رنگ آمیزی

رنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی است؟

رنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی است؟

رنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی است؟
رنگ اتاق کودک باید با دقت و حساسیت خاصی انتخاب شود زیرا اتاق کودک باید یک طراحی خاص و مختص به خود را داشته باشد که با روحیه و انرژی کودک هماهنگ باشد. از این رو باید توجه داشت که رنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی است.

تاریخ: 1399/10/18

اتاق کودکان همیشه سرشار از شادی، انرژی و رنگ‌های جذاب و متفاوت است. زیرا در اصل دنیای کودکان دنیایی شاد و متفاوت است و به همین دلیل باید همیشه در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اتاق کودک به تمامی نکات مهم و تاثیرگذار توجه کرد. رنگ اتاق کودک و انتخاب تم رنگی مناسب برای اتاق کودک از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین آیتم در دکور اتاق کودک به حساب می‌آید. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز در این مقاله به بررسی انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک می‌پردازد.

رنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی است 6

رنگ آمیزی اتاق کودک

رنگ آمیزی اتاق کودک تاثیر مستقیمی بر روی روحیه کودک و اخلاق و میزان شادی او دارد. بنابراین، باید در هنگام طراحی و اجرای دکور اتاق کودک حتماً رنگی را انتخاب کرد که کودک نیز به آن علاقه‌مند باشد. توجه به سن و سلیقه کودک می‌تواند در مسیر انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک تاثیرگذار باشد. قطعاً کودکان در بازه‌های سنی مختلف دارای علایق متفاوت می‌باشند و حتی این موضوع امری طبیعی است که رنگی که برای اتاق کودک در سن چها ماهگی مناسب است، ممکن است با رنگ مناسب برای اتاق کودک در سن هفت سالگی متفاوت باشد.

رنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی است 5

فرقی نمی‌کند دختر یا پسر، توجه داشته باشید که اصل مهم در انتخاب رنگ برای اتاق کودک این است که رنگ باید پرانرژی و شاد باشد و همچنین کودک به آن علاقه داشته باشد. همین امر باعث می‌شود تا کودک تمایل بیشتری داشته باشد تا بیشتر زمان خود را در اتاقش سپری کند. انتخاب رنگ‌های تیره و غم‌انگیز اصلاً مناسب اتاق کودکان نیست. شاید این تصور عمومی وجود داشته باشد که آبی رنگی مناسب برای پسر و دیزاین اتاق با رنگ صورتی نیز مناسب دختر می‌باشد. اما اصل موضوع این است که هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک وجود ندارد.

رنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی است 3

انتخاب رنگ مناسب اتاق کودک

یک رنگین‌ کمان از 7 رنگ متفاوت تشکیل شده است و هنوز هم زیبا‌ترین تناسب و تونالیته رنگی را دارد. تمام رنگ‌های رنگین کمان زیبا هستند و هر کدام دارای جذابیت و زیبایی منحصر بفرد خود می‌باشد. مطمئن باشید شما هر کدام از رنگ‌ها را انتخاب کنید، در اصل بهترین انتخاب به حساب می‌آید. برای مثال، سبز از ترکیب رنگ زرد و آبی به وجود می‌آید و یکی از رنگ‌های فرعی به حساب می‌آید.

اگر رنگ زرد در این ترکیب بیشتر باشد، رنگ سبز گرمتر است و هر چه آبی این رنگ بیشتر باشد، رنگ سبز بیشتر تمایل به آبی دارد و از رنگ‌های سرد محسوب می‌شود. رنگ سبز بسیار باطراوت است و نماد زندگی است. رنگ سبز در طبیعت به وفور یافت می‌شود و به همین دلیل سرشار از زندگی و آرامش می‌باشد، بنابراین یکی از بهترین رنگ‌ها برای اتاق کودک به حساب می‌آید.

رنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی است 1

یکی از رنگ‌های مناسب دیگر برای اتاق کودک در اصل رنگ نارنجی است. رنگ نارنجی در اصل رنگی پرحرارت، گرم و پر انرژی به حساب می‌آید. به دلیل اینکه نارنجی رنگی پرشور و حرارت است بهتر است تا به صورت هوشمندانه فقط در قسمت‌هایی از دیزاین اتاق از آن استفاده کنید تا دکور داخلی اتاق حالت زننده و تند به چشم نیاید. قطعاً تمامی رنگ‌ها می‌تواند برای اتاق کودک مناسب باشد. فقط کافی است تا به صورت کاملاً هوشمندانه از این رنگ‌ها در دکور اتاق استفاده کنید. در ادامه نیز مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می‌شود.

enlightenedتزیین دیوار اتاق کودک با استیکر

enlightenedدکوراسیون اتاق بازی کودک

enlightenedتزیین اتاق کودک پسر

رنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی است2

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و اتاق خواب در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا با استفاده از ایده‌های خاص و منحصر به فرد همیشه برترین و خاص‌ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

رنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی استبهترین رنگ اتاق کودکاصول انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه