
کفپوش لمینت یکی از کفپوش‌های محبوب و بسیار پرکاربرد به حساب می‌آید که دارای استانداردهای مشخصی نیز می‌باشد. آشنایی با استانداردهای کفپوش لمینت به شما در انتخاب کفپوش مناسب بسیار کمک می‌کند.

تاریخ: 1399/12/3

استفاده از کفپوش لمینت برای کف ساختمان در اصل دارای روندی صعودی است و افراد زیادی تمایل دارند تا کفپوش منزل خود را لمینت انتخاب کنند. با ورود لمینت به بازار و ارائه آن به عنوان کفپوش ساختمان در اصل کم کم جایگاه پارکت  به عنوان یک کفپوش در ساختمان‌ها کمرنگ‌تر شد و استفاده از لمینت برای کفپوش منزل رو به افزایش گردید.

در هنگام خرید لمینت باید به یک سری از نکات توجه نشان داد تا بتوان همواره انتخاب صحیحی را داشت. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز در این مقاله به بررسی و معرفی آزمایش‌های مختلفی می‌پردازد که بر روی کفپوش لمینت قبل از ارائه به بازار صورت می‌گیرد.

استانداردهای لمینت 4

لمینت و ویژگی‌های آن

لمینت در مقایسه با کفپوش‌های دیگر و در مقایسه با پارکت چوبی دارای مزایا و یا ویژگی‌های خاص متعددی می‌باشد که باعث شده است تا محبوبیت این کفپوش روز به روز افزایش یابد. این مزیت‌ها در اصل در قالب تفاوت با کفپوش پارکت چوبی نیز در نظر گرفته می‌شوند و شامل موارد زیر می‌شوند.

– طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و مختلف لمینت به راحتی چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

– لمینت‌ها در هنگام نصب احتیاجی به چسب ندارند و این موضوع یکی از تفاوت‌های عمده کفپوش لمینت با کفپوش پارکت چوبی به حساب می‌آید. نصب لمینت‌ها با توجه به شیارهای تعبیه شده در اطراف لمینت صورت می‌گیرد که به روش کلیک در یکدیگر قفل و بست می‌شوند.

– کفپوش لمینت در مقایسه با کفپوش‌های پارکت چوبی دارای دوام بیشتر می‌باشد و به دلیل استفاده از فوم در سطح زیرین لمینت‌ها در هنگام اجرا به راحتی می‌توان از انتقال صدا به طبقات جلوگیری کرد و در اصل به عنوان یک عایق عمل می‌کند.

استانداردهای لمینت 3

آزمایش‌های روی لمینت کف

در هنگام خرید لمینت به راحتی متوجه می‌شوید که یک سری علائم و نشانه‌های خاصی به منظور مشخص سازی توضیحات لازم و اطلاعات تکمیلی در مورد لمینت بر روی دفترچه مشخصات یا صفحه ویژگی‌های کفپوش لمینت درج شده است. در ادامه قصد داریم تا به بررسی و تحلیل این علائم بپردازیم. این علامت‌ها و نوشته‌ها بیانگر آزمایش‌ها و تست‌هایی است که بر روی کفپوش لمینت انجام شده است. آشنایی با مفهوم انواع نماد کفپوش لمینت به شما در انتخاب بسیار کمک می‌کند.

1. AC (Abration Class)

AC به عنوان استاندارد درجه سایش کفپوش لمینت در نظر گرفته می‌شود و در اصل معیاري است براي سنجش مقاومت و دوام کفپوش لمینت در برابر سایش. AC دارای رده بندی متفاوتی می‌باشد و هر کدام از این رده‌بندی‌ها دارای معنا و مفهوم خاص خود می‌باشند. AC1: برای مکان‌های کم تردد مانند اتاق‌های منزل مناسب می‌باشد.

AC2: برای مکان‌هایی با تردد متوسط مانند اتاق نشیمن یا ناهارخوری مناسب می‌باشد. AC3: این سبک از کفپوش لمینت به عنوان یک کفپوش همه کاره در منزل به حساب می‌آید و برای فضاهای پر رفت و آمد منزل مانند راهرو و دفاتر اداری کوچک مناسب می‌باشد. AC4: برای مغازه، فروشگاه و ادارات شلوغ بهترین گزینه به حساب می‌آید. AC5: برای فضاهایی با ترافیک فوق سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استانداردهای لمینت 5

2. مقاومت در برابر حرارت مستقیم: این آزمایش به منظور معین کردن میزان مقاومت کفپوش لمینت در برابر آتش سیگار و درجه حرارت‌های مشخص صورت می‌پذیرد.

3. مقاومت در برابر ضربه: این آزمایش به منظور تعیین کردن میزان مقاومت کفپوش لمینت در برابر ضربه و تورفتگی به هنگام سقوط اجسام صورت می‌گیرد.

4. مقاومت در برابر رطوبت: این آزمایش به منظور تعیین میزان مقاومت کفپوش لمینت در برابر رطوبت نسبی قطرات آب و حجم آب راکد تا یک زمان مشخص انجام می‌شود.

اگر شما نیز قصد دارید تا با انواع مختلف کفپوش آشنا شده و به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع کفپوش بپردازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedکفپوش اپوکسی

enlightenedکفپوش گرانول فوم

enlightenedکفپوش پلیمر دفتر کار

استانداردهای لمینت

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و اجرای انواع کفپوش در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا در راستای جلب رضایت مشتری گام بردارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

استانداردهای کفپوش لمینتاجرای کفپوش لمینتبهترین کفپوش لمینت

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه