دکوراسیون

دکوراسیون مغازه سوپر مارکت در شیراز

دکوراسیون مغازه سوپر مارکت در شیراز

دکوراسیون مغازه سوپر مارکت در شیراز
دکوراسیون مغازه سوپر مارکت در شیراز با توجه به وجود هایپر مارکت ها و سوپر مارکت های بسیار مجهز و با شکوه در این شهر امری بسیار مهم ، رقابتی و حیاتی است ، اگر می خواهید سوپر مارکتی داشته باشید که مشتریان را جذب کرده و سود بیشتری داشته باشید باید بتوانید به دکوراسیون فروشگاه خود اهمیت بدهید .

دکوراسیون مغازه سوپر مارکت در شیراز با توجه به وجود هایپر مارکت ها و سوپر مارکت های بسیار مجهز و با شکوه در این شهر امری بسیار مهم ، رقابتی و حیاتی است ، اگر می خواهید سوپر مارکتی داشته باشید که مشتریان را جذب کرده و سود بیشتری داشته باشید باید بتوانید به دکوراسیون فروشگاه خود اهمیت بدهید ، پس با ما در این مقاله از ایرانادکور همراه باشید تا دکوراسیون مغازه سوپر مارکت در شیراز را بررسی کنیم ، ضمناً توصیه می کنیم مقاله دکوراسیون فروشگاهی در شیراز از طراحی تا اجرا را نیز در کنار این محتوا مرور کنید تا با اصول طراحی و اجرای دکوراسیون فروشگاهی آشنا شوید.

دکوراسیون مغازه

همیشه چیدمان و طراحی دکوراسیون فروشگاهی در جلب توجه مشتری تاثیری بسیار دارد و به طور مستقیم بر روی فروش شما تاثیر خواهد داشت ، علاوه بر زیبایی ، اصولی وجود دارد که با رعایت آن ها مشتریان را ترغیب به خرید یک سری کالاهایی می کنید که می توانستند از آن ها براحتی چشم پوشی کنند و از مغازه شما بیرون روند.

بنابراین حساسیت بالا برای دکوراسیون مغازه و سوپر مارکت داشته باشید تا به فروش بالاتری دست یابید ، در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت دکوراسیون مغازه سوپر مارکت

یکی از پر رفت و آمدترین مغازه ها ، فروشگاه مواد غذایی و سوپر مارکت ها هستند که در هیچ شرایطی حتی در شرایط بیماری کرونا که تمام مغازه ها بسته شدند ، تعطیل نمی شوند ، چراکه تامین کننده موارد اولیه مورد نیاز مردم هستند. از این رو طراحی دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی و دکوراسیون مغازه سوپر مارکت باید به گونه ای انجام شود که مشتریان بیشتری جذب مغازه شما شوند و شما در رقابت با بقیه فروشگاه ها پیروز میدان باشید.

دکوراسیون فروشگاه

قطعاً ، همه ، فروشگاهی که دسترسی راحت تر و سریع تر به کالاها دارند را ترجیح می دهند ، فروشگاهی که سبدهای خرید براحتی از بین لاین ها عبور می کند و با دست زدن به یک کالا چندین کالا ، نقش بر زمین نمی شود ، تهویه مطبوع و پاکیزگی ، ترکیب رنگ ها ، نور کافی و زیبایی بصری و حتی موزیکی که نواخته می شود و بوی همیشگی فروشگاه هم مستقیما بر روی خرید تاثیر خواهد داشت.

سوپرمارکت ‌ها مکان هایی هستند که مدت خرید از آن‌ها کوتاه است افراد معمولا سوپری را برای همیشه انتخاب می کنند و آن را پایگاه خرید خود و خانواده قرار می دهند بطوریکه حتی جای اقلام را دقیقا حفظ هستند . افراد معمولاً با لیستی از قبل آماده شده وارد سوپرمارکت می شوند و خرید خود را از پیش مرور می کنند و کمتر به گشت و گذار در مغازه شما می پردازند. به دلیل همین سرعت در خرید، افراد سعی می‌کنند به راحتی و به سرعت وارد سوپرمارکت شده و خرید خود را انجام دهند. شما باید تمام تلاش خود را برای بالا بردن این سرعت و راحتی مشتری داشته باشید ، در این مقاله به بررسی دکوراسیون مغازه سوپر مارکت در شیراز و نحوه چیدمان و اصول صحیح آن خواهیم پرداخت.

با چیدمان و طراحی صحیح سوپرمارکت می‌توانید محیط بهتری را برای تجربه‌ی مشتریانتان فراهم کنید و به همین ترتیب این مسئله در شغل شما و بهبود تجارتتان تأثیر مثبتی خواهد داشت.

دکوراسیون فروشگاه

طراحی و چیدمان صحیح سوپر مارکت

اصول طراحی سوپرمارکت به معنی استفاده حداکثری از فضاست ، باید بتوانید بخش های جداگانه برای هر ماده غذایی یا جنس فروختنی ایجاد کنید و این نظم را حفظ کنید ، ایجاد راه هایی با عرض مناسب برای دسترسی بیشتر مشتریان ، در نظر گرفتن بخش مربوط به فروشنده ،  ایجاد مسیر برای رفت و آمد راحت مشتریان می تواند بسیار مهم باشد. تلاش کنید در کنار رعایت اصول خلاقیت هم داشته باشید و برای مشتریان در راهرو ها و سر پیچ ها سورپرایزهایی از جنس تخفیف قرار دهید. به این ترتیب مشتریان از قدم گذاشتن در مغازه شما احساس بهتری خواهند داشت و حتی اگر تا کنون بصورت گذری از شما خرید می کرده اند به مشتری دائم شما تبدیل خواهندشد. به یاد داشته باشید دکور مغازه سوپر مارکت اولین چیزی است که می تواند نظر مشتریان را به خود جلب می کند و بعد کیفیت و قیمت کالاها!

دسته بندی کالاها و جای آن ها

کالا ها در سوپر مارکت ها دو دسته اند : یکی آن ها که نیاز روزانه و اصلی افراد را تشکیل می دهند که شما در هر جای فروشگاه آن ها را بگذارید مردم آن ها را خواهند یافت و خواهند خرید ، و دسته دوم کالاهایی که فروش زیاد بالایی ندارند و خرید آن ها برای افراد اختیاری است ، معمولا اولین راه حل چیدن مواد ضروری در انتهایی ترین جای مغازه است تا وقتی افراد از بین لاین ها و از بین کالاها گذر می کنند تا کالای مورد نیاز خود را بردارند ، چشمشان به سایر اجناس خورده و تشویق به خرید شوند.

یکی دیگر از مواردی که حتما باید رعایت کنید این است که کالاهای مرتبط را نزدیک بهم بچینید ، مثلا قفسه لوازم بهداشتی شامل شامپو ، صابون ، مایع ظرف شویی ، لباس شویی و غیره باید در کنار هم باشند تا بهتر دیده شوند. با توجه به نوع کالایی که می فروشید باید جای مخصوص به آن را تهیه کنید . البته در این کار در نظر گرفتن یک تم کلی برای قفسه ها و نظم دهنده ها لازم خواهد بود. حالا مشتری بعد از ورود به مغازه می داند که باید به چه سمتی حرکت کند و کالای مورد نظر خود را بردارد.  برای مثال بخش مربوط به نوشیدنی ها، بخش مواد پروتئینی، بخش حبوبات و ادویه جات و غیره. این کار یکی از اصول طراحی سوپرمارکت بوده و در ایجاد فضایی آرامش بخش برای خرید مشتری ضروری است.

دکوراسیون فروشگاهی شیراز

قانون سمت راست در چیدمان سوپر مارکت 

ضمن اینکه قانون سمت راست را فراموش نکنید بیش از 80 درصد مردم پس از ورود به هر مکانی به سمت راست خود میپیچند و یا نگاه می کنند ، بنابراین کالاهایی که می خواهید بیشتر بفروشید را در سمت راست فروشگاه چیدمان کنید.

 گرفتن سود بیشتر در سوپر مارکت

مسیر را به سمت انتهای سوپر مارکت با کالاهایی پر کنید که سود بالاتری برای شما ایجاد می کنند ، این نوع چیدمان سوپرمارکت همچنین یک یادآوری مناسب برای مشتریان است و به آن ها می گوید، چیزی را فراموش کرده‌اند، یا در حال اتمام موجودی آن در خانه هستند و باید بیشتر تهیه کنند . این به معنی فروش بیشتر و افزایش درآمد سوپرمارکت شما خواهد بود ، برای خرید نان  و شیر و پنیر که نیاز روزانه است ، مشتری را مجبور کنید تا انتهای فروشگاه شما راه برود تا هم خرید های احتمالی فراموش شده اش را ببیند و بخرد و هم چیزهای که اصلا نمیخواسته!!!  و این یعنی سود بیشتر . . .

دکوراسیون فروشگاه شیراز

مواد و اقلام فصلی را کجا بگذاریم؟ 

قفسه‌های ابتدایی فروشگاه و سوپرمارکت محل قرار گرفتن کالاهای فصلی و مناسبتی هستند. این کار به فروش به موقع این محصولات کمک خواهد کرد اگر روز مادر است یا ولنتاین و شما گل و شکلات را در سوپرمارکت خود دارید ، حتما باید آن ها را در اولین شلف ها و قفسه بگذارید تا هم به مشتری ها یاداوری کنید که باید هدیه بخرم و هم موقع پرداخت زمان کافی داشته باشد تا با خودش کنار بیاید که باید برای عزیزانش هزینه کند!

اگر متوجه نشدید کجای سوپرمارکت را می گویم پاسخ این است : همان جایی که مواد خوراکی گران مثل انواع آدامس ها و شکلات های خارجی و یا بسته بندی های شکلات هدیه ای را می گذاشتید.  ضمنا فروشنده های شما می توانند در چنین روزهایی مشتریان را تحریک به خرید این اقلام کنند و مستقیما کالاها را به مشتریان نشان دهند یا درباره آن گفتگو کنند.

محل قرارگیری کالای کوچک و گران قیمت در سوپرمارکت 

پشت سر فروشنده یا صندوق دار مکان مناسبی برای اقلام گران قیمت و کوچک است که میخواهیم از سرقت احتمالی آن ها جلوگیری کنیم.

بهتر است کالاهای گران قیمت را در سمت چپ قفسه ها قرار دهید زیرا مشتریان به این قسمت از قفسه ها نگاه طولانی تری می اندازند همچنین بهتر است کالاهای گران قیمت را در قفسه هایی بچینید که با چشم های مشتریان هم سطح هستند و کالاهای ارزان تر را در قفسه های پایین تر قرار دهید.

مغازه شیراز

ایده هایی جالب در دکوراسیون مغازه سوپر مارکت

enlightenedایده طلایی اول : با توجه به فضایی که دارید و کالایی که میفروشید می توانید در طراحی دکوراسیون مغازه سوپر مارکت خلاق باشید ، مثلا اگر مغازه یا فروشگاه تان جا دارد ، می توانید قفسه ای را با عنوان پر فروش ترین ها به مشتریان ارائه کنید ، اتیکت های بزرگ و رنگی با فونتی جالب و جذاب می تواند تاثیر خوبی بر فروش شما داشته باشد برای این بخش اتیکت های شاد را در نظر بگیرید و با فونت بزرگ عبارت پرفروش ترین ها را بالای این بخش نصب کنید.

enlightenedایده  طلایی دوم : همه مردم عاشق خرید با قیمت های تخفیفی هستند ، شما هم به این نیاز پاسخ دهید ! جایی در مرکز فروشگاه در پر رفت و آمد ترین بخش  که در معرض دید باشد در نظر بگیرید و یک میز یا سکو قرار داده و محصولات پر تخفیف را با یک چیدمان جذاب بر روی آن قرار دهید. هر چه این چیدمان خاص تر و فانتزی تر باشد و البته تخفیف ها بالاتر، فروش بیشتری خواهید داشت ، برای اتیکت ها حتما از قیمت های خط خورده و قیمت های تخفیفی استفاده کنید ، مردم معمولا مفهوم درصد را کمتر متوجه می شوند تا قیمت مستقیم قبل و بعد ! بنابراین اگر 25 هزار تومان را خط بزنید و به 19 هزار تومان تبدیل کنید تاثیر بیشتری دارد تا بنویسید 24درصد تخفیف!

ایده طلایی سوم : از دیوار و کف و سقف هم غافل نشوید ، حتما شما هم باکس های شیشه ای که در آن کالایی جذاب قرار گرفته در کف برخی فروشگاه ها دیده اید ، شما هم میتوانید از دیوار ، کف زمین و حتی سقف هم برای جلب مشتری کمک بگیرید ، استفاده از آینه در ردیف های یخچال ها و رنگ آمیزی و نقاشی مواد غذایی خوشرنگ و خوشمزه بر دیوار می تواند عملی باشد.

enlightenedطلایی ترین نکته : شیرازی ها خوش گذران و با صفا هستند ، در دکوراسیون مغازه سوپر مارکت در شیراز ، بخشی را به فروش مواد غذای تازه و خوشمزه اختصاص دهید ، انواع پاستیل و شکلات ، نوشیدنی های گرم و سرد ، سبزیجات تازه و تمیز و هر ایده ای از این قبیل که می تواند آن را عملی کنید! تلاش کنید موادی انتخاب کنید که رنگارنگ و جذاب باشند. آبنبات های رنگی و پیچ پیجی هم ایده خوبی است!

چیدمان مغازه

راهکارهای عملی در دکوراسیون سوپر مارکت 

• نورپردازی

از اصول مهم دکوراسیون مغازه سوپر مارکت بهره مندی از نورپردازی صحیح است ، وجود نورکافی در فضای سوپرمارکت و فروشگاه بسیار مهم است هیچ کس دوست ندارد در محیطی تاریک و غمزده راه برود و خرید کند ، استفاده از لامپ های رنگارنگ ، زیبایی قفسه و چیدمان آن را دوچندان می کند ، حتا شما می توانید در بین قفسه ها هم از شیارهای نوری استفاده کنید تا هم کالاها بیشتر به چشم بیایند و هم دکوراسیون شیک تری داشته باشید.

• نظم و نظافت مغازه

نظم و نظافت کلی فروشگاه ، در دید مشتری تاثیرگذاری بالایی دارد. نظافت بر آرامش روحی و زیبایی محیط تاثیر مستقیمی می گذارد. اجناس فروشگاه باید تمیز ، مرتب و خالی از گرد و غبار باشند. تاحد امکان قفسه خالی و تمیز نشده وجود نداشته باشد ، قفسه های خالی حس بسیار بدی به مشتری خواهد داد و همچنین قفسه هایی که مملو از جنس باشند کار خرید را سخت می کنند ، اینکه با برداشتن یک کیک 3 کیک به زمین بریزد و مشتری ناراحت از اینکه او مقصر ریخته شدن کالاهاست باشد عدم موفقیت شما در چیدمان کالااست ، بنابراین هنگام تهیه قفسه های فروشگاهی ، بسته به حجم کالایی که قرار است بفروشید اندازه قفسه ها را تعیین کنید تا تعادل در میزان کالاهای قرار گرفته در قفسه ها حفظ شود ، نیاز نیست هر آنچه جنس در فروشگاه دارید در قفسه بچینید تا همگی پر به نظر برسند فضایی را هم برای برخوردهای احتمالی با قفسه ها و برداشتن و گذاشتن جنس در نظر بگیرید.

دکوراسیون فروشگاه شیراز

• استفاده از علائم و نشانه ها در سوپر مارکت

از علائم و راهنماها برای یافتن هر چه سریعتر کالاها استفاده کنید ، اگر فروشگاه ها از نظر کالا دسته بندی کرده اید که حتما باید این کار را انجام داده باشید ، حال می تواند اول هر راهرو را با نام دسته بندی مشخص کنید : لوازم بهداشتی ، نوشیدنی ها ، کنسرو ها و …

با این کار مشتری می تواند ارتباط بهتر و سریع تری با محصول برقرار کند و همین موضوع احتمال خرید را افزایش خواهد داد.

• ارتفاع قفسه ها در سوپر مارکت

ارتفاع استانداردی که همه با راحتی می توانند آن را ببینند حدود 120 تا 180 سانتی متر است تلاش کنید کالاهایی که مربوط به کودکان است را در ارتفاعی کمتر و دقیقا جلو چشم آن ها قرار دهید . این ارتفاع در واقع ارتفاع چشم و گردش ساده آن می باشد. این بخش از شعاع دید بهترین قسمت برای قرار دادن کالاهای هدف و اساسی است.

• طراحی محیطی شاد و جذاب

محیط داخلی فروشگاه ، باید  به گونه ای طراحی شود که در شادابی و صمیمی بودن فضا ،نقش داشته باشد ، دمای هوا مناسب و تهویه عالی باشد ، موسیقی مناسب ، بوی مناسب ، رنگها همه و همه می توانند مشتری را جذب یا دفع کنند ، فروشگاه هایی که همیشه بوی نم ماست و پنیر میدهد مشتریان کمتری دارند تا فروشگاهی که بوی قهوه و شکلات می دهد!

ما در این مقاله بطور مختصر به برخی از اصول چیدمان فروشگاه و سوپر مارکت اشاره کردیم ، برای دریافت مشاوره می توانید با ما در ایرانادکور در تماس باشید.

ما بهترین دکوراسیون مغازه سوپر مارکت در شیراز را به شما ارائه خواهیم داد ، ایرانادکور ، ارائه دهنده بهترین دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران است.

نویسنده : ص.توکلی / سرپرست تیم تحریریه ایرانادکور

تاریخ مقاله : 1399/10/11

آخرین بروزرسانی : 1401/07/22

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه