مصالح ساختمانی

پنجره های UPVC در صنعت ساختمان

پنجره های UPVC در صنعت ساختمان

پنجره های UPVC در صنعت ساختمان
ماده ی اولیه ساخت پنجره های UPVC که از مخفف کلمات Unplasticised Poly Vinyl Chloride تشکیل شده است. این ماده نوعی ترموپلاست متشکل از مشتقات اصلی نفت خام و نمک طعام است. علاوه بر این ماده اصلی، مواد افزودنی دیگری جهت ایجاد خواص مورد نیاز به ترکیب اضافه می گردد

که عدم وجود هر یک از آن ها و یا تغییر میزان به کار رفته در فرمولاسیون، می تواند خواص محصول نهایی تولید شده را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. در فرآیند تولید، مواد مختلفی چون مواد ضد احتراق یا پایدارکننده های حرارتی و نوری (Heat & Light Stabilizers) (استفاده از این مواد موجب افزایش مقاومت پروفیل در برابر شرایط آب و هوایی و نور خورشید می گردد)، ضربه گیرها (Impact Modifier) (استفاده از این مواد باعث انعطاف بیش تر پروفیل و افزایش مقاومت آن در برابر شکستگی می شود)، پر کننده ها (Fillers) (استفاده از این مواد باعث کاهش قیمت، پایداری ابعادی محصول نهایی و بهبود خواص مکانیکی پروفیل می شود)، کمک کننده ها (Processiny Aids) (استفاده از این مواد باعث بهبود فرآیند پذیری آمیزه جهت تولید پروفیل و بهبود خواص سطحی محصول نهایی می گردد)، روان کننده های داخلی و خارجی (Internal & External Lubricants) و رنگ های صنعتی (Pigment) (این ماده رنگ سفید درخشانی به پروفیل می بخشد و از طرفی باعث محافظت آن در برابر نورخورشید می گردد)، به دو ماده ی اصلی فوق اضافه می شود و ترموپلاست UPVC که به علت خواص فیزیکی و شیمیایی جدید یک ماده غیر پلاستیک اطلاق می گردد، به دست می آید.
فرآیند تولید پروفیل UPVC شامل دو مرحله ی اصلی است: مرحله ی میکس و آماده سازی مواد اولیه در دستگاه میکسر، مرحله ی شکل دهی و تولید پروفیل در دستگاه اکسترود. در مرحله ی اول PVC و افزودنی های دیگر، با درصد مشخصی توسط دستگاه میکسر ترکیب سرد و گرم می شوند. مواد ترکیب شده بین 12 تا 24 ساعت در دمای محیط می مانند تا الکتریسیته ی ساکن حاصل از میکس از بین برود و دمای آن با دمای محیط یکسان شود. مواد پس از مرحله ی میکس به صورت اتوماتیک وارد دستگاه های اکسترودر می شوند. دستگاه ا کسترودر شامل دو عدد مارپیچ با چرخش غیر همسو است که مواد را به صورت یکنواخت از قسمت سیلو به طرف قالب هدایت می کند. در این دستگاه عملیات پیش گرم کردن مواد، پلاستیسیته کردن (تبدیل مواد به شکل خمیری) و خروج گازه9ای متصاعد شده صورت می گیرد و سپس شکل گیری پروفیل در قالب ها انجام می شود و بعد از آن وارد قسمت کالیبره و تانک های خنک کننده می گردد. در بخش آخر اطلاعات مربوط به پروفیل روی آن حک می شود و پروفیل در ابعاد مورد نظر توسط اره، برش داده می شود و بسته بندی می گردد. آزمایشگاه های کنترل کیفیت، کیفیت مطلوب و استاندارد محصولات تولیدی را بر اساس استانداردهای روز دنیا از جمله استاندارد RAL GZ 71/61 در تمام مراحل تولید، مواد اولیه و محصول، مورد بازرسی و آزمون قرار می دهند. از جمله آزمایش هایی که بر روی پروفیل های تولیدی انجام می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
• رنگ و شکل ظاهری (Colour & appearance & delivery condition): رنگ و شکل ظاهری پروفیل باید عاری از هر گونه نقص، مانند شکستگی و حباب باشد.

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه