نور پردازی

اجرای انواع نورپردازی در ساختمان

اجرای انواع نورپردازی در ساختمان

اجرای انواع نورپردازی در ساختمان
نورپردازی نقش مهمی در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ایفا می‌کند. اجرای انواع نورپردازی در ساختمان باعث می‌شود تا ساختمان جلوه زیباتری داشته باشد.

تاریخ: 1399/11/21

نورپردازی در اصل بخش مهمی از مراحل تزیین و دکوراسیون داخلی ساختمان به حساب می‌آید. اگر نورپردازی داخلی و خارجی ساختمان به خوبی و حرفه‌ای انجام شود، به راحتی می‌تواند جلوه و جذابیت ساختمان و دکوراسیون داخلی آن را عوض کند. بنابراین، توجه به نحوه نورپردازی داخلی و خارجی ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز همواره تلاش می‌کند تا برترین خدمات را در زمینه طراحی و اجرای نورپردازی ساختمان به شما عزیزان ارائه دهد.

اجرای انواع نورپردازی در ساختمان 6

نورپردازی ساختمان

یک ساختمان در شب و در هنگام تاریکی، فقط با نورپردازی مشخص و بارز می‌شود. در حالت کلی، نورپردازی ساختمان به دو بخش نورپردازی داخلی و نورپردازی نمای بیرونی ساختمان تقسیم بندی می‌گردد. نورپردازی یکی از مهم‌ترین عواملی است که در کنار طراحی نما و انتخاب مصالح مناسب می‌تواند به نمای ساختمان جلوه‌ای متفاوت اعطا کند. تشخیص دادن یک ساختمان اداری، تجاری یا مسکونی در شب فقط از سبک نورپردازی و مدل طراحی نمای آن امکان پذیر است. آشنایی با اصول نورپردازی نمای ساختمان به شما در این روند کمک خواهد کرد.

اجرای انواع نورپردازی در ساختمان 2

در این میان باید به این موضوع توجه داشت که ممکن است بیشتر ساختمان‌ها دارای یک فضای سبز یا باغ و محوطه سازی کوچکی باشند که نباید در هنگام طراحی نورپردازی ساختمان از آن غافل شد. در هنگام طراحی و اجرای نورپردازی باغ و یا محوطه سبز باید توجه داشت که نورپردازی تنها به عنوان یک عامل زیباسازی در فضای سبز و محوطه در نظر گرفته نمی‌شود. نورپردازی صحیح و مناسب در تمامی قسمت‌های باغ و فضای سبز باعث می‌شود تا افراد حس امنیت بیشتری داشته و حتی می‌توان به کمک یک نورپردازی صحیح و اصولی در تمام مدت شب از آن فضا استفاده کرد.

اجرای انواع نورپردازی در ساختمان 1

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

در هنگام طراحی و اجرای نورپردازی در دکوراسیون داخلی ساختمان باید به تمامی نکات نورپردازی توجه ویژه نشان داد. عوامل بسیاری در کنار نورپردازی باعث می‌شوند تا یک فضا به طراحی زیبا و اصولی خود نزدیک شود. برای مثال، روشن و تیره بودن لوازم و مبلمان منزل، متراژ اتاق و ارتفاع سقف، از عوامل تاثیرگذار در نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل به حساب می‌آید.

برای مثال، اگر سقف منزل شما بلند است و سالن پذیرایی و اتاق خواب‌ها دارای سقف بلندی هستند، به منظور از بین بردن سایه‌های بلند و کوتاه در فضای داخلی ساختمان، به نورپردازی قوی‌تر و روشن‌تری احتیاج است. اما در اتاق‌ها یا فضاهایی که دارای سقف کوتاه می‌باشند، بهتر است که از شدت روشنایی و قدرت نور کاسته شود تا بر میزان کوتاهی سقف و دیوارها تاکید نگردد. همچنین در فضاهایی مانند آشپزخانه بهتر است تا از نور مخفی سقف آشپزخانه با دقت بیشتری استفاده شود.

اجرای انواع نورپردازی در ساختمان 3

نور می‌تواند ریتم خلاقانه‌ای به فضای داخلی ساختمان ببخشد و آن را از طرح یکنواخت و بی‌روح خود خارج کند. بدون نور نمی‌توان فرم، رنگ یا بافت مبلمان و اشیای تزیینی را درک نمود. نورپردازی در فضای داخلی ساختمان دارای پیامدهای بسیار زیادی می‌باشد. نورپزدازی صحیح و اصولی یک فضا به راحتی می‌تواند آن فضا را خوشایند و چشم‌نواز کند. نورپردازی نه تنها دارای بعد زیبایی شناختی است، بلکه دارای بعد عملکردی نیز می‌باشد. نورپردازی مناسب در طول شب در فضای داخلی ساختمان می‌تواند احساس محدود بودن یا ابهام و هراس را از بین ببرد.

در ادامه نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آشنایی با انواع نورپردازی ساختمان به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به مطالعه مقالات زیر بپردازید.

enlightenedنورپردازی دیوار باغ

enlightenedبهترین رنگ نور مخفی سقف کدام است

enlightenedاصول نورپردازی نمای ساختمان

اجرای انواع نورپردازی در ساختمان 4

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و همچنین اجرای انواع نورپردازی ساختمان در شیراز و جنوب کشور تلاش می‌کند تا با استفاده از ایده‌های خاص و منحصر به فرد همواره بهترین و خاص‌ترین خدمات را به شما همراهان گرامی ارائه دهد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه