آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

طراحی آشپزخانه کثیف

طراحی آشپزخانه کثیف

طراحی آشپزخانه کثیف
امروزه آشپزخانه کثیف یا آشپزخانه گرم در بسیاری خانه ها به چشم می خورند. آشپزخانه کثیف فضایی است با عملکردی متفاوت از آشپزخانه اصلی، برای پخت و پز غذاهای سرخ کردنی و بو دار و تجهیزات کامل برای پخت و پز و شستشوی راحت تربدون تشریفات معمول. امروز در خصوص طراحی دکوراسیون آشپزخانه کثیف صحبت خواهیم کرد با ما همراه شوید.

تاریخ مقاله : 1399/09/10

ایرانادکور ، به عنوان مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، با اجرای پروژه های بسیار که رضایتمندی مشتریان را در پی داشته در خدمت شما بزرگواران خواهد بود. تیم ما با دانستن اصول طراحی داخلی ، ایده های نو، در اختیار داشتن علم و هنر دکوراسیون داخلی بهترین ها برای شما اجرا خواهد نمود .

آشپزخانه کثیف

دلایل طراحی آشپزخانه کثیف در خانه

از وقتی آشپزخانه ها اوپن شد و کل فضای آن از پذیرایی دیده شد همیشه این نگرانی وجود داشته که مهمانان با منظره های ناخوشایندی رو به رو نشوند. قابلمه های بزرگ، ظروف کهنه و یا نا هماهنگ، آشپزخانه تبدیل به مکانی شیک و نمایشی تبدیل شد ضمن اینکه بدلیل نزدیکی آشپزخانه به سالن پذیرایی بوی نامطبوع سرخ کردنی ها و غذاها در آن به مشام مهمانان خواهد رسید. تمام این مشکلات و موارد بسیار دیگر سبب شد آشپزخانه ای به نام آشپزخانه کثیف یا گرم در خانه ها طراحی شود.

آشپزخانه کثیف

فواید داشتن آشپزخانه گرم

هیچ بی نظمی و کثیفی در فضای قابل دید آشپزخانه صورت نمیگیرد و هیچ بوی نا مطبوع و دودی در فضا پخش نمیشود با وجود تلنولوژی های جدید باز هم طبخ غذا در آشپزخانه و تولید بوی نامطبوع در فضای خانه آزار دهنده است.طبخ غذا در محیط آشپزخانه کثیف از پیچیدن بوی غذا در کل فضای خانه جلوگیری می کند. آشپزی و انجام فعالیت باعث بی نظمی و به هم ریختگی زیادی در فضای آشپزخانه می شود. داشتن آشپزخانه کثیف این مشکل را نیز حل می کند.

آشپزخانه کثیف

طراحی آشپزخانه کثیف

به طور معمول ۱۵ تا ۲۰ متر مربع حداقل ابعاد برای آشپزخانه اصلی است. آشپزخانه گرم می تواند داری حداقل ابعاد 6  متر مربع باشد و معمولا پشت آشپزخانه اصلی در نظر گرفته میشود تا دسترسی راحتی به آن وجود داشته باشد. پلان آشپزخانه تمیز و کثیف در امتداد و یا در همجواری یکدیگر طراحی می شود. بهترین مکان آشپزخاته کثیف، جایی در امتداد کابینت ها و یا در کنار انبار پشت آشپزخانه است. گاهی هم ترجیح بر این است که آشپزخانه ای دور از اشپزخانه اصلی در فضای باز طراحی شود و کاملا مجزا باشد.

آشپزخانه کثیف

نیازمندی های آشپزخانه گرم

سینک و گاز دو جزء اصلی در آشپزخانه کثیف است. سینک دوقلو انتخاب می شود که برای شستشو راحتر است. اگر فضا دارید چند عدد کابینت هم اضافه کنید و چنانچه باز هم فضا هست میز کار در نظر بگیرید. فریزی هم برای فریزکردن مواد در طول سال می تواند بسیار کاربردی باشد. البته تمام این موارد بستگی به متراژ و نیاز شما دارد.

آشپزخانه کثیف

آشپزخانه اصلی خانه

مسلم است که هر وسیله شیک و زیبایی دارید در آشپزخانه تمیز که در معرض دید افراد قرار دارد می گذارید،کابینت های زییا و شیک ، گاز رو میزی و فر تو کار، یخچال های شیک و دو قلو، و ظروف و وسایلی هماهنگ با سبک و رنگ دکوراسیون خانه. .چیدمان این فضا باید با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد و فقط برای پخت و پز ها ی سر دستی از این بخش آشپزخانه استفاده می شود و هیچ گونه ریخت و پاش و بی نظمی در فضای قابل دید آشپزخانه انجام نمی شود.

آشپزخانه کثیف

مقالات زیر برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود:

enlightenedدکوراسیون آشپزخانه فوق لوکس

enlightenedایده های جذاب برای بستن اوپن آشپزخانه

enlightenedجزیره آشپزخانه و کاربرد های آن

آشپزخانه کثیف

سخن پایانی ایرانادکور

بهترین آشپزخانه های گرم و یا کثیف را برای شما طراحی خواهیم کرد تا با خیالی راحت و آسوده و به دور از چشم مهمانانتان کارهای مهمانی را پیش ببرید. انواع کابینت های آشپزخانه و خصوصیات آن را با مشاوران ایرانادکور بشناسید . مشاوران ما با علم و هنر روز دنیا در خدمت شما عزیزان خواهد بود .کافیست با ما در تماس باشید تا بهترین  دکوراسیون آشپزخانه در شیراز و جنوب کشور را برایتان اجرا کنیم .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه