مصالح ساختمانی

انواع پوشش کف (پارکت چوبی)

انواع پوشش کف (پارکت چوبی)

انواع پوشش کف (پارکت چوبی)
آشنایی با انواع پوشش کف به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را برای کفپوش منزل خود داشته باشید. در این نوشتار با پارکت چوبی آشنا شوید.

تاریخ: 1399/12/5

انتخاب کفپوش برای هر فضایی همیشه از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. امروزه کفپوش‌های موجود در بازار دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام نیز دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود می‌باشند. در نوشتار قبلی با نام انواع پوشش کف (لمینت hdf) به معرفی و بررسی لمینت کف پرداختیم. در این نوشتار قصد داریم تا به بررسی و معرفی پارکت چوبی بپردازیم. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی همواره بهترین خدمات را در حوزه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

پارکت چوبی 5

پارکت چوبی چیست؟

پارکت‌ها یکی از انواع محبوب و پرکاربرد کفپوش به حساب می‌آیند که دارای انواع متعددی نیز می‌باشند. پارکت‌ها به دلیل داشتن تنوع رنگی و طرح آن‌ها همیشه به عنوان جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین نوع کفپوش به حساب می‌آیند. جنس پارکت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر قصد دارید تا هزینه‌ای که برای خرید پارکت می‌کنید در اصل صرفه اقتصادی داشته باشد و شما نیز بتوانید مدت زمانی طولانی از پارکت استفاده کنید، بهتر است تا به جنس چوب استفاده شده در پارکت بسیار اهمیت دهید. به هر میزان که پارکت دارای فشردگی و استحکام بیشتری باشد، در اصل دوام و طول عمر پارکت نیز افزایش می‌یابد.

پارکت چوبی 4

پارکت‌ها از لحاظ ساختار و جنس خود دارای سه نوع متفاوت می‌باشند که هر کدام با توجه به مواد و مصالحی که در آن استفاده شده است، دارای قیمت و ویژگی‌های خاصی می‌باشد. دسته اول شامل پارکت‎های سنتی است که بر روی زمین چسبیده می‌شوند و در نهایت نیز احتیاج به سابیدن، لاک و رنگ دارند. دسته دوم از پارکت‌ها که به نام پارکت‌های مهندسی شده در بازار شناخته می‌شوند در اصل به صورت آماده و رنگ شده در بازار موجود هستند و در محل مانند لمینت نصب می‌شوند. همیشه نیز این سوال برای مشتری پیش می‌آید که لمینت بهتر است یا پارکت؟ جواب این سوال نیز فقط با داشتن اطلاعات کافی از هر دو کفپوش امکان‌پذیر است.

پارکت چوبی 3

دسته سوم از پارکت که با نام Solid Wood نیز در بازار شناخته می‌شود در اصل به صورت آماده در بازار موجود می‌باشد و بر روی زمین و سطح مورد نظر چسب می‌شود. در نهایت نیز این نوع از پارکت فقط احتیاج به لاک نهایی دارد. از پارکت چوبی در تمامی فضاها مانند منازل، دفاتر اداری و تجاری استفاده می‌شود و علاوه بر زیبایی خاص و منحصر به فرد دارای دوام و کیفیت بالایی نیز می‌باشد. پارکت‌ها به دلیل داشتن ساختار طبیعت دوست و طرح و رنگ طبیعی خود باعث می‌شوند تا فضای داخلی منزل بسیار گرم و صمیمی به نظر برسد. همچنین انتخاب صحیح کفپوش برای خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

پارکت چوبی 2

مزایا و معایب کفپوش پارکت چوبی

پارکت چوبی علاوه بر زیبایی و جذابیت منحصر به فردی که به فضا می‌بخشد، دارای مزایای دیگری نیز می‌باشد. استفاده از پارکت برای کفپوش منزل باعث می‌شود تا از رشد قارچ و کپک در کف منزل جلوگیری شود. همچنین در مقابل اشعه UV، فشار و ساییدگی نیز از خود مقاومت نسبی نشان می‌دهد. پارکت چوبی به دلیل اینکه از چوب ساخته شده است، به راحتی می‌تواند گرما و انرژی زیادی را به فضا ببخشد. در کنار مزایای ذکر شده در بالا، قابل به ذکر است که پس از گذشت چند سال پارکت در اثر برخورد اشیای نوک تیز دچار آسیب دیدگی و خراش می‌شود و لازم است تا دوباره ساب خورده شود و سطح آن لاک زده شود. مطالعه مقالات زیر را نیز از دست ندهید.

enlightenedپارکت بهتر است یا سرامیک

enlightenedاجرای پارکت کف خانه

enlightenedفرق لمینت و پارکت چیست

پارکت چوبی 1

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و همچنین اجرای پارکت چوبی در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به مشتریان عزیز ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه