مقالات تخصصی معماری

قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی

قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی

قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی
در یک مغازه تخصصی مانند فروشگاه لوازم یدکی قطعاً یکی از عوامل تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون مغازه توجه به نحوه قفسه بندی است. قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی در اصل گویای شرایط کلی مغازه است.

تاریخ: 1399/9/23

فروشگاه لوازم یدکی در اصل یک فروشگاه تخصصی می‌باشد که افراد خاصی نیز ممکن است فقط گاهی اوقات به این مغازه مراجعه کنند. بنابراین، در یک مغازه تخصصی که محصولات متنوعی نیز ارائه می‎‌شود، باید حتما دکوراسیون و طراحی داخلی تخصصی و منحصر به فردی نیز داشته باشد. یکی از آیتم‌های موثر و مهم در طراحی فروشگاه لوازم یدکی در اصل قفسه بندی فروشگاه می‌باشد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه بدهد.

قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی 7

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم یدکی

فروشگاه لوازم یدکی به دلیل داشتن تنوع محصولات بالا و مختلف که هر کدام دارای کاربرد و استفاده مشخص و متنوع می‌باشد، اگر طراحی داخلی مغازه به درستی انجام نشود و حتی به میزان اندکی آشفتگی یا بی‌نظمی در دکوراسیون مغازه به چشم بخورد، همگی باعث می‌شود تا مشتری احساس بدی از مغازه گرفته و حتی نسبت به خرید خود از مغازه شک کند. بنابراین، در یک فروشگاه لوازم یدکی باید به چیدمان حرفه‌ای اجناس و قفسه بندی صحیح و کاربردی در مغازه توجه ویژه نشان داد. قطعاً دیزاین و قفسه بندی هر فروشگاه با توجه به نوع محصولات و نوع ارائه خدماتشان مشخص می‌گردد.

قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی 6

در حالت کلی می‌توان بیان کرد که قفسه بندی در فروشگاه لوازم یدکی به منظور ذخیره سازی کلیه قطعات، مواد و ابزارهای مهم از یک خط تولید و بهره‌بردای صحیح از آن‌ها انجام می‌شود. فروشگاه‌های لوازم یدکی معمولاً همیشه دارای انبارهای کوچک یا بزرگ نیز هستند که محصولات را در آنجا نگهداری می‌کنند تا به محض اتمام یک آیتم بتوانند سریع‌ آن را شارژ کنند. در انبارهای لوازم یدکی نیز اوضاع به همین منوال می‌باشد. باید در قفسه‌بندی و رعایت ترتیب در چیدمان آیتم‌ها نهایت دقت را به کار برد تا بتوان بهترین نتیجه را کسب کرد.

قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی 4

نکات مهم در طراحی و قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که مکان و لوکیشن مغازه شما نقش مهم و تاثیرگذاری را در موفقیت کسب و کار شما ایفا می‌کند. بهتر است تا مغازه شما در نزدیکی تعمیرگاه‌های خودرو قرار بگیرد که ارتباط مستقیمی با شغل و زمینه فروش محصولات شما دارد. هرگز این فکر به ذهن شما خطور نکند که دکوراسیون داخلی مغازه تاثیری بر روی فروش یا موفقیت شما در کسب و کارتان ندارد. مشتری از اولین لحظه ورود به مغازه تا زمانی که برای پرداخت به سمت صندوق می‌رود، دکوراسون مغازه شما را بازرسی می‌کند و برای خرید بعدی تصمیم می‌گیرد که آیا به مغازه شما بیاید یا باید مغازه دیگری را انتخاب کند.

قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی 3

در هنگام طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم یدکی و قفسه بندی فروشگاه باید توجه داشت که محصولاتی که در یک قفسه یا طبقه قرار می‌گیرند باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند تا مشتری بتواند به راحتی به جستجوی محصول مورد نظر خود بپردازد و آن را نیز به راحتی پیدا کند. رعایتن نظم و ترتیب در چیدمان قفسه‌ها و هماهنگی محصولاتی که در یک قفسه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، باعث می‌شود تا مشتری در هنگام خرید آرامش بیشتری داشته و با خیال راحت به خرید بپردازد. فراموش نکنید که مشتری هیچ گاه حس و حالی که از مغازه شما دریافت کرده است را فراموش نمی‌کند.

قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی 2

اگر شما نیز صاحب کسب و کار خود هستید یا تصمیم دارید یک مغازه جدید راه‌اندازی کنید، پیشنهاد ما به شما این است که در مرحله اول باید تمام جوانب کار و عوامل تاثیرگذار بر روی کار خود را بسنجید و آگاهانه تصمیم بگیرید. در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedساخت ویترین مغازه

enlightenedدکوراسیون داخلی مغازه با چوب

enlightenedدکوراسیون داخلی مغازه

قفسه بندی فروشگاه لوازم یدکی 1

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا با ارائه خدماتی خاص و منحصر به فرد همیشه رضایت مشتریان خود را جلب کند. کافی است تا با مشاورین ایرانادکور در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مغازه تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه