دکوراسیون

طراحی سالن پذیرایی خاص

طراحی سالن پذیرایی خاص

طراحی سالن پذیرایی خاص
این پروژه در شهر شیائوگان، استان هوبئی واقع شده است. سایت پروژه یک طبیعت تپه‌ای در دشت جیانگان است.

معماران:                UAO

مکان:                    شیائوگان، هوبئی، چین

معمار مسئول:        تائو لی

مساحت:                1687 متر مربع

سال پروژه:             2018

سالن پذیرایی دوو شان یی/ UAO

این پروژه در شهر شیائوگان، استان هوبئی واقع شده است. سایت پروژه یک طبیعت تپه‌ای در دشت جیانگان است. در ابتدای پروژه، طراح ساختمان مکانی را در نزدیکی تالاب، در مقابل جاده منتهی به شهر انتخاب کرده بود. او امیدوار بود که وسایل نقلیه در بزرگراه بتوانند کل تصویر ساختمان را در نگاه اول ببیند و در نتیجه‌ی آن بتوانند با این منظره ارتباط برقرار کنند.

در طول مراحل طراحی، طراح به مکان سایت رفت و مشخصات پایه‌ای آن منطقه را استخراج کرد و لبه‌های پلکانی به یک عنصر طبیعی مهم در طراحی تبدیل شد. طراح ارشد، لی تائو، یک نوار طولانی را به عنوان سطح سوم و هم راستای تالاب قرار داد و دو سطح دیگر حیاط داخلی به طور طبیعی با1500 واحد اختلاف ارتفاع ایجاد شد که عمدا در پروژه حفظ شد. به این ترتیب، عملکرد و توازن فضا نمایان می‌شود.

ارتفاع سقف‌ها در یک طرف 4 متر و طول کل ساختمان 104 متر است. خط مرزی تالاب، چند سطحی بودن سقف ساختمان و گچ‌بری‌ها در سمت رو به آب ساختمان، ویژگیهای تپه‌ای زمین در دشت جیانگان را به خوبی نشان می‌دهد.

در زیر یک سقف متحرک، طراح پنج اتاق، دو حیاط داخلی، سه راهرو و یک راه پله مستقیم را به وجود آورده است.

در اتاق اول، ارتفاع سالن نمایشگاه زیاد است، کافه در قسمت پایین و رو به آب است، در فضا با تفاوت زیاد بین دو منطقه، چهار صندلی از کافه، و یک اتاق کوچک قرار داده شده است که همچنین دیوار پس زمینه بار کافه است؛ اتاق دوم در طرف حمام قرار داده شده و از سمت حیاط داخلی باز می‌شود.

اتاق سوم سالن عروسی است که صندلی مهمانان را با کمک تفاوت ارتفاع ایجاد می‌کند. اتاق کوچک چهارم سالن پذیرش است، اتاق پنجم، اتاق کنفرانس است، قسمت پایین سمت رو به آب، رستوران است، اختلاف زیاد بین این دو، توسط وسط پله‌ها قطع شده است، که مستقیم به سمت پشت بام می‌رود و دو فضای باز و خصوصی را مستقیما جدا می‌کند.

ورودی هر اتاق به دنبال افزایش چشم انداز اطراف است. کافه ها، رستوران ها و سالن عروسی به سمت تالاب و طبیعت باز می‌شود؛ به خصوص سالن عروسی که پنجره آن رو به چشم انداز کامل استخر و سطح آب تالاب باز می شود؛ اتاق لباس و اتاق پذیرایی به سمت حیاط داخلی در حالت نیمه باز قرار دارند؛ و پنجره‌ی پایینی توالت به سمت دیوار سنگی باز می‌شود که نه تنها نقش چشم انداز باز را بازی می‌کند، بلکه حریم خصوصی را نیز حفظ می‌کند.

تمام مناظر چشم انداز توسط طراح در نظر گرفته شده است؛ پس از آن که گردشگران تمام افق‌های چشم انداز را تجربه کردند، به پله‌های نهایی می‌رسند که به طور مستقیم به پشت‌بام می‌رود. دیوار ساخته شده از بتن ساده در بالا، آسمان خطی را برش می‌دهد. این یک حالت معکوس از احساس سطحی معماری و تعالی است.

با توجه به اقلیم و درخت‌های اصلی، رابطه چگالی فضای جدید شبیه سازی شده است که باعث می‌شود فرآیند ساخت منحصر بفرد باشد؛ معماری بر پایه منطق ارتفاع لبه‌ها استوار است که باعث می شود طراحی داخلی به زهکشی شبیه باشد، ریتم فضا در کار جریان داشته باشد، بعد طراحی داخلی غنی باشد و توجه بیشتر به همپوشانی و مواد وجود داشته باشد. در داخل و خارج از فضا و ساختمان، حس یکپارچگی دیده می‌شود.

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه